Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startti halkesi koneen sisään, millä palaset pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Putte5000
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 5
    • Kemi

    Startti halkesi koneen sisään, millä palaset pois?

    Terve vaan kaikille.

    Startti alkoi temppuilemaan jo jokin aika sitten, pyöri tyhjää mutta lähti kuitenkin käyntiin kun pari kertaa kokeili. Sitten kun kerran käynnistin auton, lähti ihan hyvin käyntiin mutta koneesta kuului alkoi kuulua rahinaa. Sammutin auton ja sen jälkeen ei startti enää yrittänytkään tehdä mitään. No nyt kun startti on irti, kävi ilmi että startin hammaspyörän ympärillä oleva suoja oli haljennut lähes kokonaan, eikä startin mukana tullut ulos kuin pieni pala suojaa. Loput on siis mitä luultavimmin koneessa.

    Onkos ideoita miten palaset saisi pois?:think

    Auto on siis 316i Touring -98.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Putte5000 View Post
    Terve vaan kaikille.

    Startti alkoi temppuilemaan jo jokin aika sitten, pyöri tyhjää mutta lähti kuitenkin käyntiin kun pari kertaa kokeili. Sitten kun kerran käynnistin auton, lähti ihan hyvin käyntiin mutta koneesta kuului alkoi kuulua rahinaa. Sammutin auton ja sen jälkeen ei startti enää yrittänytkään tehdä mitään. No nyt kun startti on irti, kävi ilmi että startin hammaspyörän ympärillä oleva suoja oli haljennut lähes kokonaan, eikä startin mukana tullut ulos kuin pieni pala suojaa. Loput on siis mitä luultavimmin koneessa.

    Onkos ideoita miten palaset saisi pois?:think

    Auto on siis 316i Touring -98.
    Ne ei varsinaisesti ole koneessa sisällä, vaan laatikossa. Eikai tuossa muu auta kuin irroittaa laatikkoa sen verran että saa putsattua ylimääräiset rojut pois. Toki niitä voi jollain magneetilla/endoskoopilla/peilillä yrittää sieltä startin reiästä etsiskellä, mutta taitaa aika ahtaaksi käydä.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Putte5000
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 5
      • Kemi

      #3
      Yläkautta otin startin irti ihan sen takia, ettei tarvisi laattikkoa irrottaa... Joo no ei se auta, pakko ne on sieltä pois saada. Pitääpä jollain magneetilla kokeilla ensin jos kävisi tuuri. Kiitos kuitenkin.

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1451
        • Tampere

        #4
        Eikös se ole kevytvalua se startin runko? Ei ottane magneettiin.

        Yksi tutkimisen arvoinen vaihtoehto olisi kalastella alhaalta ne osat jos vain m43:n rakenne antaa myöten. Toisinaan se kytkinkellon alalaita sulkeutuu öljypohjaa vasten, toisinaan erillisellä pellillä tai valukappaleella. (joka toisinaan vaatii tai toisinaan ei öljypohjan irrottamisen, että pääsee käsiksi.)

        Helpoimmassa tapauksessa pääsee alakautta todella helpolla, mutta jokatapauksessa sen öljypohjan irrottaminen on kuitenkin keveämpi homma, kuin laatikon.

        Tämän opastuksen saa kyseisestä moottorista paremmin perillä oleva torpata tarvittaessa alkuunsa.
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • Putte5000
          Newbiemmer
          • Sep 2014
          • 5
          • Kemi

          #5
          Pikaisten tutkimusten jälkeen, totesin että olet oikeassa, eihän tuohon mikään magneetti tartu. Pitääpä ottaa valoisan aikaan selvää, että mitä tuolta alhaalta löytyy.

          Laitan vielä kuvankin tuosta startista, että saatte ihmetellä.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Missä kunnossa mahtaa vauhtipyörän hammaskehä olla?

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Missä kunnossa mahtaa vauhtipyörän hammaskehä olla?
              On se sen verran kovempaa, kuin tuo kevytvalu, että tuskimpa on moksiskaan.
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Haatainen View Post
                On se sen verran kovempaa, kuin tuo kevytvalu, että tuskimpa on moksiskaan.
                Niin mutta kun katsoo startin hampaita...

                Comment

                • Haatainen
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 1451
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Niin mutta kun katsoo startin hampaita...
                  Jaajuu. Samallahan tuo selviää, kun kalastaa ne romut pois sieltä kaavelista
                  Alla:
                  E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                  E24 635Csi -84 Polaris metallic

                  Ennenkin on ollut autoja

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎