Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw ei käynnisty enään viikon seisonnan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lersba
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 43
    • Forssa

    Bmw ei käynnisty enään viikon seisonnan jälkeen

    Elikkä otsikko kertoo jo aika paljo, auto siis e36 320i tourinki. Viikon seisoi tallissa ja ennen talliin ajoa toimi moiteetta mutta nytten ei lähde käymään :think . Startti kyllä pyörii, mutta kun laittaa vaikka valot ja sumarit päälle niin startti heikkenee vähäsen, voisikohan akussa olla huono virta? Tulppiakin tutkailin, oli sellaiset maitokahvinruskeat, mutta ei yhtään märät.. Pitäisikö niitten kastua edes vähäsen? Kierteissä oli kyllä bensaa muttei kärjissä..(tulpista en tiedä koska vaihdettu, vaihtokin voisi auttaa ehkä) Ja sitten kun on puhuttu etta testaisi bensapumpun toiminnan hyppykipinällä, niin mitä se tarkkaan ottaen tarkottaa? Virtaa sille vaikka akku laturilla? :O oon vähän ulapalla vielä näissä asioissa.. Ihmettelen kyllä suuresti kun auto toimi moitteetta ennen seisontaa, mutta sitten ei edes käynnisty, kierroslukumittari kyllä kävi 1000rpm ja tippui takasin nollille.. Sitten tuli mieleen se kampiakselin asentotunnistin, mutta summanmutikassa ei viittisi lähteä osia vaihtelemaan

    Kiitos etukäteen jos jaksatte vastailla ja lukea tämän viestin.. Ensimmäinen bemari niin anto vähän huonon ensivaikutelman.. Tosin jos siellä onkin joku tyhmä vika niin sittei mitään hätää
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Paljonko akkujännite on? Mittaa yleismittarilla, pitäisi olla vähintään 11,8 voltin luokkaa, jotta käynnistyminen olisi mahdollista. Maksimissaan se on 12,4-12,7 voltin tienoilla. Sytytystulpan kierteissä taitaa olla kuitenkin öljyä eikä bensiiniä? Venttiilikopan tiiviste vuotaa monesti näissä.

    Comment

    • Lersba
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 43
      • Forssa

      #3
      Originally posted by Lanttu View Post
      Paljonko akkujännite on? Mittaa yleismittarilla, pitäisi olla vähintään 11,8 voltin luokkaa, jotta käynnistyminen olisi mahdollista. Maksimissaan se on 12,4-12,7 voltin tienoilla. Sytytystulpan kierteissä taitaa olla kuitenkin öljyä eikä bensiiniä? Venttiilikopan tiiviste vuotaa monesti näissä.
      Siis öljyä niin oikosulku.. Mutta tiiviste kunnossa. Asentotunnistimen tilaan nyt kun meni kiinnike poikki siitä kun irrotin sitä, jos sillä alkaa toimiin niin hyvä niin. Akun jännitteenkin voisin mitata. EDIT mitattu on ja näytti 12.2v joten ei siitä pitäisi kiinni olla..
      Last edited by Lersba; 26-03-2015, 16:49. Reason: Lisäystä

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        #4
        Jos ei anturilla lähe käyntiin, niin pistä kaveri starttaamaan ja koputtele apparin puoleista tankkia alapuolelta. Jos lähtee käyntiin niin pa-pumppu menossa rikki.
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 542
          • peräkylässä

          #5
          Originally posted by intfreak View Post
          Jos ei anturilla lähe käyntiin, niin pistä kaveri starttaamaan ja koputtele apparin puoleista tankkia alapuolelta. Jos lähtee käyntiin niin pa-pumppu menossa rikki.
          tai takapenkkin istuinosa pois ja sieltä koputtelee oiskohan helpoiten
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • Lersba
            Bimmer Rookie
            • Mar 2015
            • 43
            • Forssa

            #6
            Auttakaa nyt vielä sen verran että kumpi sit saatta olla rikki? Kampiakselin vai nokka-akselin asentotunnistin? Oon ihan ulapalla, tutkailin tänään sitä mikä on siinä solenoidin ja öljysuodattimen vieressä.. Kumpi se nyt on? Ja kumpi on sitten mahdollisesti rikki?

            Comment

            • blueorange
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 404
              • suomi

              #7
              Originally posted by Lersba View Post
              Auttakaa nyt vielä sen verran että kumpi sit saatta olla rikki? Kampiakselin vai nokka-akselin asentotunnistin? Oon ihan ulapalla, tutkailin tänään sitä mikä on siinä solenoidin ja öljysuodattimen vieressä.. Kumpi se nyt on? Ja kumpi on sitten mahdollisesti rikki?
              Sen on nokan anturi. Mitäs siitä tutkailit? Otappas vaikka bensaletku suutintukin päästä pois ja käännä virrat päälle. Tuleeko bensaa? Jos tulee niin laita letku takasin. Katso imusarjasta että onko tyhjäkäyntimoottorin letkukaran plugi lähteny irti? Tai kokeile vaikka ensin lähteekö kaasu pohjassa käyntiin

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Nyt sitä anturia odotellessa on hyvää aikaa mitata tuleeko sille bensapumpulle virtaa (kun virrat on päällä). Jos ei, niin sitten eka bensapumpun rele tarkistukseen.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Oliko se hörähtänyt käyntiin hetkeksi? Vai mitä tarkoitit kierroslukumittarin viisarin käymistä tonnissa?

                  Jos se lähti käyntiin ja sammutit/sammui.
                  Mahdollinen vika on myös "liimaventtilit" starttaa ja starttaa, toinen akku kaapeleilla kiinni. Anna startin välillä jäähtyä.

                  Voi ne asentotunnistimetkin kiukutella.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • transformer
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 88
                    • kuavi

                    #10
                    Originally posted by Mikkeri View Post
                    Oliko se hörähtänyt käyntiin hetkeksi? Vai mitä tarkoitit kierroslukumittarin viisarin käymistä tonnissa?

                    Jos se lähti käyntiin ja sammutit/sammui.
                    Mahdollinen vika on myös "liimaventtilit" starttaa ja starttaa, toinen akku kaapeleilla kiinni. Anna startin välillä jäähtyä.

                    Voi ne asentotunnistimetkin kiukutella.
                    Tähän voisin yhtyä, itselle käynyt pari kertaa näin kun autoa siirtää pihalla pienen matkaa ja sammuttaa samantien. Reilulla kaasulla kun starttailee niin helepottaa

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11102
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Mikkeri View Post
                      Oliko se hörähtänyt käyntiin hetkeksi? Vai mitä tarkoitit kierroslukumittarin viisarin käymistä tonnissa?

                      Jos se lähti käyntiin ja sammutit/sammui.
                      Mahdollinen vika on myös "liimaventtilit" starttaa ja starttaa, toinen akku kaapeleilla kiinni. Anna startin välillä jäähtyä.

                      Voi ne asentotunnistimetkin kiukutella.
                      Jep kuulostaa juuri tuolta, jos kerta on hörähtäny ja sammunut sitten. Tämä kyllä huomaa siitä, että kone pyörii startilla niin kuin ei olis tulppia paikallaan ollenkaan. Jos näin on, niin akku laturiin ja hinkkaat käyntiin. Voi mennä varttituntikin siinä pyöritellessä, että pitkähköjä käynnistyksiä ja antaa startin jäähtyä välillä. Kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa käymään.

                      Mut jos kuulostaa että puristuksia löytyy normaalisti on se se kampuran asentotunnistin aika varmasti.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Lersba
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2015
                        • 43
                        • Forssa

                        #12
                        Nosiis kun se ei edes hörähtänyt. mutta kiekka mittari kyllä värähti tonnissa. Mutta käymisen ääntä en kuullut tai en huomioinut. Ja si on koitetty täydellä kaasulla käynnistää.. ilman kaasua puoli kaasulla, ainakin 1-2min verran.. eikä mitään, EDIT: nokka-akselin tunnistin antoi lukemaksi jotain 17ohmia?! missä ohmeissa sen kuuluisi olla? Kampiakselin tunnistinta en saanut mitattua kun ei käsi pakosarjan alta yltänyt liittimelle.. mutta pitää yrittää starttiapurin kanssa sahata huomenna käymään..
                        Last edited by Lersba; 28-03-2015, 02:59. Reason: lisäystä

                        Comment

                        • blueorange
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 404
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by Lersba View Post
                          Nosiis kun se ei edes hörähtänyt. mutta kiekka mittari kyllä värähti tonnissa. Mutta käymisen ääntä en kuullut tai en huomioinut. Ja si on koitetty täydellä kaasulla käynnistää.. ilman kaasua puoli kaasulla, ainakin 1-2min verran.. eikä mitään, EDIT: nokka-akselin tunnistin antoi lukemaksi jotain 17ohmia?! missä ohmeissa sen kuuluisi olla? Kampiakselin tunnistinta en saanut mitattua kun ei käsi pakosarjan alta yltänyt liittimelle.. mutta pitää yrittää starttiapurin kanssa sahata huomenna käymään..
                          Pakosarjan alta? Nyt täytyy tunnustaa et olen rassannu vain M50B25 moottoria ja sitäkin vain haltech moottorinohjauksella mut kyllä se kampuran hall anturin johto menee siinä muovikotelossa moottorin päällä. Oletkohan yrittäny lambdaa?

                          Comment

                          • Lersba
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 43
                            • Forssa

                            #14
                            Originally posted by blueorange View Post
                            Pakosarjan alta? Nyt täytyy tunnustaa et olen rassannu vain M50B25 moottoria ja sitäkin vain haltech moottorinohjauksella mut kyllä se kampuran hall anturin johto menee siinä muovikotelossa moottorin päällä. Oletkohan yrittäny lambdaa?
                            Voi helkkari kun näitä viestejä kirjottelin aamuyöstä Mutta tarkotin imusarjaa EN pakosarjaa.. Mutta kumminkin vika korjaantu kampiakselin asentotunnistimella! Kiitoksia kaikille neuvoista

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11102
                              • Oulu

                              #15
                              Ei saa painaa kaasua startatessa. Huonontaa vaan käynnistymistä. Jotku ikivanhat kaasarivehkeet erikseen, missä kaasua pumppaamalla saa lisää bensaa koneeseen.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎