Nyt tarvittais apua... Menopelissä (e36 325 -91) on semmoinen "pieni airbag" kolmipuolaisessa sporttiratissa - vänkärin puolella ei pussia ole. Ongelma on tietysti pysyvästi palamaan alkanut airbagin merkkivalo (sijaitsee siinä ratin puolassa). Testerillä ei tätä mallia kuulemma pysty diagnosoimaan, joten ei auta kuin yrittää tarkistaa kaikki liitokset / alkaa vaihtaa osia (ohjausyksikkö, törmäystunnistimet, itse pussi?). Olen ymmärtänyt että tässä mallissa airbagin ohjausyksikkö sijaitsisi ratissa pussin takana, pitääköhän paikkansa? Entä missähän törmäystunnistin/timet mahtaa luurata? Mitä liittimiä tuossa kannattaisi tsekata?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 sporttiratin airbag
Collapse
X
-
Puhdista ratin takana olevat "kiskot" hyvin ja laita vaikka todella ohuesti vaseliinia...minun mielestä parempaa kun kupari tahna jonka ansiosta pakkasella airbag valo syttyy helposti...yleensä vika on siinä niin ei oo tarvinnu alkaa perehtyä tarkemmin muihin mahdollisiin vikoihin...Ohjainlaite taitaa kuitenkin sijaita jossain vaihdekepin läheisyydessä keskikonsolin sisällä??
Tämä airbag versio on aika kotikorjaaja ystävällinen kun ei tarvii nollata valoa vaan se sammuu kun systeemit kunnossa..
Joo tai kun mietin tässä vähän aikaa niin voit olla oikeassa ton ratin suhteen eli koko paska ohjainlaite oliskin siellä?? Mutta puhdista kuitenkin hyvin sieltä ratin takaa osat kun kaikki airbag ongelmat tähän mennessä tuon mallin rateissa johtuneet huonosta kosketuksesta...Last edited by Sami; 21-03-2005, 19:06.
Comment
-
-
Originally posted by SamiPuhdista ratin takana olevat "kiskot" hyvin ja laita vaikka todella ohuesti vaseliinia...minun mielestä parempaa kun kupari tahna jonka ansiosta pakkasella airbag valo syttyy helposti...yleensä vika on siinä niin ei oo tarvinnu alkaa perehtyä tarkemmin muihin mahdollisiin vikoihin...Ohjainlaite taitaa kuitenkin sijaita jossain vaihdekepin läheisyydessä keskikonsolin sisällä??
Tämä airbag versio on aika kotikorjaaja ystävällinen kun ei tarvii nollata valoa vaan se sammuu kun systeemit kunnossa..
Joo tai kun mietin tässä vähän aikaa niin voit olla oikeassa ton ratin suhteen eli koko paska ohjainlaite oliskin siellä?? Mutta puhdista kuitenkin hyvin sieltä ratin takaa osat kun kaikki airbag ongelmat tähän mennessä tuon mallin rateissa johtuneet huonosta kosketuksesta...
Joo ja ETK kyllä kertoo näemmä että ainaskin ohjainyksikkö on tuossa versiossa ratissa, törmäystunnistimista en sitten tiiä...e90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by CarmanTuossa rattimallissa kaikki on siellä ratin sisällä, törmäystunnistimia myöten.
Toimiakseen tarvitsee vain virransyötön joka tulee siitä kuparikehältä.
Yksi juttu vaan ihmetyttää: Kun se vehje nyt ainakin melkein koko ajan saa virtaa kuparikehältä, niin miksi valo jää joka kerta palamaan? Eli tekeekö se kuntotestinsä joka kerta kun virrat pistetään päälle? Alkaa epäilyttää että vika on kuitenkin itse siinä ohjainyksikössä :(e90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by hopeanuoliAivan. Siellä ohjauspylvään alla ei taida sitten olla edes minkäänlaista erillistä liitintä airbagille, tarkoitan semmoista yleensä keltaisen/oranssin väristä liitosklunssia? Etsiskelin semmoista, jotta airbagista saisi taatusti virrat pois ennen kuin sitä alkaa irrottamaan, mutten löytänyt mitään...
Yksi juttu vaan ihmetyttää: Kun se vehje nyt ainakin melkein koko ajan saa virtaa kuparikehältä, niin miksi valo jää joka kerta palamaan? Eli tekeekö se kuntotestinsä joka kerta kun virrat pistetään päälle? Alkaa epäilyttää että vika on kuitenkin itse siinä ohjainyksikössä :(
Normaalisti valon kuuluu syttyä kun kääntää virrat päälle ja sammua muutaman sekunnin kuluttua sen merkiksi että kaikki on kunnossa.
Jos valo ei sammu, niin diagnostiikka löysi jotain häiriötä turvatyynystä.
Comment
-
-
Ok, tämä alkaa nyt näyttää vahvasti siltä että siellä on jotain oikeasti hajalla... Eli käsittääkseni jos "slip ringissä" on lievä kontaktihäiriö, se ilmenee siten että bagin valo saattaa syttyä ratissa satunnaisesti ajon aikana, sen jälkeen kun virta on vähän pätkinyt. Mutta jos valo ei sammu missään vaiheessa alkutestin jälkeen, niin siellä täytyy olla vikaa joko ohjainyksikössä tai itse bägissä. Kiitos jeesistä!e90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by hopeanuoli View PostOk, tämä alkaa nyt näyttää vahvasti siltä että siellä on jotain oikeasti hajalla... Eli käsittääkseni jos "slip ringissä" on lievä kontaktihäiriö, se ilmenee siten että bagin valo saattaa syttyä ratissa satunnaisesti ajon aikana, sen jälkeen kun virta on vähän pätkinyt. Mutta jos valo ei sammu missään vaiheessa alkutestin jälkeen, niin siellä täytyy olla vikaa joko ohjainyksikössä tai itse bägissä. Kiitos jeesistä!
Edit: Problem solved.Last edited by J-Beat; 19-03-2008, 00:01.Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Originally posted by Sami View PostPuhdista ratin takana olevat "kiskot" hyvin ja laita vaikka todella ohuesti vaseliinia...minun mielestä parempaa kun kupari tahna jonka ansiosta pakkasella airbag valo syttyy helposti...yleensä vika on siinä niin ei oo tarvinnu alkaa perehtyä tarkemmin muihin mahdollisiin vikoihin...Ohjainlaite taitaa kuitenkin sijaita jossain vaihdekepin läheisyydessä keskikonsolin sisällä??
Tämä airbag versio on aika kotikorjaaja ystävällinen kun ei tarvii nollata valoa vaan se sammuu kun systeemit kunnossa..
Joo tai kun mietin tässä vähän aikaa niin voit olla oikeassa ton ratin suhteen eli koko paska ohjainlaite oliskin siellä?? Mutta puhdista kuitenkin hyvin sieltä ratin takaa osat kun kaikki airbag ongelmat tähän mennessä tuon mallin rateissa johtuneet huonosta kosketuksesta...
takerrun tuohon kuparitahnaan!!
kun otin ratin irti, oli slip ringissä kuparitahnaa oikein timon mitalla.. sitä meni yli reunojen töötille ja bagin maajohdolle. eli kaikki kolme uraa oli ihan täynnä kamaa.
nyt päästään siihen tyhmään kysymykseeni, johtaako kuparitahna sähköä? tuli vaan mieleen ettei siellä pääsis plussat ja miinukset ottaan yhteen.
nyt kun katoin pussia niin lukee että vaihdettava viimeistään 2003...
mutta ei kait vaikuta toimintaan, kai.e36 318i 12/93 m43
ex: e34 520i -89
ex: e21 315 -82
Comment
-
-
Hieman ehkä OT, mutta vaikeasti löydettävää asiaa ainakin..
Eli, minulla on Cabriossa tuo ruma, mustalla BMW-merkillä varustetta 4-puolainen bagiratti. Kaapista löytyy tuo 3-puolainen sporttimallinen airbag 2 -ratti jossa siis bagin elektroniikka ja valo sisäänrakennettuina. Olen selvittänyt, että virtalukon pohjan (oleellisesti johtosarja joka siihen liittyy), ja tuon "hiilipinnisysteemin" vaihtamalla tuon airbag 2 -ratin saa pelittämään.
Mutta: kysymys kuuluukin, että mitä mittariston bagivalo sanoo tässä tilanteessa, kun auton puolelta kuitenkin löytyy bagin ohjausyksikkö?½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
Comment