Ehtoota.
Auto: BMW e36 325 iAC -93
Vika: Airbag valo palaa siis heti virtojen päälle laitettua ja kun käynnistää auton niin valo palaa edelleen ja palaa niin pitkään kun sammuttaa auton. Ei pala ainostaan 3-5 min vaan koko ajan.
Autocomin testerillä ei kyseisessä vuosimallissa edes ole valittavissa Airbagin nollausta tai vikalistaa.
Erillisellä nollaustyökalulla kun yrittää nollata Airbagin valoa, ilmoittaa se kommunikaatio häiriötä ja nollaus keskeytyy.
Ratti on siis 3-puolainen sporttiratti, jossa on Airbag-valo, linkki: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=32&fg=35
Ja toinen kuva: https://www.google.fi/search?q=Airba...-2%3B799%3B599
Ratista on puhdistettu kaikki kolme liukupintaa kirkkaaksi ja mitattiin liittimen ja renkaiden välinen resistanssi: Lukema oli kaikissa renkaissa ennen puhdistusta 1-5 ohmia ja puhdistuksen jälkeen 0,3 - 0,5 ohmia.
Airbag-keskusyksikkö, joka on ratissa itsessään, tarkastettiin piirilevy ja liitokset, olivat ok.
Kojeaudan puolesta tarkastettiin liukutapit, joita on 3 niinkuin renkaitakin. Olivat ok ja saivat hyvän kontaktin renkaisiin. Myös johtimet ja liitokset tarkistin kojelaudan puolesta.
Etsikselin myös turvavyön kiristimen johtoja, vaan niitä en löytänyt.
Myös kuskin penkin alla olevat liitokset kävin läpi ja ne olivat ok.
Ja edelleen nollaus ei onnistu.
Mikäli joku osaisi tässä asiassa auttaa, se olisi enemmän kuin sata jänistä.
Auto: BMW e36 325 iAC -93
Vika: Airbag valo palaa siis heti virtojen päälle laitettua ja kun käynnistää auton niin valo palaa edelleen ja palaa niin pitkään kun sammuttaa auton. Ei pala ainostaan 3-5 min vaan koko ajan.
Autocomin testerillä ei kyseisessä vuosimallissa edes ole valittavissa Airbagin nollausta tai vikalistaa.
Erillisellä nollaustyökalulla kun yrittää nollata Airbagin valoa, ilmoittaa se kommunikaatio häiriötä ja nollaus keskeytyy.
Ratti on siis 3-puolainen sporttiratti, jossa on Airbag-valo, linkki: http://www.realoem.com/bmw/showparts...92&hg=32&fg=35
Ja toinen kuva: https://www.google.fi/search?q=Airba...-2%3B799%3B599
Ratista on puhdistettu kaikki kolme liukupintaa kirkkaaksi ja mitattiin liittimen ja renkaiden välinen resistanssi: Lukema oli kaikissa renkaissa ennen puhdistusta 1-5 ohmia ja puhdistuksen jälkeen 0,3 - 0,5 ohmia.
Airbag-keskusyksikkö, joka on ratissa itsessään, tarkastettiin piirilevy ja liitokset, olivat ok.
Kojeaudan puolesta tarkastettiin liukutapit, joita on 3 niinkuin renkaitakin. Olivat ok ja saivat hyvän kontaktin renkaisiin. Myös johtimet ja liitokset tarkistin kojelaudan puolesta.
Etsikselin myös turvavyön kiristimen johtoja, vaan niitä en löytänyt.
Myös kuskin penkin alla olevat liitokset kävin läpi ja ne olivat ok.
Ja edelleen nollaus ei onnistu.
Mikäli joku osaisi tässä asiassa auttaa, se olisi enemmän kuin sata jänistä.
Comment