Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ZF vaihdelaatikko vika/kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw123456789
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 52
    • Finland

    E36 ZF vaihdelaatikko vika/kytkin

    Tollanen projekti M52b28 fz laatikolla. Mikä on laatikon pää sylinteri oikea? Vaihteet eivät mene päälle.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11022
    • Oulu

    #2
    Realoemista tai fanssista näkee:http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=21&fg=10

    Eli osanumero; 21521159045 tai jostain vain e36 328 työsylkkä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Bmw123456789
      Bimmer Rookie
      • Dec 2014
      • 52
      • Finland

      #3
      Ostin laatikon ilman laatikon kupeessa olevaa sylinteriä. Ei tarkkaa vm tiedä laatikosta, laitoin m43 1.8 sylinterin sihen, näyttäisi olevan sama, mutta ei pelitä.

      Comment

      • erä-koira
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 542
        • peräkylässä

        #4
        ootko ilmannut kunnolla sitä?
        NO FOODS NO FARMS

        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
        e39 523i vm:97

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1277
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by Bmw123456789 View Post
          Ostin laatikon ilman laatikon kupeessa olevaa sylinteriä. Ei tarkkaa vm tiedä laatikosta, laitoin m43 1.8 sylinterin sihen, näyttäisi olevan sama, mutta ei pelitä.
          Tietääkseni kaikissa 3-sarjan (e36) on sama työsylinteri, myös 5-sarjan (e34) laatikoissa on ulkoapäin saman näköinen/identtinen työsylkkä, mutta sylinterin/männän halkaisija on n. 1,5mm isompi, näin ollen se ei e36:ssa painu niin pitkälle kuin pitäisi. Jompi kumpi sylinteri vuotaa tai sit ei oo vielä ilmaantunu/ilmattu kunnolla...

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11022
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Make H. View Post
            Tietääkseni kaikissa 3-sarjan (e36) on sama työsylinteri, myös 5-sarjan (e34) laatikoissa on ulkoapäin saman näköinen/identtinen työsylkkä, mutta sylinterin/männän halkaisija on n. 1,5mm isompi, näin ollen se ei e36:ssa painu niin pitkälle kuin pitäisi. Jompi kumpi sylinteri vuotaa tai sit ei oo vielä ilmaantunu/ilmattu kunnolla...
            -91 e34 m50 getragissa oli ainakin erilainen työsylkkä. Tossa zf:ssä pitää olla malli, jossa puolet sylinteristä on laatikon sisässä. Jos tilalle laittaa mallin, jossa koko sylinteri on laatikosta pihalla (esim. tuo e34 getrag työsylkkä), niin ei 100% varmasti pelaa.

            Eli 328 zf työsylkkä:

            Väärän mallinen työsylkkä, mikä on ainakin vanhemmissa getrageissa:


            Onhan siellä siis tuon ensimmäisen kuvan kaltainen paikallaan? Jos on, niin sithän siekkä on oltava ilmaa, tai joku paikka vuotaa. Itse olen ilmannu vain polkemalla poljinta jonkun varttitunnin. Ei tarvi koskea ruuveihin tai kontata auton alla ja aina on pelannu.
            Last edited by Pazi88; 19-04-2015, 22:10.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1277
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              -91 e34 m50 getragissa oli ainakin erilainen työsylkkä. Tossa zf:ssä pitää olla malli, jossa puolet sylinteristä on laatikon sisässä. Jos tilalle laittaa mallin, jossa koko sylinteri on laatikosta pihalla (esim. tuo e34 getrag työsylkkä), niin ei 100% varmasti pelaa.

              Eli 328 zf työsylkkä:

              Väärän mallinen työsylkkä, mikä on ainakin vanhemmissa getrageissa:


              Onhan siellä siis tuon ensimmäisen kuvan kaltainen paikallaan? Jos on, niin sithän siekkä on oltava ilmaa, tai joku paikka vuotaa. Itse olen ilmannu vain polkemalla poljinta jonkun varttitunnin. Ei tarvi koskea ruuveihin tai kontata auton alla ja aina on pelannu.
              Niin niin siis tokihan noita on kahta erilaista mallia, pidin sitä vaan itsestäänselvyytenä niin ei tullu otettua esille, joka tapauksessa nuita ylemmän mallisiakin on molemmissa e36 ja e34 eikä niitä voi päältä päin erottaa onko ne isolla vai pienellä männällä. Ite kans aukassu ilmausruuvia sopivasti ja siihen letku (jossa takaiskuventtiili)+pullo ja pumppaillu muutaman kymmentä kertaa ja varmistanu välillä että säiliössä on nestettä, ilmaantunu ongelmitta...

              Ainakin e36 m50b20 getragissa on tommonen 1. kuvan mallinen työsylkkä, samoin kuin "late -91" mallisessa e34 m50b25 ZF:ssä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎