Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostamassa E36 325i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    Ostamassa E36 325i

    Terve!

    Tässä olen suunnitellut ostavani erään puolivuotta sitten saksasta tuodun e36 325i 93vm M50 olevan bemarin ja tässä eräs päivä päätin käyttää sitä ennen ostopäätöstä autotohtorilla että hän mittais ohivuodot koneesta...Arvot kyllä näytti lupaavalta 5 ekasta pytystä (5-8%) mutta kun kuudes pytty tuli vastaan niin ei saatu arvoa ollenkaan...käytimme autoa hetken käynnissä ja yritimme uudelleen niin mittaus antoi tuloksen 15% mistähän tälläinen ero?? ja onko vakavaa? katsastusmies vielä tuumasi että tyhjäkäynti ei ole mitenkään hyvä että kannattaa ottaa selville missä mättää mutta huollossa ukot ovat vaan tuumanneet että ihan normaalia bemarin jytinäähän tuo...

    mutta kun tässä tuota autoa olen harkinnut ostaa ja hintakaan ei mitenkään päätä huimaava ole (7600eur) niin tahtoisin kuiten jotain osviittaa tietää tosta yhden pytyn eroavaisuudesta? oisko järki ostos vai ei?
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93
  • Surina
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 222
    • Lohja

    #2
    Jos tuo on saksan hinta+rahti, niin minusta kuullostaa kalliilta(?)
    x53

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      hinta

      toi on suomen kilvissä jo...että 7600eur koko kärry...
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9942
        • KVLA

        #4
        Originally posted by humala
        Terve!

        Tässä olen suunnitellut ostavani erään puolivuotta sitten saksasta tuodun e36 325i 93vm M50 olevan bemarin ja tässä eräs päivä päätin käyttää sitä ennen ostopäätöstä autotohtorilla että hän mittais ohivuodot koneesta...Arvot kyllä näytti lupaavalta 5 ekasta pytystä (5-8%) mutta kun kuudes pytty tuli vastaan niin ei saatu arvoa ollenkaan...käytimme autoa hetken käynnissä ja yritimme uudelleen niin mittaus antoi tuloksen 15% mistähän tälläinen ero?? ja onko vakavaa? katsastusmies vielä tuumasi että tyhjäkäynti ei ole mitenkään hyvä että kannattaa ottaa selville missä mättää mutta huollossa ukot ovat vaan tuumanneet että ihan normaalia bemarin jytinäähän tuo...

        mutta kun tässä tuota autoa olen harkinnut ostaa ja hintakaan ei mitenkään päätä huimaava ole (7600eur) niin tahtoisin kuiten jotain osviittaa tietää tosta yhden pytyn eroavaisuudesta? oisko järki ostos vai ei?
        Se mittaustuloksen eroavuus SAATTAA tulla kun sytytystulppaa irrottaessa lähtee karstakökkäre irti ja voi jäädä venttiilin istukan ja lautasen väliin.Täten se estää tiiviin venttiilin sulkeutumisen,ja vuotopaine mittari ei näytä lukemaa.
        Sen olisi voinut varmistaa käynnistämällä auto uudelleen ja suorittaa kolmas mittaus.Olisi nähnyt putoaako prosentit vielä tuosta 15%:sta.Oliko muuten sytytystulppien värissä eroja.Lähinnä tuo "viallisen" pytyn tulpassa?Oliko normaalia karstaisempi?
        Tuo mittaus heitto voi toki tulla muualtakin,"oikeasta" viastakin.
        Last edited by Heguli 31; 23-03-2005, 07:34.

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #5
          Niin tuohan kuulostaa kyllä ihan paikkaansa pitävältäkin...

          Niin entäs tuo tyhjäkäynti puoli kun se katsastus mies sanoi että auto tärisee kuin hieromakone tyhjäkäynnillä?
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            MIKSI hinta on vain 7600€?

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #7
              Missäs huollossa ne sanoivat että se on ihan normaalia? Tuo ohivuoto voi liittyä tuohon tyhjäkäyntiin, jos venttiili on vaikka palanut.. Tärinä voi johtua tietysti myös paskana olevasta moottorikiinnikkeestä, tyhjäkäyntimoottorista (onko tuossa edes sellaista?), ilmavuodosta jne.

              Onkos tää nyt muuten itseasiassa se mikä on tällä hetkellä myynnissä nettiautossa hintaan 6900€? Lähemmäs 300tkm mittarissa voi selittää hintaa, mutta eipä tuo kuvissa ainakaan ihan mahdottomalta pommilta näytä.
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • humala
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 739
                • Kemi

                #8
                ei ole nettiautossa...165 tkm mittaristossa ois km ja auton maalien, pohjan, sisustan mukaan voisi pitää paikkaansakin...mutta ikuista varmuuttahan tosta ei saa mitenkään...tietty kun olen noita hintoja vertaillut niin saishan tuohon pienen rempan tehtyy ja vielä ois omillaankin...
                E70 X5 3.0d -07
                E39 530da touring -99
                ex: E36 325i sedan -93

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #9
                  Originally posted by eeki
                  Missäs huollossa ne sanoivat että se on ihan normaalia? Tuo ohivuoto voi liittyä tuohon tyhjäkäyntiin, jos venttiili on vaikka palanut.. Tärinä voi johtua tietysti myös paskana olevasta moottorikiinnikkeestä, tyhjäkäyntimoottorista (onko tuossa edes sellaista?), ilmavuodosta jne.

                  Onkos tää nyt muuten itseasiassa se mikä on tällä hetkellä myynnissä nettiautossa hintaan 6900€? Lähemmäs 300tkm mittarissa voi selittää hintaa, mutta eipä tuo kuvissa ainakaan ihan mahdottomalta pommilta näytä.

                  niin ei ollut bemarin huollossa kyllä yhteistyö halukkuutta niin ihan näitä pienempiä paikallisia autohuolto yrityksiä joissa kunnon rasvakourat on hommissa...
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • humala
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 739
                    • Kemi

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    MIKSI hinta on vain 7600€?

                    noh auto on myynnissä tarpeettomana 8000 eur oli pyynti tinkasin 7600eur koska etu puskuri hiukan kaipais ehostusta ja lokilämppäri puuttuu...

                    joko tuo on pommi tai sitte hyvällä tuurilla tehty löytö..mutta kun miettii että harvemmin hyvä tuuri käy yleensä se heikompi...
                    E70 X5 3.0d -07
                    E39 530da touring -99
                    ex: E36 325i sedan -93

                    Comment

                    • hopeanuoli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 211
                      • Helsinki

                      #11
                      No tee nyt sille kutospytylle kunnon puristustestit. Mittaat vielä uudestaan sen puristuksen, ja jos on normaalia selvästi pienempi, niin lorautat sinne vähän öljyä ja uusi testi jne. Kyllä nyt asiantuntijan pitäisi osata kertoa onko siellä jotain vialla vaiko ei. Periaatteessa kai kiertokangen laakerin kuluminen voisi näkyä juuri tuollai yhden sylinterin puristuksessa ja tyhjäkäynnin epätasaisuutena. Mutta siitäkin tuo öljytestikierros kertoo enemmän. Ja tarkista päästöt, syökö öljyä?

                      Jos siellä nyt jotain tuommoista on oikeasti vialla, niin älä hyvä mies osta sitä... Palaa iloisesti se tonni remppaan :(
                      e90 330d -05

                      Comment

                      • escort
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 339

                        #12
                        tee tai hommaa adapteri että saat paine ilmaa pyttyyn ja kokeile ensin vaikka 5sylinteri mäntä yläkuolon kohtaan vaihde päälle ja kässäri kunnolla ettei kone pääse pyörimään ja paineet päälle ja kuuntelet mistä suhisee.
                        sitten sama homma 6pytylle ja vertaat miten ja mistä suhisee?? jos on isoja eroja pitäisi kyllä erottaa mistä tulee.

                        Comment

                        • humala
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 739
                          • Kemi

                          #13
                          Originally posted by hopeanuoli
                          No tee nyt sille kutospytylle kunnon puristustestit. Mittaat vielä uudestaan sen puristuksen, ja jos on normaalia selvästi pienempi, niin lorautat sinne vähän öljyä ja uusi testi jne. Kyllä nyt asiantuntijan pitäisi osata kertoa onko siellä jotain vialla vaiko ei. Periaatteessa kai kiertokangen laakerin kuluminen voisi näkyä juuri tuollai yhden sylinterin puristuksessa ja tyhjäkäynnin epätasaisuutena. Mutta siitäkin tuo öljytestikierros kertoo enemmän. Ja tarkista päästöt, syökö öljyä?

                          Jos siellä nyt jotain tuommoista on oikeasti vialla, niin älä hyvä mies osta sitä... Palaa iloisesti se tonni remppaan :(

                          kiitos hyvistä vinkeistä...päästöt mitattiin ok! mietinkin että jos ottas auton taas testeihin..eikait se muutaman kymmenen euron kulut testaamisesta niin paha ole kuin se tonni remonttiin...kattoo ny mitä se myyjä tykkää kun tässä soudan ja huopaan..
                          E70 X5 3.0d -07
                          E39 530da touring -99
                          ex: E36 325i sedan -93

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            #14
                            tjoo meninpä ostamaan sitte tuon kärryn katotaan miten se tulee toimimaan...epäilyt ton tyhjäkäynnin suhteen vois olla alhaisissa kierroksissa...noin 600 se käy tyhjiksellä eli onko toi liian alhainen ja missä se ois hyvä olla??

                            huomenna pientä laittoa suunnittelin ilmasuodatin, tulpat, öljyt..mitäs muuta kannattaa tarkastaa/vaihtaa että voi rauhassa ajella??
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              #15
                              niin ja miten tota tyhjäkäyntiä voidaan säätää??
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎