Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B30 vääntö kateissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizkavaa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 187
    • Nastola

    S50B30 vääntö kateissa?

    Tästä ollut juttua paljonkin mutta onko se heti vanoksen puolella kallistuttava? Tuossa ajelin töistä kotia ja kakkosella aattelin lähteä vielä vedättää ennenku pihatielle käännyin vaan enpä lähtenykkää. 2500-3500rpm vauhti kyllä kiihtyi mutta olis voinu verrata kakslitraseen.. Ylempä kyllä jotai tapahtui. Heitin uparin ja kokeilin vielä toiseen suuntaan, sama juttu. Pihaan ja pelti auki, silmin ei mitään havaittavaa. Liittimet kaikki paikallaa eikä vuotoja.

    Kokeilin käydä vedettääs maffin johto irrallaa, ja taas rokkaa. Mutta rokkaako riittävästi. Tasainen hyvä kiihtyvyys, eikä minkään sortin "piikkejä" havaittavissa eli kielisikö tuo siihen että vanos kunnossa vai meneekö johonki vikatilaan kun maffin ottaa pois. kun pääsisi johonki lukee vikakoodit niin varmaa vähä helpottas. Lahen seudulla ketään harrastelijaa joka lukee näitä vai onko bemarille lähettävä?

    Edit: Nyt ajellu taas päivän ja pelaa hienosti, maffin johto siis kiinni. Kävin eilen jopa koittaa sekkaria vastaan alavääntöä nelosvaihteella 80-120kmh ja kaasu pohjaan vasta kun painoin kellon käyntiin. 5,9 ja 6,1 sain tuloksiks. Ohjekirja lupaa 6,4 että kyllä takaboksi tyhjennetynä täysin ja joitain äänimattoja pois repineenä ja vakio rengastuksella voi sanoo että kyllä se taas kunnossa on. Kummastutti vaan eilinen. Kuuma päivä oli kyllä ja just kaupungilta tulleena kone ehkä vähän vain empi.. :o vedenlämpöanturia vois harkita vaihtavansa ennenku maffia alkaa vaihtelee tai vanosta rupeaa sen kummemmin ihmettelee. Tosin eilen kyllä putsasin öljysihdin, mutta ei sielläkään juurikaan mujua ollut.
    Last edited by rizkavaa; 27-05-2015, 20:30.
  • Dille_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 226
    • Järvenpää

    #2
    Mulla oli vähän samaa settiä.. Rupes toimimaan kun starttas auton uusiks.. Luin vikakoodit ja valitti perus nakuanturii ja happitunnistinta. Kuittasin koodit pois niin senjälkeen on toiminu normaalisti. Tästä jo yli 2kk aikaa.
    E30 -90 M20 Turbo
    sigpic

    Comment

    • rizkavaa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 187
      • Nastola

      #3
      Originally posted by Dille_ View Post
      Mulla oli vähän samaa settiä.. Rupes toimimaan kun starttas auton uusiks.. Luin vikakoodit ja valitti perus nakuanturii ja happitunnistinta. Kuittasin koodit pois niin senjälkeen on toiminu normaalisti. Tästä jo yli 2kk aikaa.
      Juu, itekkii pääsin lukee koodit mutta mitään ei löytynyt. Lisäksi kuitenkin nollasin muistin. Ehkä tämä sit tästä, auto pelaa vieläkin hienosti eikä oo mitenkään oireillu tuon alkuviikkosen jälkeen.

      Comment

      • Dille_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 226
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by rizkavaa View Post
        Juu, itekkii pääsin lukee koodit mutta mitään ei löytynyt. Lisäksi kuitenkin nollasin muistin. Ehkä tämä sit tästä, auto pelaa vieläkin hienosti eikä oo mitenkään oireillu tuon alkuviikkosen jälkeen.


        Mitä nyt on lueskellu niin tuntuu olevan näissä vähän tyyppiominaisuuksia nuo kaiken maailman käyntihäiriöt ja muut tilapäiset jutut
        E30 -90 M20 Turbo
        sigpic

        Comment

        • rizkavaa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 187
          • Nastola

          #5
          Originally posted by Dille_ View Post
          Mitä nyt on lueskellu niin tuntuu olevan näissä vähän tyyppiominaisuuksia nuo kaiken maailman käyntihäiriöt ja muut tilapäiset jutut
          Taitaa olla joo, liian moterni kyllä jo tuo s50 omaan mieltymykseen. kyllähän se häiriö aina jostain johtuu, ja sille jollekkin voisi jotain yrittää tehä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎