Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 apparin puolen takarengas naksuu / paukkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #16
    Originally posted by blueorange View Post
    Eikös valmistaja saa tehdä minkälaisen vaan haluaa kun tyyppihyväksyttää sen? Tekis edes semmosen et vaikuttaa mekaanisesti jarrusatulaan niinkun mulla on transporterissa
    Ei saa.
    "Seisontajarru
    Seisontajarulla on pystyttävä pitämään ajoneuvo paikallaan ylä- ja alamäessä myös kuljettajan poissa ollessa, jolloin täysin mekaaninen laite pitää liikkuvat osat paikoilleen lukittuina. Kuljettajan on pystyttävä jarruttamaan istuimeltaan, kuitenkin perävaunun osalta noudatetaan 2.2.2.10 kohdan vaatimuksia."

    Eipä ne suoraan jarrusatulaan menevät systeemit ole sen parempia, niissä ei joko toimi ollenkaan tai jää päälle, riippuen miten sopivasti satulan vipu jumittaa. (muistaakseni esim. 2000-luvun s/v40 volvot)
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • blueorange
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 404
      • suomi

      #17
      Originally posted by intfreak View Post
      Ei saa.
      "Seisontajarru
      Seisontajarulla on pystyttävä pitämään ajoneuvo paikallaan ylä- ja alamäessä myös kuljettajan poissa ollessa, jolloin täysin mekaaninen laite pitää liikkuvat osat paikoilleen lukittuina. Kuljettajan on pystyttävä jarruttamaan istuimeltaan, kuitenkin perävaunun osalta noudatetaan 2.2.2.10 kohdan vaatimuksia."

      Eipä ne suoraan jarrusatulaan menevät systeemit ole sen parempia, niissä ei joko toimi ollenkaan tai jää päälle, riippuen miten sopivasti satulan vipu jumittaa. (muistaakseni esim. 2000-luvun s/v40 volvot)
      Oukei. Laki on näin. Pitää olla Saksalainen insinööri jotta toimii. Kaveri moitti Nissanissa sitä systeemiä. Jää jumiin eikä toimi. Transportterissa on ainakin toiminu vitun hyvin. Vaikuttaa suoraan mäntään ja jousi palauttaa epäkeskon.

      Comment

      • blueorange
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 404
        • suomi

        #18
        On jämäkkä jousi. Ei ole muutenkaan kevyt vetää kun jossain corollassa.

        Comment

        • blueorange
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2010
          • 404
          • suomi

          #19
          Oon joskus ajanu sitikan c5:ttä ja siinä käkkä vaikuttaa eteen. Olen myös vaihtanut renkaat kyseiseen autoon ja siellä ei ole rumpuja edessä. Hienosti on toiminu. Valitettavasti olen joutunut rassaamaan kyseistä sitikkaa perhesuhteiden vuoksi vähän joka puolelta. Useimmiten ne remontit on liittyny takajarruihin. Onneksi suurin osa pelkkään huoltoon. Huh huh. Etuset pelaa kyllä hyvin ja levyihin vaikuttava käkkäri

          Comment

          • blueorange
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 404
            • suomi

            #20
            Citikassa paloja pitävän pultin korvakkeet syöpyy käsiin. Merkkihuollossa sanottiin että laittaa kuparitahnaa niin ei syövy!!! Voi jumalauta. Pieni kemian oppitunti ois paikallaan. Sukulaiset vaihteli 2v välein uusia satuloita kun käytti sitikka korjaamolla. Sit kun toi mun harrastekorjaamolle niin eipä ole tarvinu vaihtaa. Kaverilta sain lentsikkatehtaalta tahnaa jolla estetään teräksen ja alumiinin välinen syöpyminen. Kupari on siis pahinta mitä tohon voi laittaa

            Syöpymisellä siis tarkoitan hapettumista
            Last edited by blueorange; 14-06-2015, 16:29.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎