Eli vikana tuo järkyttävä rynkytys joka alkaa heti kun nostaa kytkimen ja jättää auton rullaamaan tyhjäkäyntikierroksilla. Tapahtuu pakittaessa ja 1-vaihteella. Heti kun kaasua lisää tai kytkimen painaa pohjaan niin rynkytys lakkaa. Tuntuu, että kohta jotain hajoaa voimansiirrosta kun paukutus on niin voimakasta. Vikaa on esiintynyt melko pitkään jo, mutta kun vaihdoin M20 kytkinpaketin ja kevyen (5,5kg) M20 vauhtipyörän rynkytys paheni entisestään. Sama vika oli siis jo vakiokytkimellä ja vauhtipyörällä.
Vaihdettuja osia lähiaikoina:
- Lambda
- molemmat nakutustunnistimet
- kampiakselin asentotunnistin
- ehjä moottorinohjausyksikkö
- imusarjan tiivisteet
Tarkistettua:
- imuvuotoja ei ole
- tyhjäkäyntiventtiili, surisee kun laittaa pistokkeen kiinni ja siirtää luistin keskiasenton jos se on siirretty käsin toiseen reunaan pistokkeen ollessa irti. Irti ollessaan luisti liikkuu vapaasti kun koko pakettia heiluttelee.
- Ei vikakoodeja
Voiko väärää signaalia antava nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tämän? Vanos? Bensanpaineet?
Auto toimii muuten hyvin ja vetää normaalisti. Käytössä E85 polttoaine, DMEssä päivitetty softa ja M3 3.2 suuttimet.
Linkitän myöhemmin videon viasta...
Vaihdettuja osia lähiaikoina:
- Lambda
- molemmat nakutustunnistimet
- kampiakselin asentotunnistin
- ehjä moottorinohjausyksikkö
- imusarjan tiivisteet
Tarkistettua:
- imuvuotoja ei ole
- tyhjäkäyntiventtiili, surisee kun laittaa pistokkeen kiinni ja siirtää luistin keskiasenton jos se on siirretty käsin toiseen reunaan pistokkeen ollessa irti. Irti ollessaan luisti liikkuu vapaasti kun koko pakettia heiluttelee.
- Ei vikakoodeja
Voiko väärää signaalia antava nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa tämän? Vanos? Bensanpaineet?
Auto toimii muuten hyvin ja vetää normaalisti. Käytössä E85 polttoaine, DMEssä päivitetty softa ja M3 3.2 suuttimet.
Linkitän myöhemmin videon viasta...