Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -92 sammuu tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    #31
    Halpa juttu varmistaa, ettet turhaan osta satasen osaa.
    Jos siellä jostain muusta vikatila päällä, jumittava lisäilmaluisti tai lämpötieto väärä ja heittää rikkaalle, niin enpä muista vaikuttaako vikatilassa enää isommin jos jotain komponentteja irrottelee.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Tala92
      Banned
      • Jan 2015
      • 120
      • Suomi

      #32
      Eli yritin nyt irroittaa sitä lambdaa siitä pakoputkesta, mutta se oli niin ruostunut ettei lähtenyt lenkkiavaimella ja crc:llä. Kotikonstein sitä ei varmaan tule saamaan irti.
      Onkos siinä mitään muuta keinoa saada selville onko vika varmasti lambdassa?

      Tosiaan aiemmin oli vähän saman tyyppistä ongelmaa , että saattoi sammua tyhjäkäynnillä yms. Vikakoodit luettiin ja lukija kertoi, että lambda ja kampiakselin asentotunnistin.
      Lambda ajateltiin yliviivata, koska olin katsastanut auton ja auto meni päästöistä läpi kuukausi sitten, joten oletettiin että vikakoodi oli vanha.
      Sitten vaihdettiin bensansuodatin ja kampuran asentotunnistinn ja vika lähti pois.
      Mutta sitten kun heitin semmoisella kentällä missä oli mursketta ja n. 3cm halkasijaltaan olevia kiviä, luisua, niin heti sen jälkeen alkoi oireilemaan, mm. sammui tyhjäkäynnillä risteykseen.

      Autossa siis on todella vähän vääntöä alakierroksilla, kierrokset pitää olla n. 2000 ennenkuin pääsee edes tasaselta liikkeelle ja auto nykii ajettaessa alle 2000 kierroksella, yli 2000 kierroksen ajettavuus on lähes normaali, ehkä pientä nykimistä silti havaittavissa.

      Mikäs tämän vian tutkimisessa olis seuraava siirto?

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1627
        • Dallas

        #33
        Mulla aikonaan kulutusmittari meni jo tuulenpuuskasta 25l kohtaan , kun lampada vika päällä, kun se normaalisti tasasella siinä 8l kohilla oli. Ei se muistaakseni sammuillu kovin herkästi.

        Kampi anturi ku alko menee nii vieteri piteni jonku viikon ajan, ja sitte muutama startti että tosissaan sai pitkään startata ja silloin teki pari kertaa pitkässä moottori jarrussa, että kiekkamittari putos pohjaan, eli tieto hävis kokonaan. Vikakoodia ei ollu ku alijännitteestä.

        Puristele johtoo lambdan ja liittimen välillä tuntuuko pelkkää johtoo vai onko jotain liitoskohtia, vaikka teippi patteja tai muuta sisässä. Tarvike lambda kesti mulla sen 2v maksimissaan.
        Sotkamo Connection

        Comment

        • Tala92
          Banned
          • Jan 2015
          • 120
          • Suomi

          #34
          Hmmh. Toi kulutuksen suureneminen ei kyl täsmää tähän vikaan. Ku toi vika ilmaantu olin kaverin luona 200km:n päässä kotoa ja ajoin ton auton sieltä pois, kulutukseksi tuli jotain 14-15l/200km eli ihan normaali määrä.
          Lambdan johtoa katsoin eilen niin ei siinä näkyny mitään korjailujen jälkiä tai rispaantuneita kohtia.
          Kannattaskohan vikakoodit vielä lukea uudestaan?

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1627
            • Dallas

            #35
            Melkein ennemmin koittasin mitata lambdalta jännitteet. Siellä on 4 johtoa sen kortsun sisällä mikä menee lambdalta liittimelle, niitä jos tunnustelee ja löytyy patteja, nii siellä on liitetty melko varmaan tarvike lambdaan alkuperänen pistoke, eli voipi siellä olla kosketus häikkää tai vaan yksinkertasesti tarvike lambda tullu tiesä päähän. Näkemättä vähän hankala pois sulkee yksittäisiä vikoja, kun se kumminki päästöistä läpi on menny.
            Sotkamo Connection

            Comment

            • Tala92
              Banned
              • Jan 2015
              • 120
              • Suomi

              #36
              Mut miten mää voin mitata ne jännitteet jos en saa sitä kierrettä auki millä se anturi on siinä putkessa kiinni ku se on niin ruosteessa?

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                #37
                Netti varmaan tietää missä konehuoneessa on, tai mistä kulkee lambdan johdot boksille. Tai raakasti vaan sieltä lambdan johdoista, auton alta, eka suojakuori auki ja sitten oliko ne musta ja harmaa nii terävällä yleismittarin piikillä läpi kuoresta, tai mattoveitellä johdonkuorta sen verta että säikeitä näkyy ja pääsee mittaamaan.
                Tietty jos on kunnolliset vikakoodi vermeet että nälee alle vm.95 lambda-arvoja, niin semmosella kattomaan ku vikatila päällä että mitä näkyy.

                Anturi paikallaan putkessa pitäsi niitä jännitteitä nähä, putki kuumana ja mielellään vikatila päällä ja ilman sitä, vai liekkö sitten ajan hukkaa, mutta minäki thermo shokkiin, parkkipaikalla purin lambdan poisa, nii ajattelin kuitenki kannattavaksi ku ei ollu kiire mihinkään.
                Last edited by Hebbu ///M3; 19-08-2015, 14:47.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • Tala92
                  Banned
                  • Jan 2015
                  • 120
                  • Suomi

                  #38
                  Vika löytyi!

                  Comment

                  • jope88
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 137
                    • Siilinjärvi, pohjois-savo

                    #39

                    nuilla ohjeilla kannattaa aloittaa vian etsintä.
                    [email protected]
                    523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                    316i m40b16 Schwarz -88

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11112
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Tala92 View Post
                      Vika löytyi!
                      Se vian syy ois hyvä kertoa, koska täällä voi olla muitakin jotka painii samanlaisen ongelman kanssa.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Tala92
                        Banned
                        • Jan 2015
                        • 120
                        • Suomi

                        #41
                        Eli tässä aloin järkeilemään ja miettimään, että kun vika tuli heti sen jälkee ku heitin siivua siellä murskekentällä.
                        Sitten aloin yleissilmäyksellä tutkimaan konehuonetta, että jos joku sattuiskin olemaan irti.

                        No sitten löytyi tämä:


                        Haitariletkusta oli yksi alaletku irti. No sitten tuikkasin sen paikalleen ja auto pelittää taas normaalisti. Mikä parasta, korjaus maksoi 0e.

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          #42
                          Nyttenkö vasta pellin alle silmäilee, ku päivä arvottu vikaa.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16453
                            • Asikkala

                            #43
                            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                            Nyttenkö vasta pellin alle silmäilee, ku päivä arvottu vikaa.
                            Sama.

                            Comment

                            • Tala92
                              Banned
                              • Jan 2015
                              • 120
                              • Suomi

                              #44
                              En osannu oottaa et joku letku ois irronnu siitä, saatika sitten tehny tollasia oireita.
                              Kuvittelin heti oireiden perusteella et jotain on pakko olla hajalla ja vakavempaa kuin mikään letkun irtoaminen.

                              Comment

                              • BiltemaMotorWork
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2013
                                • 460
                                • Joensuu

                                #45
                                Tässä mallissa tuo on varmaan yleisin syy että moottorissa on imuilmavuoto ja tämä voi aiheuttaa millon minkäkinlaisia oireita. Itse tarkastan tämän aina ensin kun on käynnissä ihan mitä tahansa häiriötä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎