Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpina B6 2.8/2 '93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akssuu_
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 116
    • Kouvostoliitto

    Alpina B6 2.8/2 '93

    Moro! Uutena foorumilla, enemmän ja vähemmän vasten tahtoa... Elikkäs tälläinen e36 325i perustuva Alpinan ketale tuolta tallista löytyy. Ongelmahan tahtoo olla se, että kyseinen kapistus on päässyt pahan kerran altistumaan korroosiolle. Molemmat helmat, molemmat takakaaret, takapuskurin alta (kannattimen vierestä), jokaisessa pyöräkotelossa jonkin sortin reikää, koko repsikan puolen lattia jonkin asteen mätä, repsikan etu pyöräkotelon ja konehuoneen väliset pellit (ajovalojen takaa) molemmat nyrkin mentäviä, akkukotelo kertaalleen ryssitty eli nyt on mallia ''tipunkohta'', varapyöräkotelo on paikattu nähtävästi pelkällä liimamassalla... + kaikki muut pienemmät alut...

    Onko enää mitään mieltä näitä korjata? Varauduin uusilla helmoilla ja kaarilla joiden piti riittää ja läpihuutojuttu olikin, kunnes tylsyyttäni rupesin koluamaan enempi... Ostin auton 12/2014 ja se oli liki märällä leimalla, 3pvä tuore. Ihmettelen miten tuo on voinut mennä läpi, olen itse ajanut n.500km ja auto seissyt lämpimässä tallissa siitä asti? Ja pohjasta sai parhaillaan sormen läpi, ilman työkalua.

    Pohdin vakavasti jo auton purkamista, mutta olisi sääli, kun on kuitenki kaikki Alpina-osat tallessa, 2 sarjaa orkkis vanteita jne... Nyt joku fiksumpi puhumaan järkeä päähän, epätoivoni loistaa jo tästä pelkästä topikista

    Ps. Jos päätyisin kulkineen purkamaan, onko näille osille kysyntää yleensäkkään e36 harrasteloijoilla jne? Auto on teknisesti erittäin hyvä, joka osaltaan varmaan sokaisikin minut sen hankkimaan. Kone on uskomattoman hiljainen ja kaikki pelaa kuin ajatus. Löytyy tosiaan Alpina 17'' 8,5+10J vanteet täysin kunnostettuna + Alpina 17'' 8+9J orkkiskunnossa. Kone on Alpinan strokaama M50b25> M50b28 eli tuttavallisemmin E1/3 eli vanoksella (Sisältää siis Mahlen takomännät, jyrkkää nokkaa, kiertokankea yms Alpinan omaa moot.ohjausta 240hp/293nm). Orkkis puskurin lippaa, hiilikuitu spoileri (tietysti orkkis) Recaron kangasjakkarat ortopedisäädöilllä ja ovipahvit, orkkis matot (käyttämättömät Alpina OEM), typ188? 25% 2,93 lukko, sama vaihdelaatikko kun M3 3.0, 360mm Alpina ratti, vaihekeppi jne.... Sinitaustanen mittari 280km/h + vähemmän tavattu lisämittaristo VDO ölj.paine, ölj.lämpö, voltti ja peränlämpönäytöillä. Niin ja tietty Alpinan täysin rosterinen putkisto pakosarjoilta ulostuloon asti. Katsurilta jo alustavasti tiedusteltu, koppaan olisi mahdollista istuttaa 4.6L V8, kun sitä on saanut uutuuttaankin... Jos jaksaa siis tehdä

    Kaipaan kipeästi vastauksia... epätoivo puree kuin ruoste autoani konsanaan ''''

    E: Korostan, auto on oikeasti v*ttu mätinyt, ei olisi päälle päin uskonut mitä kotelot yms kuona allaan pitää. Peltiä menee arvioilta neliön verran valmiiks puserrettujen helmojen ja takakaarien lisäksi...
    Last edited by Akssuu_; 31-07-2015, 03:15.
    Ex:
    E38 740iL '00

    E34 535i '88
    E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Kyllä niille osille kysyntää varmasti löytyy, minä olisin jo valmis jotain niistä ostamaan, mutta suosittelen kuitenki tekemään siitä vielä auton. Nämä B6:set ku on e36:na kohtuu harvinaisia ja älä laita v8:aa. Jos semmonen persottaa niin kattele B8 e36
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Akssuu_
      Bimmer Rookie
      • Jul 2015
      • 116
      • Kouvostoliitto

      #3
      Itse en ole tätä B8 tekemässä, mutta näin ajatuksen tasolla, onko pelkkä kori minkään arvoinen vaikka hitsattavaa löytyykin? Ja hitsaaminen yleensä tarkottaisi että olisi lähinnä pakko purkaa koko sisusta pois (taas). Millään ei voi välttyä tämän jälkeen myöskään ylimaalaukselta, joten projekti paisuisi paisumistaa, ja loppujen lopuksi kun siinä sitten 20te rahaa kiinni, niin onko enää hintansa väärti
      Ex:
      E38 740iL '00

      E34 535i '88
      E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

        #4
        Originally posted by Akssuu_ View Post
        niin onko enää hintansa väärti
        On kuntoon vaan. Jos et laita tarjoan tonnin ja haen tänään pois
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • Akssuu_
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 116
          • Kouvostoliitto

          #5
          Hehhe ei oikein mun matikalla toimi yhtälö ''laitan autoon 10k, myyn 1k'' :think Suurin ongelmahan tässä onkin, kun ei anna periaate periksi tehdä sätöksiä, vaan tahtoo tehdä kunnolla jos siihen ryhtyy. Ruostehommat on huonoin paikka mennä sieltä mistä aita on matalin...
          Ex:
          E38 740iL '00

          E34 535i '88
          E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Akssuu_ View Post
            onko pelkkä kori minkään arvoinen vaikka hitsattavaa löytyykin?

            loppujen lopuksi kun siinä sitten 20te rahaa kiinni, niin onko enää hintansa väärti
            Ei jos mätää on edes lähelle niin paljon mitä kerrot.

            Ei.

            Comment

            • Akssuu_
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 116
              • Kouvostoliitto

              #7
              Veikkaan että kaikkea ei ole edes saatu esiin. En ole edes liiotellut, jopa hieman varovaisesti kertonut. Ovien alareunat on näemmä myös samaa sarjaa, en uskalla edes avata saumamassaa
              Ex:
              E38 740iL '00

              E34 535i '88
              E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 446
                • E-pohjanmaa

                #8
                Voipi olla, että tekniikan kannattais siirtää hyvään yksilöön. Ite aikoinaan hitsasin yhden läpi mädän e21 323 bmw , ja vieläkin ihmetyttää mikä sai hommaan alkamaan. Kokoajan hitsattavaa tulee vain enemmän vastaan ja loppu viimein kun järjellä ajattelee, onhan niitä ehjiäkin koria. Ei tule alkuperäistä alpinaa, mutta alpinan tekniikalla oleva.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17844
                  • PKS

                  #9
                  Osta hyväkorinen perusmalli samalla ovimäärällä ja lähelle samalla vuosimallilla ja siirrä KAIKKI Alpina spec osat siihen. Teet siistin replican ja nautit siitä samaan tapaan kuin olisi aito. Vaikka auto ei olekaan ns. aito niin ihan saman nautinnon siitä saat jos et liian tarkkaan pohdi. Ei sellaisiakaan ole 'kenelläkään'!
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Akssuu_
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2015
                    • 116
                    • Kouvostoliitto

                    #10
                    Tuo on kyllä yksi vaihtoehto, mutta joutuisi varmaan maalaamaan ainakin yli alpinablau II että olisi sinnepäin... enkä tiedä mitä katsastusmies sanoisi tekniikan vaihdosta, ku tehot on normi 328 verrattuna +50hp :think ja siltikin se olisi replica eikä oikein verrattavissa oikeeseen, aito on aina aito. Todennäkösemmin pistäisin tuon lihoiksi ennemmin ja änkisin siihen omat ja kaverin pennit vaikkei saisi omiaan ikinä edes puoliksi takaisin
                    Ex:
                    E38 740iL '00

                    E34 535i '88
                    E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                    Comment

                    • Busch
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 271
                      • Seinäjoki/Lapua

                      #11
                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Osta hyväkorinen perusmalli samalla ovimäärällä ja lähelle samalla vuosimallilla ja siirrä KAIKKI Alpina spec osat siihen. Teet siistin replican ja nautit siitä samaan tapaan kuin olisi aito. Vaikka auto ei olekaan ns. aito niin ihan saman nautinnon siitä saat jos et liian tarkkaan pohdi. Ei sellaisiakaan ole 'kenelläkään'!
                      Itse kyllä tekisin myös näin!

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Joku vois vitsinä heittää, että ettii ruosteettoman vaikka tax free 325/328 ja siihen vanhan "runkonumeron ympärille" rakentaa hyvän auton. Samalla kun tekniikkaa siirtää, niin huonot/kulutusosat vaihtaa tuoreisiin ja onpa pitkäksi aikaa harraste-/käyttöautoa.

                        Edit. Hymiö, ettei ihan vakavissaan olla.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5202
                          • Stadi

                          #13
                          Mä taas olisin niin tyhmä että hitsaisin kopan kuntoon.
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • VilleH.
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 560
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by mikkod View Post
                            Mä taas olisin niin tyhmä että hitsaisin kopan kuntoon.
                            Sama täällä
                            Bmw E21 320

                            Comment

                            • Akssuu_
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2015
                              • 116
                              • Kouvostoliitto

                              #15
                              Kiitos kaikille vastailuista ja mielipiteistä. Tietyllä tapaa tuo ''runkonumeron siirto'' olisi jopa mahdollista, ainakin omassani runkonumero on popniitattu lätkä konehuoneessa. Jos ja kun iskaritornissa oli vielä toiseen kertaan sama mutta stanssattuna, ei ole temppu eikä mikään kikkailla näitä toiseen koppaan... Eri juttu taas mitä laki sanoo. :think Kyselyäkin on tullut millä summalla luopuisin tuosta, mutta kun on pienessä ajassa syytänyt käyttöä ajatellen niin paljon rahaa, ja vähän sillä periaatteella että ''teen itselleni'', nii ei oikeen pysty hinnoittelemaan edes niin että kukaan sitä tuossa kunnossa haluaisi yrittää pelastaa pyytämääni summaan. Kahden tulen välissä, joko korjaan itse ja laitan vielä rahaa kiinni toisen mokoman (tässä kohtaa kun käy pohjan kokonaan läpi, olisi tyhmyyttä jättää kaikenmaailman akselistot ja puslat fiksaamatta / uusimatta... Toisaalta jos luovuttaisi ja löisi hanskat tiskiin ja pistäisi osina myyntiin, jotain jäisi aina väkisin käteen, eikä ikinä sais omia siltikään takaisin olisi myös sääli pistää pala käsintehtyä historiaa peltikeräykseen. Pitäisi nyt tosissaan päättää että kumpi paska maistuu lautasella paremmalta

                              E: taisin ymmärtää tuon runkonumero jutun väärin ?
                              Ex:
                              E38 740iL '00

                              E34 535i '88
                              E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎