Moro! Uutena foorumilla, enemmän ja vähemmän vasten tahtoa... Elikkäs tälläinen e36 325i perustuva Alpinan ketale tuolta tallista löytyy. Ongelmahan tahtoo olla se, että kyseinen kapistus on päässyt pahan kerran altistumaan korroosiolle. Molemmat helmat, molemmat takakaaret, takapuskurin alta (kannattimen vierestä), jokaisessa pyöräkotelossa jonkin sortin reikää, koko repsikan puolen lattia jonkin asteen mätä, repsikan etu pyöräkotelon ja konehuoneen väliset pellit (ajovalojen takaa) molemmat nyrkin mentäviä, akkukotelo kertaalleen ryssitty eli nyt on mallia ''tipunkohta'', varapyöräkotelo on paikattu nähtävästi pelkällä liimamassalla... + kaikki muut pienemmät alut...
Onko enää mitään mieltä näitä korjata? Varauduin uusilla helmoilla ja kaarilla joiden piti riittää ja läpihuutojuttu olikin, kunnes tylsyyttäni rupesin koluamaan enempi... Ostin auton 12/2014 ja se oli liki märällä leimalla, 3pvä tuore. Ihmettelen miten tuo on voinut mennä läpi, olen itse ajanut n.500km ja auto seissyt lämpimässä tallissa siitä asti? Ja pohjasta sai parhaillaan sormen läpi, ilman työkalua.
Pohdin vakavasti jo auton purkamista, mutta olisi sääli, kun on kuitenki kaikki Alpina-osat tallessa, 2 sarjaa orkkis vanteita jne... Nyt joku fiksumpi puhumaan järkeä päähän, epätoivoni loistaa jo tästä pelkästä topikista
Ps. Jos päätyisin kulkineen purkamaan, onko näille osille kysyntää yleensäkkään e36 harrasteloijoilla jne? Auto on teknisesti erittäin hyvä, joka osaltaan varmaan sokaisikin minut sen hankkimaan. Kone on uskomattoman hiljainen ja kaikki pelaa kuin ajatus. Löytyy tosiaan Alpina 17'' 8,5+10J vanteet täysin kunnostettuna + Alpina 17'' 8+9J orkkiskunnossa. Kone on Alpinan strokaama M50b25> M50b28 eli tuttavallisemmin E1/3 eli vanoksella (Sisältää siis Mahlen takomännät, jyrkkää nokkaa, kiertokankea yms Alpinan omaa moot.ohjausta 240hp/293nm). Orkkis puskurin lippaa, hiilikuitu spoileri (tietysti orkkis) Recaron kangasjakkarat ortopedisäädöilllä ja ovipahvit, orkkis matot (käyttämättömät Alpina OEM), typ188? 25% 2,93 lukko, sama vaihdelaatikko kun M3 3.0, 360mm Alpina ratti, vaihekeppi jne.... Sinitaustanen mittari 280km/h + vähemmän tavattu lisämittaristo VDO ölj.paine, ölj.lämpö, voltti ja peränlämpönäytöillä. Niin ja tietty Alpinan täysin rosterinen putkisto pakosarjoilta ulostuloon asti. Katsurilta jo alustavasti tiedusteltu, koppaan olisi mahdollista istuttaa 4.6L V8, kun sitä on saanut uutuuttaankin... Jos jaksaa siis tehdä
Kaipaan kipeästi vastauksia... epätoivo puree kuin ruoste autoani konsanaan ''''
E: Korostan, auto on oikeasti v*ttu mätinyt, ei olisi päälle päin uskonut mitä kotelot yms kuona allaan pitää. Peltiä menee arvioilta neliön verran valmiiks puserrettujen helmojen ja takakaarien lisäksi...
Onko enää mitään mieltä näitä korjata? Varauduin uusilla helmoilla ja kaarilla joiden piti riittää ja läpihuutojuttu olikin, kunnes tylsyyttäni rupesin koluamaan enempi... Ostin auton 12/2014 ja se oli liki märällä leimalla, 3pvä tuore. Ihmettelen miten tuo on voinut mennä läpi, olen itse ajanut n.500km ja auto seissyt lämpimässä tallissa siitä asti? Ja pohjasta sai parhaillaan sormen läpi, ilman työkalua.
Pohdin vakavasti jo auton purkamista, mutta olisi sääli, kun on kuitenki kaikki Alpina-osat tallessa, 2 sarjaa orkkis vanteita jne... Nyt joku fiksumpi puhumaan järkeä päähän, epätoivoni loistaa jo tästä pelkästä topikista
Ps. Jos päätyisin kulkineen purkamaan, onko näille osille kysyntää yleensäkkään e36 harrasteloijoilla jne? Auto on teknisesti erittäin hyvä, joka osaltaan varmaan sokaisikin minut sen hankkimaan. Kone on uskomattoman hiljainen ja kaikki pelaa kuin ajatus. Löytyy tosiaan Alpina 17'' 8,5+10J vanteet täysin kunnostettuna + Alpina 17'' 8+9J orkkiskunnossa. Kone on Alpinan strokaama M50b25> M50b28 eli tuttavallisemmin E1/3 eli vanoksella (Sisältää siis Mahlen takomännät, jyrkkää nokkaa, kiertokankea yms Alpinan omaa moot.ohjausta 240hp/293nm). Orkkis puskurin lippaa, hiilikuitu spoileri (tietysti orkkis) Recaron kangasjakkarat ortopedisäädöilllä ja ovipahvit, orkkis matot (käyttämättömät Alpina OEM), typ188? 25% 2,93 lukko, sama vaihdelaatikko kun M3 3.0, 360mm Alpina ratti, vaihekeppi jne.... Sinitaustanen mittari 280km/h + vähemmän tavattu lisämittaristo VDO ölj.paine, ölj.lämpö, voltti ja peränlämpönäytöillä. Niin ja tietty Alpinan täysin rosterinen putkisto pakosarjoilta ulostuloon asti. Katsurilta jo alustavasti tiedusteltu, koppaan olisi mahdollista istuttaa 4.6L V8, kun sitä on saanut uutuuttaankin... Jos jaksaa siis tehdä
Kaipaan kipeästi vastauksia... epätoivo puree kuin ruoste autoani konsanaan ''''
E: Korostan, auto on oikeasti v*ttu mätinyt, ei olisi päälle päin uskonut mitä kotelot yms kuona allaan pitää. Peltiä menee arvioilta neliön verran valmiiks puserrettujen helmojen ja takakaarien lisäksi...
Comment