Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpina B6 2.8/2 '93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peeämwee
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1822
    • I sink hell

    #16
    Hitsaa. Maalata voit vaikka itse, ei se niin vaikeaa ole. Ammattilainen voi vaikka maalata sen sitten myöhemmin. Luulen että harmittaa myöhemmin jos paalaat.
    2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

    Comment

    • Akssuu_
      Bimmer Rookie
      • Jul 2015
      • 116
      • Kouvostoliitto

      #17
      Totta. Koskaan en ruiskulla ole huiskinut, hitsaaminen kuitenkin luonnistuu :think ja paalaamisen suhteen samaa mieltä... vaikka ajatteleekin että saisi rahansa pois, harmittaa ajatus tästä harvinaisuudesta murskaimessa koska näitä ei uutena enää saa.
      Ex:
      E38 740iL '00

      E34 535i '88
      E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

      Comment

      • Boomster
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 571
        • Lohja

        #18
        Tässä on kyllä potentiaalinen kori ja kysyy omistajaltaan aika paljon... Onko halua edes lähteä rakentamaan tuosta hyvää? Jos ei mitään mielenkiintoa niin älä edes aloita vaan myyt sitten vaikka osat tai sitten niinkuin tuossa edellä mainittiin että siirrät tekniikan muualle. Työ tekijäänsä opettaa ja ei nuo mätäpaikat niin pahoja ole. Toki aikaahan tuollaiselle operaatiolle menee aika mukiinmenevästi (ainakin allekirjoittaneella meni) ja riippuu myös miten teet.
        Mutta jumalauta, kun saat sen läjään ja tienpäälle... Se tunne kun tiedät joka hemmetin nippelin ja nappelin jota olet hieronut kyrpiintyneenä tai puntti vavisten paikalleen...
        Se on sitä harrastusta.

        Comment

        • Akssuu_
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 116
          • Kouvostoliitto

          #19
          Kiitos kannustuksesta tottahan tuossaki joka sana, ja mitä sitä lähtä tekemään puolihyvää kun tekee kerralla ja kunnolla ajan kanssa. Lähinnä täytyy nyt pohtia vielä onko oikeasti motivaatiota yhtä paljon tuolla tallin puolella, kun BMW (tässä tapauksessa Alpina) ei ole se ns. ykkösmerkki (joojoo merkkihomot), muttei kyllä kolmaskaan. Nyt parin päivän paussi koko rottelosta ja huomio muualle ettei maistu puulta jo ennenkuin mitään enää jatkaakaan
          Ex:
          E38 740iL '00

          E34 535i '88
          E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

          Comment

          • Akssuu_
            Bimmer Rookie
            • Jul 2015
            • 116
            • Kouvostoliitto

            #20
            Nonniin! Kopasta paljastui muutaman kunnon kopsuttelun jälkeen lisää käsittämättömiä sätöksiä mm. lasikuitupaikkoja ruosteen päällä yms. massa ja liimavirityksiä. Löytyi myös liuta (lue: n. 10) vaikeassa paikassa olevia mätäkohtia jotka vaatisi käytännössä sisustan ja koko paksin tyhjentämistä sekä tankin irroittamista, jotta niitä voisi edes kunnolla korjata. Epäilen vahvasti että myös pari viimepäivän aikana suoritetun testiajon jälkeen taka-akselisto on repeämässä korista irti... Tuomioksi tuli siis purku. On lähinnä palvelus purkaa tämä pois, eikä lähtä liikenteeseen kaiken maailman sätöksillä ajamaan ja pistää jossain kohtaa ''vahinko kiertämään'' eli myydä jollekin epäonniselle...

            Jos kiinnostusta löytyy, inboxiin voi pistää alustavaa kyselyä... Ajatuksena olisi myydä tekniikka apulaitteineen ensimmäisenä pois. ''Sydän'' kun on jatkanut matkaansa parempaan koriin käskytettäväksi, tulisi luonnollisesti koko muu auto yleiseen myyntiin. Koneena M50B25 pohjainen vanos kone, jonka Alpina stroukkasi 2,8. 240hp/293nm. 272tkm. Käy hyvin, tasaisesti, lähtee hienosti käyntiin, ei polta mitään vikavaloja, ei hukkaa nesteitä eikä polta niitä. Voima varmasti hyvin tallella eikä pidä ylimääräisiä ääniä ainakaan mielestäni.

            Myöhemmin myytävää voisi olla jos kiinnostusta on :think:
            -typ188 25% lukko, 2,93 välitys (ei pidä mitään ääntä, ja lukko pitää t. sileät takarenkaat)
            -Alpina cloth sisusta, ratti, v-kepin nuppi, mittaristo (280km/h), lisämittaristo, ovienvälyslistat (Recaron C Classikit sähköillä jne)
            -Alpina Classic vanteet 8'' + 9'' 17 tuumanen setti vanteita (auton alkuperäiset, sellaisella ET:llä että mahdollistaa 265 leveät kumit ainakin sedan koriin, ettei raavi.)
            -Alpina Classic 8,5'' + 10'' 17 tuumaiset TÄYSIN kunnostetut (olettavasti B10 Biturbon alkuperäiset)
            -Alpina Boysen täys rosterinen pakoputkisto pakosarjoilta ulostuloon asti, katteineen
            -Alpina etupuskuri (Alpinan lippa)
            -Alpina takapaksin luukku (Alpina hiilikuitu spoileri) luukku, 99% ruosteeton.
            -M3 helmaa, M3 merkitöntä listaa, poikkitukea, rosteri pohjapanssaria, molemmat akselistot, etu käytännössä uutta vastaava kaikkene nivelineen (5km ajettu)
            -EBC Turbogroovet, EBC Greenstuffit ja täysin kunnostetut jarrusatulat (5km ajettu)
            -BC Racing BR alusta (5km ajettu)
            -Korjauspeltejä (helmaa, takakaarta jne.)
            -Kaikki umpiot ja valot (orkkis Boschit H7+H7 edessä jne)
            -Ilmastoinnin osaa
            -Vakionopeudensäädin
            -Iso kasa käyttämätöntä BMW OEM osaa jne...
            -_PALJON_ pisteosaa.

            V*tutus käyrä on suoraan sanoen aika suuri, eikä itse Burkard Bovensiepen tätä touhua hyvällä katsoisi, mutta realistisesti ajateltuna umpikuja on tullut vastaan. Ja ei, et pysty hyväuskoista eli minua höplästä vetämään, vaan koitan saada tappiolapun mahdollisimman lyhyeksi kuitenki järki kädessä... Eli alustavat tarjouskyselyt on tervetulleita.

            ps. Vaikka kori on laho, tekniikka on senkin edestä kunnossa, joka minut tämän pahanilman linnun sokaisikin kaikkine ''pikku'' puutteineen ostamaan.
            Last edited by Akssuu_; 01-09-2015, 22:31.
            Ex:
            E38 740iL '00

            E34 535i '88
            E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16371
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by Akssuu_ View Post
              Tuomioksi tuli siis purku. On lähinnä palvelus purkaa tämä pois, eikä lähtä liikenteeseen kaiken maailman sätöksillä ajamaan ja pistää jossain kohtaa ''vahinko kiertämään'' eli myydä jollekin epäonniselle...
              100 % tuki tälle, pään hakkaaminen seinään sattuu aina joten miksi tehdä sellaista. Se on vain e36-kori joita on joka nurkalla.

              Comment

              • Akssuu_
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 116
                • Kouvostoliitto

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                100 % tuki tälle, pään hakkaaminen seinään sattuu aina joten miksi tehdä sellaista. Se on vain e36-kori joita on joka nurkalla.
                Jep. Toisaalta oem-runkkarina, alkuperäistä kunnioittaavana nämä mahdolliset Alpina replicat ei paljon kulmia nostata, mutta materiasta kun on kuitenkin kyse, siitä selviää pelkällä mielipahalla
                Ex:
                E38 740iL '00

                E34 535i '88
                E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #23
                  Pisteosille kiinnostusta kyllä löytyy. Laittelin wotsapisa kyselyä.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • janskus
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 506
                    • kouvola/valkeala

                    #24
                    Auto vaan kuntoon kyllä niitä hyviä peltitöiden tekijöitä löytyy ja jopa kohtuu rahallakin jos vaan viittii edes kysellä.
                    käyttis: e36 320 coupe http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=272951
                    ratalelu: e28 518 tic http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=267223

                    EX: e36 318i touring -97 ,e30 316 -90, e30 318 -87

                    Comment

                    • Akssuu_
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 116
                      • Kouvostoliitto

                      #25
                      Pikkujuttu pyörinyt mielessä. Nyt kun Trafilta tuli viimenään helpotuksia rakentelumuutoksiin, voisiko tämä pitää paikkansa:

                      Auto on rekisteröity 1/93, eli suurella todennäköisyydellä (ei vielä varmistettu) päästöluokaltaan Euro 2. Autohan tosiaan on 240hp. Vertailukohtana voisi käyttää Alpina B8. B8 on 333hp. Tähän käsittääkseni saa vielä lisätä +20% tehoa. Laskennallisesti tehokatto olisi siis 399,6hp.
                      Vertailun vuoksi E36 M3 Evo 3.2 on 321hp. Laskennallisesti saisit siis kasvattaa tehoa 385,2hp asti.

                      Jos en aivan väärässä ole, minun B6 saisi siis kaiken järjen mukaan rakentaa Suomen tehokkaimman (laillisesti) olevan E36?

                      Korjatkaa jos olen väärässä! Mikäli asiat on niinkuin paperilla näyttää, tyhjä kori säästyy vielä sittenkin moisen seikan vuoksi Toki ruosteet eivät ole mihinkään hävinneet, mutta mielenkiinto heräili aivan toiselta kantilta tähän touhuun.
                      Ex:
                      E38 740iL '00

                      E34 535i '88
                      E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                      Comment

                      • vekkuli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1320
                        • Liminka

                        #26
                        Ei onnistu, b8 ei voi käyttää käsittääkseni verrokkina. Teho painosuhdekkin tulee esteeksi.
                        E93 ///M3
                        E60 530dA aka M5
                        F11 525dA Xdrive
                        Tesla model 3 LR MY22

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6345
                          • Tampere

                          #27
                          Alpinan osalta verrokkina käytetään sitä yksilöä mitä ollaan tunaamassa, eli nyt sun auton tehot +20%, mutta kuitenkin ihan kätevä aihio turbo projektiin, jos ei ämmäläisestä aio tehdä.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎