Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei pysy käynnissä matalilla kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjimii
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 5
    • Helsinki

    Ei pysy käynnissä matalilla kierroksilla.

    Auton malli 318 ja vuosimallia 1996. Ongelmana on se ettei auto tahdo pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä tai matalilla kierroksilla, vaan kierrokset vaihtelevat aivan itsestään, paukkuu putkeen, pätkii, starttia joutuu sahaamaan normaalia kauemmin ja koko auto tärisee eikä pysy käynnissä ellei kaasua pidä painettuna.

    Tänään viimeksi sain ajettua noin 1km matkan kunnes ongelma alkoi ensimmäisessä risteyksessä jolloin päästin kierrokset tyhjäkäynnille jolloin auto rupesi pätkimään ja sammui. Sain auton ajettua korkeilla kierroksilla kaupan pihaan ja auto sammui taas. Siinä sitten yritin saada autoa käyntiin mutta auto ei pysynyt matalilla kierroksilla käynnissä vaan sammui/kävi todella lähellä sammumista/paukkui putkeen tai kierrokset heittelivät rajusti välillä 700-2000.

    Lopulta auto rupesi toimimaan normaalisti sen jälkeen kun sain auton käyntiin ja kaasun pidettyä tasaisesti alueella jossa kierrokset olisivat normaalisti siinä 1500 paikkeilla, jolloin kuitenkin kierrokset vielä vaihtelivat rajusti mutta auto pysyi juuri ja juuri käynnissä. Kun olin pitänyt kaasua tasaisesti noin 5 minuutin ajan moottorin kierrokset rauhoittuivat ja auto rupesi hyrräämään tyhjäkäynnillä todella tasaisesti eikä sammuillut tai oireillut muutenkaan.

    Elikkä vika tuntuu katoavan ainakin hetkeksi kun moottorin saa kuumaksi ? Putkeen paukkuminen taitaa viitata palamattomaan polttoaineeseen ? Vikakoodit luettu ja auto tutkittu liikkessä imuvuodon varalta, mutta vikakoodia tai imuvuotoa ei löytynyt. Myös tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu tuloksetta vanhan omistajan toimesta.

    Voisiko esim hajonnut tai hajoamassa oleva puola toimia näin ja miten sen voisi testata ennen uuden ostamista ?

    Mistä vikaa kannattaisi seuraavaksi lähteä paikantamaan ?

    Liitän vielä videon mistä näkee miten kierrokset heittelevät kun kaasua pitää vähän painettuna. https://www.youtube.com/watch?v=gF32M_ARov4
  • Tala92
    Banned
    • Jan 2015
    • 120
    • Suomi

    #2
    Mulla oli samanlaisia oireita ja johtu kampiakselin asentotunnistimesta

    Comment

    • LordHamwich
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 436
      • Kuopio-Kuhmo

      #3
      Tapahtuuko muutosta jos nykäisee töpselin irti ilmamassamittarista?
      1997 E39 523i Cosmosschwartz
      sigpic

      Gone with the wind:
      1994 VW Passat 2.0
      1995 E36 323i

      Comment

      • jjimii
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 5
        • Helsinki

        #4
        Joo, kampiakselin asentotunnistin oli hajalla ja nyt pitäisi uusi metsästää mahdollisimman nopeasti.

        Mites noitten tarvike anturien laatuu ? Schmiedmannilla ja laakkosella kestäisi noin pariviikkoa että saisi anturin. Katteelin että fiksukselta saisi anturin nopeasti ja järkevään hintaan, sattuiskohan kellään olemaan kokemuksia tuosta tarvike anturista tai onko jossain muussa mallissa samaa anturia kun tuntuu olevan ainakin tämän 1996 vuosimallin 318 anturit aika kiven alla ? http://www.fixusnet.fi/fin/impulssia...i-pp-108896-2/

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by jjimii View Post
          Joo, kampiakselin asentotunnistin oli hajalla ja nyt pitäisi uusi metsästää mahdollisimman nopeasti.

          Mites noitten tarvike anturien laatuu ?
          Älä pistä tarviketta, ei välttämättä toimi lainkaan. Schmiedmanilta saa myös tarviketta joten valitse myös sieltä tilatessasi alkuperäinen.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎