Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 ilmastointi ei pelitä...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TOMMYBMW
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 43
    • Uusimaa

E36 325 ilmastointi ei pelitä...

Elikkäs ongelma on että ilmastointi ei pelaa, viime kesänä on laitettu uudet kylmäaineet, voiko ne tyhjentyä jo vuodessa?

Mutta viime kesänä ennen kuin aineet laitettiin, niin siitä ilmastoinnin kytkentä napista ei tapahtunut mitään.

Nyt kun laittaa ilmastoinnin päälle niin konehuoneesta kuuluu napsahdus ja kabiinissa kuuluu semmoinen pieni "sihinä" (aivan kuin viime kesänäkin, kun ilmastointi toimi) mutta kylmää ei tule kunnolla... Eli ei tule sen kylmempää mitä normaalisti ilman ilmastointia.

Onko mitään hyviä vinkkejä?
  • DohDoh
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 333
    • 60°23′10″N, 23°07′30″E

voihan se tyhjentyä jos lauhduttimessa on reikä. Itse kävin sen paikallisessa liikkeessä tarkastuttamassa ja siellä todettiin, että kennossa on reikä ja nesteet on sitä myötä kadonnut.
    Samanlaiset äänet eli napsahdus ja sihinä kuuluu mullakin vaikka kenno on tyhjä.
    Tä ei varmaan auttanu mitään mutta kuhan kerroin... :S

Comment

• TOMMYBMW
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 43
      • Uusimaa

Originally posted by DohDoh
      voihan se tyhjentyä jos lauhduttimessa on reikä. Itse kävin sen paikallisessa liikkeessä tarkastuttamassa ja siellä todettiin, että kennossa on reikä ja nesteet on sitä myötä kadonnut.
      Samanlaiset äänet eli napsahdus ja sihinä kuuluu mullakin vaikka kenno on tyhjä.
      Tä ei varmaan auttanu mitään mutta kuhan kerroin... :S
      Ihan hyvähän toi oli tietää, itse olin siinä luulossa kun aineet on loppu niin sitä napsahdusta ei kuulu...

Viime kesänä kaveri vaan testasi että on järjestelmässä vuotoa, ja sillon ei ilmennyt mitään.
      Mutta kaveri sanoi että joihinkin autoihin hän laittaa joka kevät uudet kylmäaineet vaikka mitään merkittävää vuotoa ei havaita.

Comment

• 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

Originally posted by TOMMYBMW
        Ihan hyvähän toi oli tietää, itse olin siinä luulossa kun aineet on loppu niin sitä napsahdusta ei kuulu...

Viime kesänä kaveri vaan testasi että on järjestelmässä vuotoa, ja sillon ei ilmennyt mitään.
        Mutta kaveri sanoi että joihinkin autoihin hän laittaa joka kevät uudet kylmäaineet vaikka mitään merkittävää vuotoa ei havaita.
        Yleensä kun järjestelmän paine laskee riittävästi, niin se ei lyö kompuraa päälle, jos kompura lähtee päälle, niin silloin luultavasti on myös vikaa painekytkimessä. Se on aika yleistä että talven aikana kylmäaineet karkaa taivaantuuliin. Jos koeponnistuksella ja väriaineella ei pystytä selvittään vuotokohtaa, niin todennäköisin vuotopaikka on kompuran akselitiiviste. Se on jonkinlainen hiilirengas, joka kuivuttuaan alkaa pikkuhiljaa päästämään ohi. Yleensä sellaiset ilmastoinnit, joita pidetään kesät talvet päällä, pysyy aineet sisässä, jos ei kenno tai letkut petä. Eli on tärkeää käyttää ilmastointia aika ajoin, talvella se on tietty hankalampaa.
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡