Elikkäs otsikonmukainen bimmeri löytyy pihasta. Olisi pientä ongelmaa noiden lämpöjen kanssa. Eli lämmöt nousivat ja laskivat eikä puhaltanut kunnolla lämmintä. Tästä syystä vaihdoin termostaatin ja lisäsin uudet nesteet järjestelmään (autolla ajettu 401k joten eipä uusista nesteistä pitänyt haittaa olla.) Vihreät nesteet suhteessa 50/50. Nyt kuitenkin vaihdon jälkeen ei ole pitänyt sitten ollenkaan lämpöjä normaalissa tilassa vaan jatkaa nousemistaan punaselle asti. (Tässä on viskolla toimiva flekti joten ei ole anturissa vikaa ) Järjestelmä ilmattu kylmällä ylämäessä ja puskee kyllä vettä lävitse. Öljyt eikä jäähdyttimen nesteet mene sekaisin. Itsellä kävi mielessä vesipumppu, mutta lievä epäilys sen suhteen. Jotenkin kuulostaisi hullulta että vaihdon yhteydessä hajoaisi heti. Onhan sekin mahdollista, mutta jos täällä olisi kohtalotovereita/oikeasti tietäviä niin voisivat jakaa tietoaan. HUOM! en ole ammattilainen vaan ehkä kuulun siihen kuuluisaan tein-itse-säästin luokkaan. Hieman autojen päälle ymmärrän
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
No se tärkein kysymys eli oletko ilmannut sen? Siinä videossakin näkyy se ilmaruuvi paisarin korkin vieressä joka pitää aukaista jotta moottoriin voi mennä vettä, syylärin ylivuotoreiästä saa kyllä letkuja puristamalla tulemaan vettä kun syyläri on täynnä vaikka moottori olisi kuiva.
Ja vika todennäköisesti löytyi. Lämppärille menevä putki tulipellin läpi on halki tulipellin liitosten kohdalta. Josko tuolla rupeisi pelaamaan
Putki vaihdettu ja uusi vesipumppu kanssa. Järjestelmä ilmattu ainakin oletan näin. Elikkä vika jatkuu nyt niin, että lämmöt pysyvät hetken normaalissa ja noin 5km päästä rupeaa tasaisesti nousemaan. Puhaltaa tosiaan ennen nousua lämmintä, mutta kun lähtee nousemaan alkaa puhaltaa hieman viileämpää, mutta lämmintä kuitenkin. Ja viimeisen viivan ennen punaista kohdalla rupeaa olemaan jo ulkoilman lämpöistä. Vaihdoin myös moottorin ja ylävesiletkun välisen tiivisteen kun vuosi. Alavesiletku on kylmä kun lämmöt lähtee nousemaan ja vasta kun auto parkissa puristelemalla alkaa lämmitä. Vieläkö olisi ilmaa järjestelmässä vai onko termari viallinen?
Edit.
Elikkäs nyt uudelleen ajon jälkeen kokeilin vielä tuon lämpimän puhaltamisen niin kuumentuessaan puhaltaa edelleen lämmintä, mutta heikommin
Last edited by miksu122; 30-09-2015, 12:16.
Reason: Uutta tietoa
Comment