Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko yleistä e36 iskareiden kanssa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasso-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 74
    • Siilinjärvi

    Onko yleistä e36 iskareiden kanssa?

    Onko kuinka yleistä muilla että takaiskareiden ne ylä kiinnikkeet (mitkä tuet nyt onkaan nimeltään) paukkuu paskaks kerran viikossa?
    Vasta vaihdoin viime perjantaina taakse yhden uuden ja taas tänään yhteen routakoloon vahingossa ajaessa meni paskaksi.
    Voisko iskarissa olla jotain vikaa vai onko mulla yksinkertasesti liian jäykkä alusta?

    autohan on e36 coupe.
    Kahta en vaihda:
    Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
  • Jaksu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 753
    • Kempele

    #2
    Originally posted by Jasso-
    Onko kuinka yleistä muilla että takaiskareiden ne ylä kiinnikkeet (mitkä tuet nyt onkaan nimeltään) paukkuu paskaks kerran viikossa?
    Vasta vaihdoin viime perjantaina taakse yhden uuden ja taas tänään yhteen routakoloon vahingossa ajaessa meni paskaksi.
    Voisko iskarissa olla jotain vikaa vai onko mulla yksinkertasesti liian jäykkä alusta?

    autohan on e36 coupe.
    Omassa kotterossa on E46 M3:n yläpäät. Tiedä sitten, että ovatko yhtään kestävemmät?!?
    xdrive

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Ei ne nyt sentään noin äkkiä pitäis mennä, vaikka ovatkin tyyppivika E36:ssa. Mutta jos oikein kunnolla on routamonttuun tärähtänyt niin miksei se ole hyvinkin mahdollista! Sinnehän se voima kohdistuu minkä iskari ottaa vastaan... Onneksi ei oo kallis eikä vaikee remontti, tuolla---> www.motonet.fi maksaa 13 euroa kappale... Yleensähän nuo rupee pitämään pientä klopinaa noin 100-150tkm kohdilla, riippuu tietysti millasia teitä ajelee...

      Mitä jäykemmät jouset niin sitä suuremman osan tuollaisesta iskusta ottaa jouset vastaan, ja täten vähentävät vähän iskariin kohdistuvaa iskua. Eli alustan jäykkyydestä tuskin on kysymys...

      Ps.Onko sulla siellä jo ne uudet iskarit paikallaan???
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Jos sinulla on reippaasti madallettu ja pitkillä vakioiskareilla niin siinä syy.

        Comment

        • Jasso-
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 74
          • Siilinjärvi

          #5
          Originally posted by Gonzalez

          Ps.Onko sulla siellä jo ne uudet iskarit paikallaan???

          Ei oo uudet iskarit paikoillaan kun se vika olikin tuossa tuessa viimeksikin.
          Laiskana ei jaksanu kattoa ennen kun tilas uudet iskarit

          Alla ei oo vakio iskareita joten tuskimpa johtuu siitä.
          Pitää koittaa jos sais ne m3:sen tuet, sais kestämään enemmän kun viikon
          Kahta en vaihda:
          Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

          Comment

          • wufwuf
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 31
            • Hellsinki

            #6
            E36 takaiskarin yläpään kiinnikkeet

            Ittellä oli sama ongelma pitkään, sit löyty ratkasu. Siinä yläpäässä on se kumihela, joka tulee korin ja iskarin väliin, sen ylä- ja alapuolelle pitää olla sellaset isot prikat. Yks prikka tulee mukana iskaria ostettaessa, toinen pitää jostain napata. Sit kun kasaa tuollalailla alkaa kestämään. Se prikka ei kiristy siihen metallikaulukseen kiinni, vaan jää kantaan niistä kumen nystyistä. Tää vaimentaa rengasääniä etc. Omassa bemussa prikan puute rikko kiinnikkeitä tosi tehokkaasti koko kevättalven, nyt on tolla paketilla 2500km takana ilman ongelmia.

            Ja tää prikat laitetaan kuperat puolet vastakkain sitä kumee vasten. Iskarin yläpäässä olevan kierteen alaosassa on pieni olkapää, johon sopiva prikka istuu hyvin eikä valu iskarin vartta alas.
            --
            '89 E30 316i -ex
            '94 E36 316i - ex
            '97 E39 525tds - ex
            '04 E46 320d

            Comment

            • Jasso-
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 74
              • Siilinjärvi

              #7
              Originally posted by wufwuf
              Ittellä oli sama ongelma pitkään, sit löyty ratkasu. Siinä yläpäässä on se kumihela, joka tulee korin ja iskarin väliin, sen ylä- ja alapuolelle pitää olla sellaset isot prikat. Yks prikka tulee mukana iskaria ostettaessa, toinen pitää jostain napata. Sit kun kasaa tuollalailla alkaa kestämään. Se prikka ei kiristy siihen metallikaulukseen kiinni, vaan jää kantaan niistä kumen nystyistä. Tää vaimentaa rengasääniä etc. Omassa bemussa prikan puute rikko kiinnikkeitä tosi tehokkaasti koko kevättalven, nyt on tolla paketilla 2500km takana ilman ongelmia.

              Ja tää prikat laitetaan kuperat puolet vastakkain sitä kumee vasten. Iskarin yläpäässä olevan kierteen alaosassa on pieni olkapää, johon sopiva prikka istuu hyvin eikä valu iskarin vartta alas.

              Jees, täytyypä illalla testata
              Kahta en vaihda:
              Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.

              Comment

              • DohDoh
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 333
                • 60°23′10″N, 23°07′30″E

                #8
                Mulla on sama ongelma mutta kerkesin sentään 1kk ajelee... Prikat on tolleen kun tossa ylempänä sanottiin ja alustakin on aika uuden karhee! ei kauheen mukava ääni ole kuulostaa kuin plussapalloja tippuilis takapenkille

                mut sopiiko noi e46 M3 jyläpäät tonne suoraan vai pitäiskös niitä jotenkin muokata...

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #9
                  he, onko joku unohtannu??

                  ja taas remontti onnistui, kun jäi ylimääräisiä osia,.
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • jake80
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 69

                    #10
                    Saisko tosta kyseisestä osasta tarkempia tietoja. mikä ja tarkemmin missä??
                    Kuvia??

                    Luulin että ne iskarin suojus muovit pitäis meteliä mun autossa, mutta ehkä se ääni sit tuleekin niistä ylätuista.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎