Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 coupén vakioetuiskarit lopussa, mitä tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laud
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 335
    • Espoo

    E36 coupén vakioetuiskarit lopussa, mitä tilalle?

    Lakaisin autotallin lattialta hiekat pois, ja oikean etupyörän kohdalta paljastui öljyläikkä. No iskarihan siellä oli öljyn peitossa ja roiskeitakin oli vähän joka puolella (huomenna katson tarkemmin kun vaihdan kesärenkaat). Ajossa en ole vielä huomannut mitään, ja katsastuksessakin tuli pari kk sitten ihan hyvät prosentit. Auto on -94 320i coupé, mittarissa 180 tkm. Varusteista löytyy 704 eli "M Sport Suspension", ja se on kai jousineen kaikkineen "aivan vakio", eli ei ole madallettu tms.

    Mitäs osaa tuohon kannattaisi nyt laittaa, jotta ajo-ominaisuudet pysyisivät hyvinä? Laakkosella varmaan maksaa tuollainen 704-jousijalka aika paljon, mistä muualta voisi hommata, ja mitä? Vai oletteko sitä mieltä, että kannattaa samalla vaihtaa myös esim. jouset ja/tai takaiskarit?

    Searchilla löytyy kyllä eri alustasarjoista juttua, mutta kun ei nyt välttämättä huvittaisi kaikkea pistää uusiksi...
    E36 320i coupé (M50TU)
  • Jaksu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 753
    • Kempele

    #2
    Meikä antaa äänen Bilstein Sprintille. Siis jos pelkkiä iskareita olet ostamassa.
    xdrive

    Comment

    • Laud
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 335
      • Espoo

      #3
      Joo, noi Sprintit on ainoat, joita olen jo vähän katellutkin. Eli ilmeisesti tällaiset kun V36-4009 ja V36-4010 ovat mun autoon sopivat, eli siis "for vehicles with standard chassis, for vehicles with M-technics, Twin-Tube LP Gas". Toki saa myös muita ehdotella. Niin ja onko siis mitään järkeä vaihtaa pelkkiä etuiskareita?
      E36 320i coupé (M50TU)

      Comment

      • happitussi
        Newbiemmer
        • Apr 2004
        • 25

        #4
        Varteenotettava vaihtoehto olis myös Bogen Turbo GAS iskarit. Ovat aikalailla samantuntoiset m-sport iskarien kanssa. Mielestäni Bilsteinin sprintit ovat hieman kovemmat (ainakin täällä Oulun pottupeltoteillä).

        Comment

        • Laud
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 335
          • Espoo

          #5
          No joo, noista jommat kummat pitää varmaan hommata, Boget lienee halvemmat? Ja joo, kai ne pitää sit taaksekin vaihtaa, mutta mitäs kaikkea muuta kannattaa vaihtaa samalla, esim. jouset? Ja entä mitenkäs vaihto sujuu... varmaan parempi viedä jollekin, joka osaa, ainakin etupää vaikuttaa vähän turhan hankalalta.
          E36 320i coupé (M50TU)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎