Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jomin alusta jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ak90
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 29
    • Savo

    Jomin alusta jumissa

    Laitoin uudet renkaat leveemmillä vanteilla ja nyt sitten ottaa etukaariin kiinni.
    Yritettiin säätää alustaa edestä ylemmäks mut eihän sieltä liikkunu muu kuin se lukituskiekko. Mitenkähän sen säätökiekon saisi auki ilman että menisi rikki? Kiekkohan on alumiinia ni ei kovin uskalla pieksää :/
    Hyviä ideoita? Poistin sisälokasuojat ni ääni vähän helpotti mutta ottaahan tuo silti melko pahasti kiinni ja ei varmaan pitemmällä ajalla tee autolle hyvää tuollanen kanttailu..
    ///
  • Jh5xx
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 495
    • Kiuruvesi

    #2
    Väärä rengaskoko tahi vanteen et???
    Perusteellinen liuotin/puhdistus hoito kierteelle ja sitten vääntämään auki omalla avaimella niin kyllä se sieltä lähtee aukeamaan.
    älä hakkaa...
    E70 X5 LCI
    - P-Sawo Connection -
    - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
    -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

    Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

    Ex: E91 318d
    Ex: E61 525d toukka
    Ex: E46 330d sedan
    Ex: E46 328 Coupe
    Ex: E39 530d Sedan

    Ex: E39 525i Sedan
    Ex: E39 523i Toukka
    + Useita ex kikottimia

    Comment

    • ak90
      Bimmer Rookie
      • Dec 2014
      • 29
      • Savo

      #3
      Originally posted by Jh5xx View Post
      Väärä rengaskoko tahi vanteen et???
      Perusteellinen liuotin/puhdistus hoito kierteelle ja sitten vääntämään auki omalla avaimella niin kyllä se sieltä lähtee aukeamaan.
      älä hakkaa...
      Joo vanteen et on väärä ku on niin matalalla. Kesällä on 16'' eikä hankaa samallalai, ja nyt on 15'' ja renkaat 195/65.
      Nii tuohon ei pelkkä crc varmaan sit auta. Mitkä ois ne oikeet aineet millä kannattaa lähtee yrittämään?
      Se säätöavain ei varmaan ole kertakäyttönen, vaikutti vaan niin heppaselle? Oli hieman isommat pihit käytössä mut ei paljoa auttanut..
      Last edited by ak90; 10-12-2015, 12:12.
      ///

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #4
        Originally posted by ak90 View Post
        Joo vanteen et on väärä ku on niin matalalla. Kesällä on 16'' eikä hankaa samallalai, ja nyt on 15'' ja renkaat 195/65.
        Nii tuohon ei pelkkä crc varmaan sit auta. Mitkä ois ne oikeet aineet millä kannattaa lähtee yrittämään?
        Se säätöavain ei varmaan ole kertakäyttönen, vaikutti vaan niin heppaselle? Oli hieman isommat pihit käytössä mut ei paljoa auttanut..
        Yleensä ne kierteet on sitten jo mennyt kun tarvitaan isompia pihtejä?

        Putsaus, liuotus, tolppa vaikka pois paikaltaan ja penkkiin kiinni. Jos sellainen malli että jousen kireyttä säätämällä se korkeus muuttuu, niin jousipuristimilla kuorma pois säätörenkaan päältä. Saa ainakin helpommin ees/taas pyörimään säätörenkaan.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Juhni
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 53
          • turku

          #5
          Mulla on omassa Tein alustassa korkeussäätö mutterit jumissa ja käytin joka iskarin pois ja liuotin niit kaikis mömmöis mitä tallista löytys. Oli ruuvipenkissä kiinni, että pääsi vääntämään ja iskemään.. mut ei, ei milliäkään kumpaankaan suuntaan. Suosiol tilasin uudet mutut jo, vanhat rälläkällä vaan varovasti pois ja uudet tilalle

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Niitä ei yleensäkään kannattaisi lähteä vääntämään ilman että iskari on yläpäästä irti. Kaikki hiekanjyvät välistä pois, ottaa ensin hiukan taaksepäin että saa varmasti kaikki paskan välistä ja sitten rasvaa kierteet. Jos yrittää lähteä hiekkaisia kierteitä vääntämään ilman rasvaa ja että jousi puristaa vastaan, niin menee jumiin 100% varmuudella
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Semmonen asia että sitä mutteria ei saa puristaa juuri lainkaan tai se kiilautuu kierteeseen kiinni eikä pyöri, se alkuperäinen avain on paljon parempi kuin mitkään pihdit.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • ak90
                Bimmer Rookie
                • Dec 2014
                • 29
                • Savo

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                Semmonen asia että sitä mutteria ei saa puristaa juuri lainkaan tai se kiilautuu kierteeseen kiinni eikä pyöri, se alkuperäinen avain on paljon parempi kuin mitkään pihdit.
                Entäs nyt kun sitä on kumminki hampaat irveessä väännetty ja hieman nakuteltukin. Onko peli menetetty ja asiaan auttaa vaan rälläkkä ja uus säätömutteri jos niitä jossain erikseen myydään?
                ///

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by ak90 View Post
                  Entäs nyt kun sitä on kumminki hampaat irveessä väännetty ja hieman nakuteltukin. Onko peli menetetty ja asiaan auttaa vaan rälläkkä ja uus säätömutteri jos niitä jossain erikseen myydään?
                  Muotoilin varmaan huonosti mutta tarkoitin että puristaessa ei pyöri...

                  En oikeen usko että noihin halppiksiin kovin helposti löytää varaosia :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • ak90
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 29
                    • Savo

                    #10
                    Jos niitä tai tuota vasenta puolta mitä on jo sorkittu ni ei saa millään auki ni oiskohan siinä sellanen mahis korjata tuo kiinniottamine, jos veis etukaaret mankeloitavaks?
                    Itehän koitin putkella mut ei siinä taittunu ku se sisäpuolen kantti.
                    Onhan tuo vedetty melko alas ja en tiiä pitääkö nuo otteessa merkityt luvut paikkaansa ku edessä ois 300m ja takana 310mm.

                    Kesärenkaina on 16'' 205/55 eikä kanttaa, ellei vedä ihan ääriasentoon.
                    Mut nyt talveks on sitten leveemmillä vanteilla (styling5, 15'' 305 et 18) ja renkaat ne 195/65
                    Last edited by ak90; 11-12-2015, 01:23.
                    ///

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16460
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by ak90 View Post
                      Jos niitä tai tuota vasenta puolta mitä on jo sorkittu ni ei saa millään auki ni oiskohan siinä sellanen mahis korjata tuo kiinniottamine, jos veis etukaaret mankeloitavaks?
                      Itehän koitin putkella mut ei siinä taittunu ku se sisäpuolen kantti.
                      Onhan tuo vedetty melko alas ja en tiiä pitääkö nuo otteessa merkityt luvut paikkaansa ku edessä ois 300m ja takana 310mm.

                      Kesärenkaina on 16'' 205/55 eikä kanttaa, ellei vedä ihan ääriasentoon.
                      Mut nyt talveks on sitten leveemmillä vanteilla (styling5, 15'' 305 et 18) ja renkaat ne 195/65
                      Vaihda vanteet niin ei tarvi itkeä turhasta.

                      Comment

                      • VeeCasi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 327
                        • Paska kaupunni

                        #12
                        Ite oon aina voidellut noi tolppien kierteet & mutterit aina kun oon säädellyt alustaa . Ja sitten vielä pyöritellyt kierteitten päälle esim : mailateippiä

                        Seuraavalla alustansäätö kerralla ei muutako teipit pois ja säätämään ...

                        Toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti kirjoitettu. ja sori ot

                        Comment

                        • hartge e46
                          BTCF Member
                          • Aug 2006
                          • 777
                          • e-pohjanmaa

                          #13
                          mä olen käyttäny tervaspraytä kierteisiin. helposti aukee kun putsaa paskat pois ja liuottaa crc tai wd40 tervaa pois. sitten vaan uudet tervat päälle.

                          anna vähä lämpöö sille mutterille...
                          z3 coupe
                          Pari tojotaa
                          ex.e36 wompatti alpinweissIII
                          ex.e46 titansilber x2
                          ex."//HARTGE E46"

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6200
                            • Helsinki

                            #14
                            Kyllä se aukee, kun on kärsivällinen, mutta tiestysti jos autoa tarvii ajossa kokoajan, niin sitten huono. Itse olen joskus tälläisen kanssa tapellut, niin aikaa, aikaa, aikaa tarvii
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • ak90
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2014
                              • 29
                              • Savo

                              #15
                              Hyvin on tullut infoa. Eihän tässä malta oottaa että pääsee taas puree hammasta Jos nyt kumminkin kävis niin ettei ne millään aukeis ni onko tuo mankelointi yks vaihtoehto millä tuon hankaamisen saa estettyä?

                              Nyt on sit alkanu tuon hankaamisen myötä joku edestä kolisemaan...
                              Vasemmalta edestä kuuluu varsinki jarrutaessa lonksahus.
                              Pitää käydä lukee threadia aiheesta mut jos jollain ois hyviä arvauksia/tietoa mikä siellä lonksaa ni kiinostais. Tuleeki sit näköjää vähä enemmän tekemistä joulun alle.
                              ///

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎