Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus ei palauta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    Ohjaus ei palauta

    Olisko ideoita sellaiseen, että miksi ohjaus ei palauta kunnolla? Auraukset on mukamas säädetty kohdalleen, mutta ei vaikutusta. Voisko tuo olla syynä myös siihen, että ohjaus on luvattoman kankea tehostetuksi (vaiko päinvastoin, eli syy olis tehostimessa)? Ratti on kyllä suorassa, kun autokin menee suoraan.
  • Garash
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Joensuu

    #2
    Iskarin yläpäät missä kunnossa?
    E30 325iA
    F31 320xd

    Comment

    • duunari76
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 292

      #3
      Miten tuon parhaiten pystyy kokeilemaan? Edelliset iskarit oli ihan loppu, ja samanlainen käytös oli kyllä niillä. Nämä alle vaihdetut tuli koko pakettina, eikä niitä purettu välillä.

      Comment

      • Kojontti
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2014
        • 204
        • Puolanka

        #4
        Originally posted by duunari76 View Post
        Miten tuon parhaiten pystyy kokeilemaan? Edelliset iskarit oli ihan loppu, ja samanlainen käytös oli kyllä niillä. Nämä alle vaihdetut tuli koko pakettina, eikä niitä purettu välillä.
        Jos iskarin yläpään laakerit on syynä, ohjaus jää tavallisesti vänkäämään siihen suuntaan mihin viimeksi on käännetty reilummin, lisäksi jouset yleensä "paukahtelevat" esim. parkkiruutuun veksaillessa.

        Veikkaan ohjausakselin ristikkoa/ristikoita syylliseksi. Näihin liittyy joskus ohjauksen "kulmikkuus", eli vastus muuttuu ratin asennon mukaan n. varttikierroksen syklillä. Ei kuitenkaan aina.
        ex-E46 330 XD

        Comment

        • Mcharri
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 9
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by duunari76 View Post
          Olisko ideoita sellaiseen, että miksi ohjaus ei palauta kunnolla? Auraukset on mukamas säädetty kohdalleen, mutta ei vaikutusta. Voisko tuo olla syynä myös siihen, että ohjaus on luvattoman kankea tehostetuksi (vaiko päinvastoin, eli syy olis tehostimessa)? Ratti on kyllä suorassa, kun autokin menee suoraan.
          Kokeile auttaako ohjaustangon kuivan keskityslaakerin rasvaus ennen kuin ryhdyt satojen eurojen turhaan osien vaihtorulettiin. http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=488057

          Comment

          • duunari76
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 292

            #6
            Kiitoksia neuvoista. Pitääpä ilmoitella että auttoiko, kunhan ehtii testaileen.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎