Elikkä katsastus sedän mielestä vänkärinpuolen jarruputki pitää vaihtaa edestä,elikkä mimmonen homma on ja onko jotakin "erikoista"mitä pitää tietää ennenkuin alkaa värkkään kiitos jo etukäteen!
Elikkä katsastus sedän mielestä vänkärinpuolen jarruputki pitää vaihtaa edestä,elikkä mimmonen homma on ja onko jotakin "erikoista"mitä pitää tietää ennenkuin alkaa värkkään kiitos jo etukäteen!
Sen verran erikoista että valmiita putkia ei saa enää mistään. Kannattaa kysellä varaosaliikkeistä missä tekevät nipat putken päihin, jos itsellä ei ole niitä vehkeitä, jarruputkea myydään siis metritavarana. Jos mahdollista irrota vanha putki etukäteen, niin saat mitattua pituuden tarkemmin. Ota putki ehjänä irti, koska joudut tekemään uuteen putkeen itse mutkat ja vanhasta on helppo kopioida.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Tämä homma tuli itse tehtyä pari vuotta sitten omaan E36 325iA autoon. Kaikki jarruputket tuli vaihdettua.
Asiasta ja toimenpiteestä en mitään tiennyt, mutta lähdin liikkeelle juurikin sillä, että irroitin vanhat jarruputket, mittasin ne, otin päätynipat talteen ja marssin motonettiin.
Ostin kiepillä olevaa oikean kokoista kupariputkea ja nipat päihin ja työkalun millä kupariputken pään sai puristettua niin, ettei päätynippa lähde irti.
Kupariputkea ujuttamalla paikoilleen "muovailin" putken samalla oikean muotoiseksi.
Ja laiska kun olen niin mitään ylimääräistä en purkanut, joten ainoastaa putken liittäminen ?ABS yksikölle? tuotti vähän hankaluuksia ahtauden vuoksi.
Hommahan tuli siis tehtyä ihan asfaltoidulla kotipihalla ilman nostureita, mutta sentään kesällä. Rohkeasti vaan toteuttamaan jos on aikaa ja intoa.
Edit: Jarrunesteet kannattaa ehkä vaihtaa samalla (mikäli ei ole hetkeen vaihdettu) ja jarrujen ilmaustarvikkeet muistaa ostaa.
----- NYT #1: BMW F11 520D Ennen: BMW E39 530D -00 Sedan BMW E46 316i -02 Touring BMW E36 325iA -94 Sedan Nissan Almera N15 1.4Si -00 Nissan Micra K10 1.2 -89 (aka JaMi)
Varaa aikaa tarpeeksi ja älä tee samaa virhettä mitä itse teen aina: Osta ilmausnipat. Vanhat, kun tahtoo mennä poikki. En tiedä muilla, mutta mulla mennyt lähes tulkoon aina ainakin pyöreäksi (vanhoja ritsoja, kun on).
Todennäköisesti liitokset on jumissa / ruosteessa niin varaa aikaa.
Motonetistä löyty oikean mittanen ja oikeilla nipoilla tarvi ite vaan väännellä oikiaan muotoon. Ja aikaahan siinä meni ja melko ahasta kans mutta vaihdettu on ja kiitos teille!
Vanhan aiheen nostoa, katsastusmieheltä tuli noottia E36 Compactin tankin etupuolella olevista jarruputkista.
OEM-varaosia saisi KL-Varaosien kautta, Motonetista luonnollisesti putkea raakana sekä kiinnikkeitä erillisenä. Tietääkö joku, mitä materiaalia OEM-varaosat ovat? Onko joku syy, miksi kannattaisi maksaa hiukan ylimääräistä OEM-osista tässä tapauksessa (lienevät suoraa tavaraa, mutta oikeassa mitassa ja kiinnikkeineen). Motonetissä näyttää olevan niin kuparisia kuin kupari-nikkeli-seosta tarjolla.
Comment