Eli omistan otsikon mukaisen auton.
Vika on nyt esiintynyt kahtena talvena, aina lämpötilan mennessä nollan alapuolelle;
Kylmänä lähtee hienosti käyntiin, mutta ryypyn sammuessa kierrokset ei tasaannu, vaan koko hytti tärisee ja auto hyrskyttää, kaasua painaessa tukehtuu ja sammuu. Hetken kun antaa käydä tyhjäkäyntiä, niin voi ajaa ongelmitta.
Jos erehtyy hetken ajamisen jälkeen sammuttamaan auton esimerkiksi tankille tai kaupan pihaan, niin joutuu sahaamaan reilusti yli 10 sekuntia saadakseen sen takaisin käyntiin. Käynnistyessään ryyppy hyökkää uudelleen peliin ja käynti on kaikinpuolin vaivalloista.
Kokeiltiin tuossa vertailun vuoksi käyntiin sisällä hallissa, kun auto oli seissyt siellä hetken. Lämmitettiin kone ja uudelleen käyntiin: lähti kuin palmun alta.
Sama kokeilu ulkona -23 asteessa, ei enää lähtenyt.
Topikkeja tästä aiheesta tuntuu riittävän vaikka kuinka paljon, mitä olen lueskellut ja juuri tuon lämpimässä tilassa käynnistymisen takia epäilisin ilmamassa-anturia.
Kokeilin myös käynnistää autoa ulkona ilmamassa-anturin johto irti, kun kone oli lämmin ja silloin käynnistyi hienosti. Jätin testiksi johdon irti yön yli, niin sitten ei edes kylmänä lähtenyt, ennenkuin laittoi johdon takaisin..
Alkaa olla keinot aika vähissä, ja ajattelin nyt täältä kysyä, josko ongelmaan löytyisi jokin ratkaisu, ei jaksaisi aina tankkaamisen jälkeen jumittaa 5 minuuttia hyrskyttämässä autoa, kun joku muukin haluaisi tankata.
Vika on nyt esiintynyt kahtena talvena, aina lämpötilan mennessä nollan alapuolelle;
Kylmänä lähtee hienosti käyntiin, mutta ryypyn sammuessa kierrokset ei tasaannu, vaan koko hytti tärisee ja auto hyrskyttää, kaasua painaessa tukehtuu ja sammuu. Hetken kun antaa käydä tyhjäkäyntiä, niin voi ajaa ongelmitta.
Jos erehtyy hetken ajamisen jälkeen sammuttamaan auton esimerkiksi tankille tai kaupan pihaan, niin joutuu sahaamaan reilusti yli 10 sekuntia saadakseen sen takaisin käyntiin. Käynnistyessään ryyppy hyökkää uudelleen peliin ja käynti on kaikinpuolin vaivalloista.
Kokeiltiin tuossa vertailun vuoksi käyntiin sisällä hallissa, kun auto oli seissyt siellä hetken. Lämmitettiin kone ja uudelleen käyntiin: lähti kuin palmun alta.
Sama kokeilu ulkona -23 asteessa, ei enää lähtenyt.
Topikkeja tästä aiheesta tuntuu riittävän vaikka kuinka paljon, mitä olen lueskellut ja juuri tuon lämpimässä tilassa käynnistymisen takia epäilisin ilmamassa-anturia.
Kokeilin myös käynnistää autoa ulkona ilmamassa-anturin johto irti, kun kone oli lämmin ja silloin käynnistyi hienosti. Jätin testiksi johdon irti yön yli, niin sitten ei edes kylmänä lähtenyt, ennenkuin laittoi johdon takaisin..
Alkaa olla keinot aika vähissä, ja ajattelin nyt täältä kysyä, josko ongelmaan löytyisi jokin ratkaisu, ei jaksaisi aina tankkaamisen jälkeen jumittaa 5 minuuttia hyrskyttämässä autoa, kun joku muukin haluaisi tankata.
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Comment