Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 316i ei käynnisty lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vsiponen
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 4
    • Tampere, Finland

    Bmw e36 316i ei käynnisty lämpimänä

    Eli omistan otsikon mukaisen auton.
    Vika on nyt esiintynyt kahtena talvena, aina lämpötilan mennessä nollan alapuolelle;

    Kylmänä lähtee hienosti käyntiin, mutta ryypyn sammuessa kierrokset ei tasaannu, vaan koko hytti tärisee ja auto hyrskyttää, kaasua painaessa tukehtuu ja sammuu. Hetken kun antaa käydä tyhjäkäyntiä, niin voi ajaa ongelmitta.

    Jos erehtyy hetken ajamisen jälkeen sammuttamaan auton esimerkiksi tankille tai kaupan pihaan, niin joutuu sahaamaan reilusti yli 10 sekuntia saadakseen sen takaisin käyntiin. Käynnistyessään ryyppy hyökkää uudelleen peliin ja käynti on kaikinpuolin vaivalloista.

    Kokeiltiin tuossa vertailun vuoksi käyntiin sisällä hallissa, kun auto oli seissyt siellä hetken. Lämmitettiin kone ja uudelleen käyntiin: lähti kuin palmun alta.
    Sama kokeilu ulkona -23 asteessa, ei enää lähtenyt.

    Topikkeja tästä aiheesta tuntuu riittävän vaikka kuinka paljon, mitä olen lueskellut ja juuri tuon lämpimässä tilassa käynnistymisen takia epäilisin ilmamassa-anturia.

    Kokeilin myös käynnistää autoa ulkona ilmamassa-anturin johto irti, kun kone oli lämmin ja silloin käynnistyi hienosti. Jätin testiksi johdon irti yön yli, niin sitten ei edes kylmänä lähtenyt, ennenkuin laittoi johdon takaisin..

    Alkaa olla keinot aika vähissä, ja ajattelin nyt täältä kysyä, josko ongelmaan löytyisi jokin ratkaisu, ei jaksaisi aina tankkaamisen jälkeen jumittaa 5 minuuttia hyrskyttämässä autoa, kun joku muukin haluaisi tankata.
  • Kojontti
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2014
    • 204
    • Puolanka

    #2
    Originally posted by vsiponen View Post
    Eli omistan otsikon mukaisen auton.
    Vika on nyt esiintynyt kahtena talvena, aina lämpötilan mennessä nollan alapuolelle;

    Kylmänä lähtee hienosti käyntiin, mutta ryypyn sammuessa kierrokset ei tasaannu, vaan koko hytti tärisee ja auto hyrskyttää, kaasua painaessa tukehtuu ja sammuu. Hetken kun antaa käydä tyhjäkäyntiä, niin voi ajaa ongelmitta.

    Jos erehtyy hetken ajamisen jälkeen sammuttamaan auton esimerkiksi tankille tai kaupan pihaan, niin joutuu sahaamaan reilusti yli 10 sekuntia saadakseen sen takaisin käyntiin. Käynnistyessään ryyppy hyökkää uudelleen peliin ja käynti on kaikinpuolin vaivalloista.

    Kokeiltiin tuossa vertailun vuoksi käyntiin sisällä hallissa, kun auto oli seissyt siellä hetken. Lämmitettiin kone ja uudelleen käyntiin: lähti kuin palmun alta.
    Sama kokeilu ulkona -23 asteessa, ei enää lähtenyt.

    Topikkeja tästä aiheesta tuntuu riittävän vaikka kuinka paljon, mitä olen lueskellut ja juuri tuon lämpimässä tilassa käynnistymisen takia epäilisin ilmamassa-anturia.

    Kokeilin myös käynnistää autoa ulkona ilmamassa-anturin johto irti, kun kone oli lämmin ja silloin käynnistyi hienosti. Jätin testiksi johdon irti yön yli, niin sitten ei edes kylmänä lähtenyt, ennenkuin laittoi johdon takaisin..

    Alkaa olla keinot aika vähissä, ja ajattelin nyt täältä kysyä, josko ongelmaan löytyisi jokin ratkaisu, ei jaksaisi aina tankkaamisen jälkeen jumittaa 5 minuuttia hyrskyttämässä autoa, kun joku muukin haluaisi tankata.
    No ihan ekana, M40 vai M43 moottori? Lämpöanturit, lambda ainakin ekana tulee mieleen kun lämmöt vaikuttaa noin paljon.
    ex-E46 330 XD

    Comment

    • vsiponen
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 4
      • Tampere, Finland

      #3
      Originally posted by Kojontti View Post
      No ihan ekana, M40 vai M43 moottori? Lämpöanturit, lambda ainakin ekana tulee mieleen kun lämmöt vaikuttaa noin paljon.
      M43. Mitenköhän tuon lambdan toiminnan voisi todeta? Jostakin luin, että kun irrottaa sen liittimen, ja käynnistää niin pitäisi toimia kunnolla, jos vika olisi lambdassa. Kokeiltiin tätäkin mutta ei vaikutusta. Onko siellä vain se yksi, ennen kattia?

      Comment

      • Kojontti
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2014
        • 204
        • Puolanka

        #4
        Lambdan voi periaatteessa mitata ihan yleismittarilla, jännite pitäisi signaalijohdossa muuttua seoksen mukaan. Mittaus ajon jälkeen että on varmasti lämmin.

        Varmasti ehjä IMM kannattaisi ehkä myös kokeilla jos jostain saa lainaan.

        E: joo yksi lambda vain.
        ex-E46 330 XD

        Comment

        • andhu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 535
          • vihti

          #5
          Melkeen sanoisin että vaihda ainakin ecun lämpöanturi, kannen kyljessä kiinni imusarjan alla.
          E30 316 Turbo

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Vikakoodit ?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎