Kävi siten, että e36 (320i -91) jätti kauppareissulla parkkipaikalle. Tapahtumasta on n. 3 viikkoa, eli erittäin sateisena ja kosteana aikana ennen pakkasia. Kaupan pihaan asti toimi hienosti, mutta 30 minuutin päästä kun piti lähteä kotiin niin auto kävi n. 5 sekuntia epätasaisesti käynnistyttyään ja lopulta sammui. Sitten 20 ensimmäistä uudelleenkäynnistysyritystä lupaa, mutta ei vaan käynnisty. Sitten lopulta menee siihen tilaan, että ei enää edes lupaa vaan tyhjää sahaamista vaan. Soitin hinauksen, hinasin omaan pihaan. Auto käynnistyi kahden päivän päästä kuin palmun alta. Mitään korjaustoimenpiteitä ei oltu tehty, ainoastaan akun latasin kun se tyhjeni hinauksessa.
Eilen teki sitten täysin saman. Täysin toimivasta tilasta, tunnin ajomatkan jälkeen 5 minuuttia seisoneena yritin käynnistää. Aluksi käy ihan hetken epätasaisesti ja sitten sammuu. Täysin sama käyttäytyminen kuin aiemmalla kerralla. Tapahtumien välillä siis kolmisen viikkoa mutta on niin inhottava vika, että auto jää nyt pihaan. Tai siis jäi huoltoaseman pihaan...
Jos joku osaa tuon kuvauksen perusteella auttaa alkuun, että mikä osa tulisi huoltaa tai vaihtaa; ECU, kampiakselin asentotunnistin, bensan siirtopumppu, tulpat... ??? Ja löytyykö vinkkejä että miten tuon piilevän vian voi nyt sitten todeta korjaantuneeksi jos sinne jotain osia vaihtaa. Ja olisiko akkukaapelin irroittaminen voinut auttaa (reset ECU:lle)?
Huomenna ajattelin mennä käynnistämään autoa huoltoaseman pihasta jos se siellä vielä on. Hyvät neuvot olisivat tarpeen.
Mikko
Eilen teki sitten täysin saman. Täysin toimivasta tilasta, tunnin ajomatkan jälkeen 5 minuuttia seisoneena yritin käynnistää. Aluksi käy ihan hetken epätasaisesti ja sitten sammuu. Täysin sama käyttäytyminen kuin aiemmalla kerralla. Tapahtumien välillä siis kolmisen viikkoa mutta on niin inhottava vika, että auto jää nyt pihaan. Tai siis jäi huoltoaseman pihaan...
Jos joku osaa tuon kuvauksen perusteella auttaa alkuun, että mikä osa tulisi huoltaa tai vaihtaa; ECU, kampiakselin asentotunnistin, bensan siirtopumppu, tulpat... ??? Ja löytyykö vinkkejä että miten tuon piilevän vian voi nyt sitten todeta korjaantuneeksi jos sinne jotain osia vaihtaa. Ja olisiko akkukaapelin irroittaminen voinut auttaa (reset ECU:lle)?
Huomenna ajattelin mennä käynnistämään autoa huoltoaseman pihasta jos se siellä vielä on. Hyvät neuvot olisivat tarpeen.
Mikko
Comment