Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36, 320iA ja 325iA sama laatikko ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ile-78
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 83
    • Oulu

    e36, 320iA ja 325iA sama laatikko ???

    Joo, elikkäs kuulin juttua että e36 320iA ja 325iA laatikko olis tyypiltään sama, mutta kuitenkin eri. Eli hä?
    mitäs toi tarkottaa käytännössä? mitä eroa? Onko peräkin sama?

    Niin ja kysymyksessä nämä vanhemmat eli ilman vanosta.

    Mites onko uudemmissa sit jotain eroa jo automaateissa, vai tuleeko eri tomaatti vasta e46:een, vai?
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Ile-78
    Joo, elikkäs kuulin juttua että e36 320iA ja 325iA laatikko olis tyypiltään sama, mutta kuitenkin eri. Eli hä?
    mitäs toi tarkottaa käytännössä? mitä eroa? Onko peräkin sama?

    Niin ja kysymyksessä nämä vanhemmat eli ilman vanosta.

    Mites onko uudemmissa sit jotain eroa jo automaateissa, vai tuleeko eri tomaatti vasta e46:een, vai?

    Samanikäisten (11/91) 325iA ja 320iA laatikoissa näyttäis olevan eroa:
    A5S 310Z (KM/KO ja KL/KN)
    Torque converter halkaisija 260mm vs 230mm
    Stall speed 2200-2500 vs 2400-2600
    ja ohjausboxi myöskään ei ole sama eli ohjelmallistakin heittoa voi olla??

    Se mitä ne askin perässä olevat KM/KO ja KL/KN meinaa niin ei hajua?? 9/92 eteenpäin 325tomaatissa perään vaihtuu LX ja samalla ohjausboxikin jälleen vaihtuu, muuten halkaisija ja Stallspeed samat kuin vanhemmassa 325ssa.

    Comment

    • Ile-78
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 83
      • Oulu

      #3
      Originally posted by jam75
      Samanikäisten (11/91) 325iA ja 320iA laatikoissa näyttäis olevan eroa:
      A5S 310Z (KM/KO ja KL/KN)
      Torque converter halkaisija 260mm vs 230mm
      Stall speed 2200-2500 vs 2400-2600
      ja ohjausboxi myöskään ei ole sama eli ohjelmallistakin heittoa voi olla??

      Se mitä ne askin perässä olevat KM/KO ja KL/KN meinaa niin ei hajua?? 9/92 eteenpäin 325tomaatissa perään vaihtuu LX ja samalla ohjausboxikin jälleen vaihtuu, muuten halkaisija ja Stallspeed samat kuin vanhemmassa 325ssa.
      Hmm, joo elikkäs jos vaihtaa koneen, niin kannattais vaihtaa laatikko samalla, ettei momentinmuunnin laukia kasvaneesta väännöstä. Onkohan tuo automaattilaatikon ohjainboksi sit missä, eli onkos sen vaihto mimmonen operaatio, vai käviskö mahdollisesti 320:n "aivot"...?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎