Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320, käykö tarvike m-sport iskari alkuperäisen vakioiskarin tilalle ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ile-78
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 83
    • Oulu

    e36 320, käykö tarvike m-sport iskari alkuperäisen vakioiskarin tilalle ???

    Joo, Ideana olisi laittaa uudet etuiskarit ja samalla laittaa madallusjouset. Sopivia iskareita kysellesäni noista tarvikeosaliikkeistä niin ehottelivat Bogen valmistaamaa iskaria joka on tarkoitettu m-sportin iskarin tilalle (lyhyempi) ja itsellänihän on käsittääkseni kuitenkin vakio toi alusta.

    Eli kysymys kuuluu käykö tuo iskunvaimennin autooni, koska se on 9/91-5/92 mallia jossa kallistuksenvaimennin tulee edessä iskunvaimentimeen kiinni eikä alatukivarteen kuten uudemmissa. Ja eikös M-alustassa ole vahvemmat kallistuksenvaimentimet, niin osaakos kukaan kertoa sopiiko noi ???
  • Ile-78
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 83
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Ile-78
    Joo, Ideana olisi laittaa uudet etuiskarit ja samalla laittaa madallusjouset. Sopivia iskareita kysellesäni noista tarvikeosaliikkeistä niin ehottelivat Bogen valmistaamaa iskaria joka on tarkoitettu m-sportin iskarin tilalle (lyhyempi) ja itsellänihän on käsittääkseni kuitenkin vakio toi alusta.

    Eli kysymys kuuluu käykö tuo iskunvaimennin autooni, koska se on 9/91-5/92 mallia jossa kallistuksenvaimennin tulee edessä iskunvaimentimeen kiinni eikä alatukivarteen kuten uudemmissa. Ja eikös M-alustassa ole vahvemmat kallistuksenvaimentimet, niin osaakos kukaan kertoa sopiiko noi ???

    Itse itselleni mutua vastaten: Mitä kattelee noita parempia iskareita esim. bilstein niin siellä ei ainakaan taulukoissa erikseen mainita M-technic alustaa vaan puhutaan samasta mallista. Eli tuostahan vois päätellä että kyllä käy, vai voiko sittenkään...?


    t: Ile

    ps: tästä threadistapa tuli melkonen "runokokoelma"

    Comment

    • jam75
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 654
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Ile-78
      Joo, Ideana olisi laittaa uudet etuiskarit ja samalla laittaa madallusjouset. Sopivia iskareita kysellesäni noista tarvikeosaliikkeistä niin ehottelivat Bogen valmistaamaa iskaria joka on tarkoitettu m-sportin iskarin tilalle (lyhyempi) ja itsellänihän on käsittääkseni kuitenkin vakio toi alusta.

      Eli kysymys kuuluu käykö tuo iskunvaimennin autooni, koska se on 9/91-5/92 mallia jossa kallistuksenvaimennin tulee edessä iskunvaimentimeen kiinni eikä alatukivarteen kuten uudemmissa. Ja eikös M-alustassa ole vahvemmat kallistuksenvaimentimet, niin osaakos kukaan kertoa sopiiko noi ???
      Onnistuisko se alapään modi kans, eli vaihtais sen koiranluun kiinnityspaikkaa iskarista alatukivarteen? Ehkä se onnistuis, ite ei tarvinnu tehdä omaan coupeen (11/91 325iA) kuin se yläpään laakerituenmuutos. Mutta tässäpä ois noiden etukallistustukien mittoja.

      320iM50 sedan/coupe, 325iM50 sedan/coupe ja 325td
      -> 10/91 22.5mm 31 35 1 138 332 (iskariin kiinnitys 31 35 1 134 582)
      10/91 -> 6/92 25.0mm 31 35 1 090 180 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)
      10/91 -> matalammalla M-alustalla 25.5mm 31 35 1 090 182 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)
      -> 6/92 24.0mm 31 35 1 090 858 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)

      M3 convertible/sedan/coupe ja M3 3.2 convertible
      22.5mm 31 35 2 227 241 (iskariin kiinnitys 31 35 2 227 203)

      M3 3.2 sedan/coupe, Z3 M3.2 coupe/roadster (S50/S54)
      23mm 31 35 2 227 996 (iskariin kiinnitys 31 35 2 227 203)

      Tämmösiä tietoja tuolta ETKsta.

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #4
        mitä maksaa

        Mitä maksaa noi boget oon koittanu kattella netistä hintoja mutta eipä oo löytynyt.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Laud
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 335
          • Espoo

          #5
          Originally posted by okko
          Mitä maksaa noi boget oon koittanu kattella netistä hintoja mutta eipä oo löytynyt.
          Tuolta: http://www.autoteile.cc/ voi vähän katella, miten esim. eri Bogien välillä menee hinnat. Mulla on tuossa lattialla Bogen 36-641-F ja 36-642-F, jotka ostin täältä paikalliselta varaosapuljulta vähän yli 120 euron kappalehintaan ilman erikoisempaa tinkimistä (svh toki jonkin verran enemmän). Silloin pari viikkoa sitten niiden hinta oli tuolla autoteilessä vajaat 150 euroa, mutta nyt hinta on muiden mallien tavoin pompsahtanut reilusti, lähes 190 euroon!? Eli tuskin kannattaa Saksasta tilata, kun tulee vielä postimaksutkin päälle. Kovin suuria hintaeroja ei näyttäisi olevan eri vuosimallien välillä, mutta en tiedä onko tuo hinnankorotus sitten ehtinyt astua jo Suomessakin voimaan.

          Iskareiden lisäksi kannattaa/pitää ostaa suojakumisarja, joka maksoi mulla eteen jotain pari-kolmekymppiä.
          E36 320i coupé (M50TU)

          Comment

          • escort
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 339

            #6
            itse olen kanssa pohtinut tuota iskari juttua auto on 93e36325coupe ja msport alusta niin sachs iskarit olisi hankinnassa ja kirja tuntee oman iskarin autoon joissa mtechnics alusta 250e pari ja sen mukaan kiinnitykset ovat erillaiset kuin normaalissa??

            Comment

            • Ile-78
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 83
              • Oulu

              #7
              Originally posted by escort
              itse olen kanssa pohtinut tuota iskari juttua auto on 93e36325coupe ja msport alusta niin sachs iskarit olisi hankinnassa ja kirja tuntee oman iskarin autoon joissa mtechnics alusta 250e pari ja sen mukaan kiinnitykset ovat erillaiset kuin normaalissa??
              Joo, Sachsin kirja tarjoaa m-techniciin advantagea ja normaaliin super-tourinkia. Ainakin näissä vanhemmissa 9/91-5/92 Ja kun liikkeessä eivät luvanneet vaihtaa jos eivät passaa, niin pitänee tyytyä tilaamaan noi perusvaimentimet. kun ei saa varmuuttaa käykö toi m-technic versio. Ja bilsteinin ~190egee/kpl on tällä hetkellä kukkarolle liikaa.

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Aihetta sivuten:
                Vanhassa koiranluu on iskarissa kiinni = jäykempi, jos verrataan alatukivaressa olevaa, koska tulee vipuvartta. Mutta uudemmassa näyttäisi olevan myös vahvempia varsia.
                Itsella alatukivarressa kiinni, ja vakaaja on paksu, mutta silti tekisi mieli siirtää kiinnitys tolppaan, jolloin kallistuksenvakaus jäykkenisi n.50%!!
                Mitäs tästä olette mieltä, arvon raati?
                ...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎