Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eri E36-mallien perät, vaihteistot jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    Eri E36-mallien perät, vaihteistot jne.

    Eli mitkä perät passaa -96 320:een? Jos on jostain eri mallista, niin tarviiko olla eri kardaani tai vaihteisto? Varmaan tyhmiä taas kyselen, mutta pakko kysyä kun en haulla löydä vastausta

    Ja passaako eri mallien vaihteistot tai kardaanit tuohon mun autoon? Varmaan ainakin vaihteistoissa on eri välityksiä?
    Last edited by duunari76; 08-04-2016, 23:50.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Pilkulleen sama perä 316i-320i, myös 318is, välitys 3,45.
    Laatikoissa ei ole välityseroja muuta kuin diesel vs. bensa.

    Comment

    • duunari76
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 292

      #3
      Eli 325/328:n perätkin käy, mutta on liian raskaat välitykset? Ja dieselien askit käy, mutta niissä kans raskaat välit?

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11108
        • Oulu

        #4
        Originally posted by duunari76 View Post
        Eli 325/328:n perätkin käy, mutta on liian raskaat välitykset? Ja dieselien askit käy, mutta niissä kans raskaat välit?
        Lisäksi perä on isompi isompi ja vaatii eri vetarit ja kardaanin.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • duunari76
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 292

          #5
          Eli siinä tulee sitten reilusti projektia, eikä taida olla sen arvoista jos ei ole rankasti virittämässä. Onko noita dieselien laatikkoja joku laittanut bensoihin, että miten nuo välitykset käytännössä toimii bensassa?

          Ja osaisko joku antaa vielä vinkkejä, että miten testataan perän kunto, eli että kuuluuko tumpsahdus perästä vai puslista?

          Comment

          • jarza.
            Bimmer Rookie
            • May 2014
            • 42
            • Turku

            #6
            Originally posted by duunari76 View Post
            Ja osaisko joku antaa vielä vinkkejä, että miten testataan perän kunto, eli että kuuluuko tumpsahdus perästä vai puslista?
            Kerrottakoon oma tarina kyseisestä tumpsahtelusta/välyksen tunteestä voimansiirrosta. Alun perin luulin omassa kulkineessa olevan myös peränpuslissa vikaa joten vaihdoin perän/kelkan puslat mutta ei vaikutusta. Rättinivelkin vaihtui ja kardaanin nivelestäkään ei välystä löytynyt/myös laakeri ehjä. Peräkin tuntuu välyksettömältä kun kardaanista pyörittää niin vetarit alkaa heti pyöriä ilman välyksen tuntua kädessä kun pitää vetarista kiinni. Lopuksi vian paikallistin vetareihin jossa välystä nivelissä. Kun pitää sisemmästä vetarin päästä kiinni ja liikuttaa pyörää niin kuuluu klonk klonk.. näitä kun luulin että kestää ikuisuuden eikä 200tkm ole loppu 1.8 koneella (e36 -96 sedan).. No toisen vetarin suojakumin sisältä tuli ruosteistä vettä vaikka suojakumi muuten vaikutti ehjältä mutta sisäreunaa pystyi painamaan ulospäin jolloin liukuin vetarin päällä, sieltä vesi siis päässyt sisään. Osaako joku viisaampi sanoa onko tämä mitenkään yleistä että tässä kohtaa vaihtuu vetarit? Vielä en ole vaihtanut mutta kesällä olis tarkoitus.
            Last edited by jarza.; 11-04-2016, 11:55.
            BMW E36 318i -97

            Comment

            • biimerrrrville
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 297
              • Suomi

              #7
              Originally posted by jarza. View Post
              Kerrottakoon oma tarina kyseisestä tumpsahtelusta/välyksen tunteestä voimansiirrosta. Alun perin luulin omassa kulkineessa olevan myös peränpuslissa vikaa joten vaihdoin perän/kelkan puslat mutta ei vaikutusta. Rättinivelkin vaihtui ja kardaanin nivelestäkään ei välystä löytynyt/myös laakeri ehjä. Peräkin tuntuu välyksettömältä kun kardaanista pyörittää niin vetarit alkaa heti pyöriä ilman välyksen tuntua kädessä kun pitää vetarista kiinni. Lopuksi vian paikallistin vetareihin jossa välystä nivelissä. Kun pitää sisemmästä vetarin päästä kiinni ja liikuttaa pyörää niin kuuluu klonk klonk.. näitä kun luulin että kestää ikuisuuden eikä 200tkm ole loppu 1.8 koneella (e36 -96 sedan).. No toisen vetarin suojakumin sisältä tuli ruosteistä vettä vaikka suojakumi muuten vaikutti ehjältä mutta sisäreunaa pystyi painamaan ulospäin jolloin liukuin vetarin päällä, sieltä vesi siis päässyt sisään. Osaako joku viisaampi sanoa onko tämä mitenkään yleistä että tässä kohtaa vaihtuu vetarit? Vielä en ole vaihtanut mutta kesällä olis tarkoitus.
              kyllä tuo mielestäni aika yleistä on että vetareihin tuota väljää tulee. itellä kans tumpsahtelee ja vetareista johtuu, sama homma isän autossa.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by jarza. View Post
                Kerrottakoon oma tarina kyseisestä tumpsahtelusta/välyksen tunteestä voimansiirrosta. Alun perin luulin omassa kulkineessa olevan myös peränpuslissa vikaa joten vaihdoin perän/kelkan puslat mutta ei vaikutusta. Rättinivelkin vaihtui ja kardaanin nivelestäkään ei välystä löytynyt/myös laakeri ehjä. Peräkin tuntuu välyksettömältä kun kardaanista pyörittää niin vetarit alkaa heti pyöriä ilman välyksen tuntua kädessä kun pitää vetarista kiinni. Lopuksi vian paikallistin vetareihin jossa välystä nivelissä. Kun pitää sisemmästä vetarin päästä kiinni ja liikuttaa pyörää niin kuuluu klonk klonk.. näitä kun luulin että kestää ikuisuuden eikä 200tkm ole loppu 1.8 koneella (e36 -96 sedan).. No toisen vetarin suojakumin sisältä tuli ruosteistä vettä vaikka suojakumi muuten vaikutti ehjältä mutta sisäreunaa pystyi painamaan ulospäin jolloin liukuin vetarin päällä, sieltä vesi siis päässyt sisään. Osaako joku viisaampi sanoa onko tämä mitenkään yleistä että tässä kohtaa vaihtuu vetarit? Vielä en ole vaihtanut mutta kesällä olis tarkoitus.
                Jos sinne vettä pääsee, niin eipä tuo mikään ihme ole, että vetari(t) menee vaihtoon. Näin käy kyllä ihan merkkiin katsomatta. Vetarit ei sitä kestä, että suojakumin sisälle pääsee vettä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • jarza.
                  Bimmer Rookie
                  • May 2014
                  • 42
                  • Turku

                  #9
                  Juu näinhän se on että tuo vesi tekee tuhojansa varmasti siellä.

                  Monissa keskusteluissa oli että vaiha puslaa sinne ja tänne mutta yhtään missään ei mainittu että vetareistakin voi johtua. Aluks (1,5 v sitten) välys ei ollut kovin suurta mutta nyt alkaa tuntua että koska levii
                  BMW E36 318i -97

                  Comment

                  • duunari76
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 292

                    #10
                    Tästä jäi nyt puuttumaan tuo 323i:n perä...eli onko se passeli 316-320:een?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11108
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by duunari76 View Post
                      Tästä jäi nyt puuttumaan tuo 323i:n perä...eli onko se passeli 316-320:een?
                      Ei oo. Se on typ 188 kans.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • N-asentaja
                        Newbiemmer
                        • Sep 2014
                        • 28
                        • suomi

                        #12
                        Kemppi onkelmaa.

                        Eli siis käkö e34 typ 188 murikka 525i:stä tyyliin takakannen ja kardaaninlaipan vaihdolla e36 328i typ 188 murikan tilalle? Pitäs "liimalukko" saaha sinne eikä viittis ihan 150-300 laittaa siihen, että saan kemppiperän.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11108
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by N-asentaja View Post
                          Eli siis käkö e34 typ 188 murikka 525i:stä tyyliin takakannen ja kardaaninlaipan vaihdolla e36 328i typ 188 murikan tilalle? Pitäs "liimalukko" saaha sinne eikä viittis ihan 150-300 laittaa siihen, että saan kemppiperän.
                          Ei passaa perä muusta kuin e36:sta.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎