Hei. Meikäläisellä tuli omaan 1998 316i Bemariin viaksi airbagi-valo, kun vaihdoin penkit ja irroitin turvavyön pistokkeen liittimet, joiden kiristin(?) toimii sähköisesti vaijerin sijaan. Vaihdoin penkkeihin vanhoista oikeanlaiset pistokkeet ja nyt pitäisi olla kaikki kytkettynä identtisesti kuin viimeksi. Kuitenkin yrityksistä huolimatta työukot eivät saaneet kahdessa liikkeessä edes luettua koodeja (eivät olleet marmorihuoltoja): selittivät syyksi ettei mihinkään järjestelmään saa yhteyttä. Auto on siis E36 ja vielä vanhalla kunnon 20 pinnisellä liittimellä. Apu olisi tarpeen että saisin tuon vielä leimasta läpi!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 airbagi-valo palaa ja vikakoodeja ei pysty lukemaan
Collapse
X
-
Originally posted by E36hulluus View PostHei. Meikäläisellä tuli omaan 1998 316i Bemariin viaksi airbagi-valo, kun vaihdoin penkit ja irroitin turvavyön pistokkeen liittimet, joiden kiristin(?) toimii sähköisesti vaijerin sijaan. Vaihdoin penkkeihin vanhoista oikeanlaiset pistokkeet ja nyt pitäisi olla kaikki kytkettynä identtisesti kuin viimeksi. Kuitenkin yrityksistä huolimatta työukot eivät saaneet kahdessa liikkeessä edes luettua koodeja (eivät olleet marmorihuoltoja): selittivät syyksi ettei mihinkään järjestelmään saa yhteyttä. Auto on siis E36 ja vielä vanhalla kunnon 20 pinnisellä liittimellä. Apu olisi tarpeen että saisin tuon vielä leimasta läpi!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Vanha kunnon liitin saattaa olla jo sen verran vanha ettei se pelaakaan?
Mulla oli myös inpan kanssa ongelmaa, ei muka saanut yhteyttä, mutta silti yhteys oli.
Saako testeri mihinkään auton purkkiin yhteyttä?
Akku kannattaa noita liittimiä irroitellessa ottaa irti.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostVanha kunnon liitin saattaa olla jo sen verran vanha ettei se pelaakaan?
Mulla oli myös inpan kanssa ongelmaa, ei muka saanut yhteyttä, mutta silti yhteys oli.
Saako testeri mihinkään auton purkkiin yhteyttä?
Akku kannattaa noita liittimiä irroitellessa ottaa irti.
Edit: Otin tänään yleismittarin käteen ja katsoin eri pinnien jännitteen netistä löytyneen taulukon (http://www.bimmerfest.com/forums/att...0&d=1235000253) ja huomasin, että pinni 20 saa vain 0,6 volttia minimimäärän 2v sijaan. Liitin vissiinkin on Motronic järjestelmään kytkeytyvä joten se taitaa olla ongelmaan syypää. Miten tästä eteenpäin?Last edited by E36hulluus; 20-04-2016, 14:04.
Comment
-
-
Se on itse dataväylä, ja ei sen toimintaa oikeen yleismittarilla voi testata. Lukua kannattaa koittaa jonkin harrastajan toimesta, jolla on hommaan soveltuvat vehkeet (mitä HTK12 tossa jo yritti ajaa takaa). Jostain syystä noilla yleistestereillä ei tahdo näihin päästä kiinni. Minä itse pääsen kiinni kaikkiin -95 e36:n purkkeihin omilla vehkeillä, mutta mikään yleiskorjaamo ei saanu ollenkaan yhteyttä autoon. Ainostaan BMW merkkiliike onnistui lukemaan vikakoodit taistelun jälkeen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kuten Pazi88 jo sanoi, niin testaisin ensin kyllä ihan BMW tarkoitetulla testerillä. Boschin testeri on vain yleistesteri. Varsinkin tämän ikäisten BMW:n kanssa ei ole se paras valinta. Multa löytyy BMW:n softat, joilla voisi koittaa lukea. Ellei niillä pääse käsiksi, niin sitten siellä on jotain vikaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostTäysin sama vika täällä. Tulin justiin BMW-Service liikkeestä lukemasta koodeja ja ei päässyt mihinkään kiinni. Auto sigun toukka.
Ideoita mitä tutkia/mitata? :thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostVie jollekin osaavalle harrastajalle niin kyllä se siitä. Aikanaan olivat marmorilla tarjoamassa aikaa sähkärille kun olivat sitä mieltä että E38:ssa on jotain vikaa kun eivät päässeet siihen kiinni. Kas kummaa, rahu laottoi oman koneensa kiinni ja heti onnas... Ja tämä siis jo vuonna 2010, eli jo silloin noi pyöreät liittimet on olleet hepreaa merkkarille.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostOolsprait. Tätä on nyt kolmella vehkeellä koitettu lukea, Bmw-service ja kahdella eri läppärillä mistä löytyy Inpa. Mikään näistä ei ole toiminut. :thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Asiaa tutkittu lisää.
Vian aiheuttaa ainakin minulla viallinen airbagin boksi. Sotkee jollain tapaa koko diagnostiikanluvun.
Käytettiin airbagin boksia irti mikä on takapenkin alla niin pääsi moottorinohjausboksiin ja ABS:n puolelle käsiksi. Koodien luku onnistu minulla ainakin Boschin laitteella. Uusi airbagin boksi tilalle siis.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostAsiaa tutkittu lisää.
Vian aiheuttaa ainakin minulla viallinen airbagin boksi. Sotkee jollain tapaa koko diagnostiikanluvun.
Käytettiin airbagin boksia irti mikä on takapenkin alla niin pääsi moottorinohjausboksiin ja ABS:n puolelle käsiksi. Koodien luku onnistu minulla ainakin Boschin laitteella. Uusi airbagin boksi tilalle siis.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHyvä kun selvisi. Silloin kun INPA:lla/DIS jne ei pääse kiinni mihinkään ongelmaa saa selvitettyä ensin mittaamalla, että virta tulee diagnostiikka pistokkeeseen ja sen jälkeen sitten irroittamalla moduleeja. Viallinen moduuli voi vetää diagnostiikka väylän jumiin, jolloin mihinkään ei pääse käsiksi. Nyt tilalle vaan käytetty airbagin purkki ja koodausta perään.
Comment
-
Comment