Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 i Coupe,Sammu ja ei lähde enää käyntiin,APUA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupussin
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 62
    • Vantaa

    E36 325 i Coupe,Sammu ja ei lähde enää käyntiin,APUA

    Apua tarvittas kipeesti,

    Eli täämöinen juttu,tulien eilen töistä ja menin tohon paikallisen kaupan pihaan.No lähdin siitä tai siis yritin lähtä kotia kohti,auto käytiin,lähti normaalisti,automaatista pakki (R) päälle ja auto hieman nytkähti ku pakki meni päälle ja sammu ku sauna lyhty.Sen jälkeen ei millään käyntiin.No ensin luulin et bensa loppu (anturi rikki) no 10 l kallonal bensaa,ei lähe käyntiin.Sitten soitin kaverille se tuli moottorin vikalukijan kanssa ja moottorissa ei vikaa.Akkun kaapeli käytettettiin irti pariinkin otteeseen,ei apua.
    Nyt auto tos pihas ja kone pyörii hyvin mut ei vaan lähe käyntiin :(
    Voisiko joku vihjasta missä vika ennenkuin lähen roudaan sitä jonnekin kalliiseen korjaamoon.

    tv.jupussin
    ****************************************
    Juha Pussinen
    Kimaratie 10 F 21
    01680 Vantaa
    Finland
    Mobile Phone:+358 40 5125 497
    China Mobile: +86 135 64205 740
    Work email:[email protected]
    Free Email:[email protected]
    Homepage:http://www.happygolf.fi

    ****************************************
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #2
    kannattais varmaan kattoa sitäb moottorin ohjaus boxia....
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • mekstrm
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 836
      • Vantaa

      #3
      Itsellä tällainen kokemus: Yöllä ulkona tupakilla kaverin kanssa. Päätettiin sitten kokeilla millaista ääntä nostajat pitää kylmäkäynnistyksessä.No ei juuri mitään ja näin ollen sammutin koneen saman tien.
      Seuraavana aamuna kun piti lähteä liikenteeseen, niin se lupas pikkusen heti, sit ei kirveelläkään käyntiin. Sahasin akun tyhjäksi, ei mitään apua...
      No, kaveri osas sanoo että noi koneet saattaa kastella tulpat tollasella pikku käytöllä. Ei muuta kun akku täyteen ja kaasu pohjassa sahaamaan lisää.
      Ja niinhän se hörähti vihdoin vaivoin käyntiin. Eikä ikinä ole sen jälkeen mitenkään oirehtinut. Kone M52B20.
      Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        Eli tästähän on kyse:

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Kannattaa katsoa myös bensapumppu. Et olisi ensimmäinen E36 kuski, joka on jäänyt kaupan pihaan tuon pettämisen takia.
          E39 520iA -02

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Perusasiat ensin. Eli tarkista kumpi puuttuu, kipinä vai bensa?

            Ota tulpanjohto irti, laita sen päähän irtotulppa ja torppaa se runkoon kiinni. Starttaus ja tarkistus, kipinöikö tulppa?

            Ota bensaletku irti, se joka tulee polttoainekiskon alkupäähän, pistä letkunpää pulloon. Starttaa ja tarkista että bensaa tulee n. 1L/minuutti.

            Kumpi puuttuu? Vai puuttuuko kumpikaan vai molemmat?

            Timo

            Comment

            • jupussin
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 62
              • Vantaa

              #7
              Lähti käyntiin

              Originally posted by tihuovin
              Perusasiat ensin. Eli tarkista kumpi puuttuu, kipinä vai bensa?

              Ota tulpanjohto irti, laita sen päähän irtotulppa ja torppaa se runkoon kiinni. Starttaus ja tarkistus, kipinöikö tulppa?

              Ota bensaletku irti, se joka tulee polttoainekiskon alkupäähän, pistä letkunpää pulloon. Starttaa ja tarkista että bensaa tulee n. 1L/minuutti.

              Kumpi puuttuu? Vai puuttuuko kumpikaan vai molemmat?

              Timo
              Kiitos kaikille vinkeistä.

              Ensin katsoin että kipinä tulee ja sitten ton bensa jutun.No bensaa ei tullut. Sitten letku auki ennen suodatinta.Ei tulllut vieläkään. Ei muutakuin takapenkki pois ja kokeilin uudestaa ei vieläkään. mmm....mietin

              NO,ajattelin että tietokone estää bensansyötön ja vedin piuhan suoraan akulta bensapumpulle.Toimii mmm..pyöritin pumppua väärin ja oikeinpäin..no nyt bensa ainakin nousi putkeen..rensselin kiinni ja auto lähti käyntiin

              Eli kiitos kaikille avusta ja hyvää Wappua.Kippis. (iloinen kuin...)

              tv,jupussin
              ****************************************
              Juha Pussinen
              Kimaratie 10 F 21
              01680 Vantaa
              Finland
              Mobile Phone:+358 40 5125 497
              China Mobile: +86 135 64205 740
              Work email:[email protected]
              Free Email:[email protected]
              Homepage:http://www.happygolf.fi

              ****************************************

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Tarkista nyt hyvä mies mistä moinen johtuu!! Nythän pumppu pyörii koko ajan. Oli autossa virta päällä tahi ei. Ja jos suuttimet vuotaa vähääkään, sulla on moottori täynnä bensaa alta aikayksikön.

                Motronic ECU ohjaa pumpun toimintaa, bensareleen avulla. Eli se katkoo bensareleen vetokelan maita (releen pinni 85), kun motronic "maattaa" ko. pinnin, rele "vetää" ja pumppu pyörii. Releen pinnit 30 ja 86 on kytketty suoraan akun + napaan, pinnin 87 kautta virta menee pumpulle, tosin siinä välissä saattaa olla myös sulake.

                Tarkista nyt että rele (ja mahdollinen sulake) on OK ja että bensareleen pinneihin 30 ja 86 tulee +12V, ja että pinniltä 87 linja on kunnossa pumpulle asti. Eli selvitä mikä mättää...

                Tuolla nykyisellä kytkennällä kerjäät verta nenästäsi, pahimmassa tapauksessa tuhoat koko auton, itseasiassa melko todennäköisestikin teet sen.

                Timo

                Comment

                • Jahve
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 367
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by ile01
                  kannattais varmaan kattoa sitäb moottorin ohjaus boxia....
                  E36:n ohjaus boxi on varmaan "made in korea" ...tai muuten ihan paska. Olen löytänyt foorumilta kymmenkunta E36:n käyntihäiriö ilmoitusta ja miiltei kaikissa vikana on boxi... Itsellä oli samantyyppistä vikaa ...joo niin moottorin ohjaus boxi oli mennyt paskaksi. lasku n.1100e ("V*TUN **##KIVA) Autoni on vm.-98 ja ajettu vain 22tkm... että miten voi mennä paskaksi???

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎