<-92 E36 alustan muutos uudemmaksi 0.6.92->??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spindre
    replied
    Nyt tarvisin pikasen vastauksen!! Mulla on 325ia joka on rekisteröity 4/91 ja ostin siihen bilsteinin iskarit ja eibachin jouset laakereilla ns.bolt on paketti kiinteellä madalluksella. Nuo osat on 8/92 autosta. Mitä kaikkea mun pitää tosta mun autosta nyt uusia että saan tuon uuden setin kiinni? Pitäis saada asennettua v-lopun aikana ettei mee leima kylmäks.. ja en viitti ruveta hommaan ennenku tiedän että mul on kaikki oikeet palikat käytössä..:think

    Leave a comment:


  • HJP
    replied
    Mites, kun nyt löytyisi sopivat konin iskarit, niin käykö noihin ennen 6/92 iskareihin 6/92 jälkeen tarkoitetut jouset?

    Kun jousiakin on älyttömän nihkeästi tarjolla tohon aikaisempaan, eibachilta löytyy joku 30/30 madallus, vogtlandilta 35/35, mutta kaikki esim. 40/20 tai 50/20 setit on 6/92 jälkeen tarkoitettuja.

    Leave a comment:


  • HJP
    replied
    Eikö kenelläkään ole kokemusta konin sporteista, tai sportkitistä e36:sessa? Itseäni kiinnostaisi tuommoinen, kun sopivaan hintaan saisi.

    Minkälaista madallusta ehdottaisitte autoon, e36 325 coupe 3/1992, alla tällä hetkellä mtech-alusta.

    Kuvia: http://www.btcf.fi/showcar.php?id=2953
    Kuvia vanhoilla kesäaluilla: http://www.kaikkiauki.com/harri/bmw/index.html

    Itse ajattelin että edestä voisi pudottaa vaikka 40mm, ja takaa 10-20mm. Takaa se on nyt jo mielestäni sopiva, eli kunhan pitää samoissa niin riittää, edestä sitten vähän enemmin maata kohti.

    Leave a comment:


  • HJP
    replied
    Selvä homma, pitänee katsoa jos jotkut kilkkeet tonne auton alle saisi pikapuoliin.

    Miten, onko kellään kuvia, miltä auto näyttää esim. konin iskareilla, 40/10 tai 50/20 madalluksilla? Jotain tonne suuntaan varmaan olisi ihan hyvä madallus, nyt on m-tech alusta, takaa on ihan sopiva, edestä hieman liian korkea.

    Auto e36 325 coupe.

    Leave a comment:


  • jam75
    replied
    Originally posted by Hemi
    Vanhemmissa on varressa kallistuksenvakaajan koiranluun kiinnike, kun uudemmissa tätä ei ole. Iskarit ovat myös eri pituiset, mutta jos ei pääse vertaamaan, on tämän toteaminen vaikeaa.
    Ei sekään nyt satavarmaa ole...

    Kallistuksenvakaimista myös ETKsta.

    320iM50 sedan/coupe, 325iM50 sedan/coupe ja 325td
    -> 10/91 22.5mm 31 35 1 138 332 (iskariin kiinnitys 31 35 1 134 582)
    10/91 -> 6/92 25.0mm 31 35 1 090 180 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)
    10/91 -> matalammalla M-alustalla 25.5mm 31 35 1 090 182 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)
    6/92 -> 24.0mm 31 35 1 090 858 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)

    Eli jos on siis ennen 10/91 niin se kiinnitys on iskariin, mutta esim kuten mulla oli 11/91 coupessa kiinnitys alatukivarteen ja uudemmassa 6/92 eteenpäin on myös alatukivarteen kiinnityksiä. Tuokin näyttää kyllä semmoselta viidakolta, että liekö tuokaan nyt ihan täysin varma tunnistuskeino?? Mie muistelisin ku omaan vaihdoin reilu parivuotta sit että siinä männän varsiosassa ois ollut erit halkasijat. Eli yläpäästä ei joko saanut laakeritukeen kiinni tai sit se oli väleä, mutta enpä muista tarkemmin :(. Näppää joku "erivuoden" penarikomppis kiinni, ruuvaa rengas irti ja tutkaile . Omasta en voi nyt tarkastaa ku se paska on Roissa laatikkoremontissa, korjauskustannukset IHAN riittävät....

    Originally posted by Bimmeri
    OK, mikä merkitys näillä osilla 14 ja 16 on? niitä kait ei tarvi vaihtaa...

    http://www.realoem.com/bmw/showpart...235&hg=31&fg=10
    Ei tarvi vaihtaa/hommata, luultavasti sulla ei edes ole noita siellä. Nuo on jotkut "rough road package"-versioon kuuluvat osat, joita on saanut tehtaalta halutessaan valita.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Vanhemmissa on varressa kallistuksenvakaajan koiranluun kiinnike, kun uudemmissa tätä ei ole. Iskarit ovat myös eri pituiset, mutta jos ei pääse vertaamaan, on tämän toteaminen vaikeaa.

    Leave a comment:


  • HJP
    replied
    Noniin. Lainataan vanhaa topicia ja kysytään tämmöstä:

    Kuinka erotan ulkoisesti Etuiskarit jotka valmistettu ennen 6/92 niistä, jotka on tarkoitettu tuon jälkeisiin.

    Olisi konit tarjolla yhdellä tutulla, tiedän että takaiskarit käyvät, mutta etuiskareista ei äkkiä numeroita löytynyt, joten ajattelin kysyä onko niissä suurtakin ulkonäköeroa?

    Kiitoksia tietonsa jakaville jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • Bimmeri
    replied
    OK, mikä merkitys näillä osilla 14 ja 16 on? niitä kait ei tarvi vaihtaa...

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=31&fg=10

    Leave a comment:


  • jam75
    replied
    Originally posted by Bimmeri
    Kiitos! tuota keskustelua itsekkin etsin.

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=31&fg=10

    Tuosta linkistä: Eli osat 1, 5, 6, 7, Vain pitää vaihtaa?
    Jeps, jos siis aiot hankkia kynäjousitolpat. Mutta jos haluat uudemman alustan ja käytät edelleen normimadallusjousta/iskaria niin joudut hommaamaan osat 8 ja 9 myös. Nimittäin nuo osat lähtevät siinä samassa pompsissa pois ku otat sen vanhan laakerituen pois. Eli tämä uudempi malli on purettavissa osiin kun taas se vanhempi on semmonen yks lätty johon ympätty kaikki kiinni.

    Erot näkyy tästä:
    http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...30&hg=31&fg=10

    Leave a comment:


  • Bimmeri
    replied
    Kiitos! tuota keskustelua itsekkin etsin.

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=31&fg=10

    Tuosta linkistä: Eli osat 1, 5, 6, 7, Vain pitää vaihtaa?
    Last edited by Bimmeri; 29-04-2005, 09:03.

    Leave a comment:


  • ahiltune
    replied

    Leave a comment:


  • Bimmeri
    started a topic <-92 E36 alustan muutos uudemmaksi 0.6.92->??

    <-92 E36 alustan muutos uudemmaksi 0.6.92->??

    Auto on E36 325 -92 alkuvuodesta, ja olen ostamassa siihen uudemmanmallin alustan, joka muutuu tuossa -92 loppuvuodesta.

    Eli mitkä oli nämä osat mitkä pitää vaihtaa tuolta etupäästä, että tuon uudemman alustan saa passamaan.
Working...
X