Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 BC-Racing coiloverien ulosjousto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jisola
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 48
    • Haapajärvi

    e36 BC-Racing coiloverien ulosjousto

    Tuli käytyä katsastuksessa, ja inssi ihmetteli ku etupäässä ei ole ollenkaan ulosjoustoa, eli ku nosti auton etupään ni renkaat nousee välittömästi ilmaan. Kuuluuko sen näin ollakkin vai onko joku näppärä pistäny pikkusen liikaa esijänskää? Vänkärin suojankaaresta näkee että joskus on kumi ottanu kiinni, oisko esijännityksen lisäämisellä "korjattu" ongelma? Jousien kg tietoa ei oo, mutta jäykkyyttä on ainaki tämän kylän raitille riittävästi ja vähän päälle. Auto on ollu mulla vajaan vuoden, ja alusta oli siinä valmiina.
    Last edited by jisola; 03-06-2016, 20:32.
    e36 318i -96 toukka
    e46 318i -99 sedan
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11047
    • Oulu

    #2
    Todennäköisesti ihan väärin säädetty alusta. Laita vesijännitys minimiin ja sen jälkeen koko tolppaa pyörittämällä korkeus kohdilleen. Jos on Extreme drop, niin sitä ulosjoustoa ei järjettömiä kyllä ole vaikka säädöt oiskin ok. Ehkä joku 5cm yleensä.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jisola
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 48
      • Haapajärvi

      #3
      Näin aattelinki. 5cm on kuitenki 5cm enemmän ku tällä hetkellä. Haka-avaimia siis hankkimaan, oisko kellään tietoa minkä kokosia vai pitääkö lähteä ite mittaamaan
      e36 318i -96 toukka
      e46 318i -99 sedan

      Comment

      • William
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 44
        • Lohja

        #4
        Saako katsatusmies edes puuttua ulosjoustoon, mielestäni ei, vai oliko puuttumisen sijasta vain ihmeissään?

        Ulosjoustoa voi säätää iskaritolpan ja alapään kiinnityksen väliltä, jos alustassa on se funktio, jos ei ole, niin tällöin sille ei voi tehdä juuri mitään koska iskaritolppa pakenee putkesta juuri sen valmistajan määrittämän verran, viisaammat korjatkoon jos näin ei ole?
        -93 E36 325i Stocker coupe ”ihana”
        -10 BMW X5 e70 35d
        -89 BMW E30 340i M60B40 2D malachite green
        -01 BMW E46 touring M50B30 turbo projekti oxford GR
        -89 BMW E34 sedan 535i diamond black
        -12 VW Scirocco TSI
        -00 Audi A6 2.7 RSX bi-turbo tornado red
        -93 VW Caravelle retkipötkö
        -EX E46 "332i" coupe Imolarot II S54B32

        Comment

        • jisola
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 48
          • Haapajärvi

          #5
          Oli vain ihmeissään. Ulosjoustoahan tulee sen verran kuin jousi puristuu kun auto lasketaan maahan, mutta nähtävästi tässä tapauksessa on jousen esijännitys vedetty niin kireälle että pelkkä keulan paino ei purista jousia yhtään enempää kuin ilmaan tunkattunakaan.
          e36 318i -96 toukka
          e46 318i -99 sedan

          Comment

          • William
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 44
            • Lohja

            #6
            Originally posted by jisola View Post
            Oli vain ihmeissään. Ulosjoustoahan tulee sen verran kuin jousi puristuu kun auto lasketaan maahan
            Oon käsittänyt että ulosjousto olis aina vakio jos ei ole säädettävissä?
            Vakiolla tarkoitan siis sitä että esijännitys ei vaikuta kuin minimaalisesti ulosjoustoon, mutta uskoisin että sulla bc racingissä voi säätää siitä alimmasta kiinnitysputkesta ulosjoustoa, se vaikuttaa vaan paljon myös auton korkeuteen.
            Muistelisin jotta itse sieltä sitä joskus säädeltiin.
            -93 E36 325i Stocker coupe ”ihana”
            -10 BMW X5 e70 35d
            -89 BMW E30 340i M60B40 2D malachite green
            -01 BMW E46 touring M50B30 turbo projekti oxford GR
            -89 BMW E34 sedan 535i diamond black
            -12 VW Scirocco TSI
            -00 Audi A6 2.7 RSX bi-turbo tornado red
            -93 VW Caravelle retkipötkö
            -EX E46 "332i" coupe Imolarot II S54B32

            Comment

            • jisola
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 48
              • Haapajärvi

              #7
              Sieltä alhaalta säädetään kyllä korkeutta, mutta sen ideahan on että jousituksen jäykkyys ja jousto pysyy samana korkeudesta riippumatta toisin kuin halvimmissa coilovereissa joissa korkeus säädetään jousen esijännitystä muuttamalla. Tai näin minä sen olen ymmärtänyt, ensimmäinen auto jossa mulla on säädettävä alusta enkä ole sitä vielä kertaakaan säädellyt, paitsi iskarien jäykkyyttä yläpäissä olevista nupeista ku oli aluksi säädetty jäykimmäksi ja veteli niin maan perusteellisesti. Mutta jospa joku jolla on varmaa tietoa kertoisi miten se oikeasti on
              e36 318i -96 toukka
              e46 318i -99 sedan

              Comment

              • jisola
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 48
                • Haapajärvi

                #8
                Ja nyt kun on koko intterwebbi käyty läpi, niin halvimmat säätöavaimet löytyy Mamasanilta, 18e/pari, alkuperäiset BC Racingit. Säästyy mutterin mittaamiselta
                e36 318i -96 toukka
                e46 318i -99 sedan

                Comment

                • jisola
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 48
                  • Haapajärvi

                  #9
                  No ei se menny niin ku telkkarin tuninki ohjelmissa. Persiilleen on säädetty, vänkärinpuolen pistin oikein ja ulosjoustoa tuli n.4cm. Mutta kuskinpuolen jousilautanen on niin jumissa että ei liiku mihinkään! En saanut korkeussäädön lukitusmutteria niin tiukkaan etteikö se olisi sieltä päästä pyöriny kun jousilautasta yritin pyörittää. Ruosteenirroittajaa läträsin ainakin riittävästi, ja kevyesti koitin lyödäkkin sitä joka suunnasta, mut tuntuu olevan niin pehmeää materiaalia ettei kovin lujaa viittiny hakata. Eli onko tuon liikkeelle saamiseen jotain pomminvarmaa kikkaa, vai tilaanko uuden lautasen, tolppa pois ja halkaisen vanhan lautasen? Jotkut näyttäs lämmitäneen kuumailmapuhaltimella mutteria ja sit kylmäsprayta kierteisiin, ruikkisko viikon ruosteenirrottajaa ja sitte kokeilis tuota ennen ku alkaa kovempia otteita käyttää?
                  Last edited by jisola; 12-06-2016, 10:02.
                  e36 318i -96 toukka
                  e46 318i -99 sedan

                  Comment

                  • jisola
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 48
                    • Haapajärvi

                    #10
                    Lähtihä se liikkeelle! Kuumailmapuhaltimella lämpöä, helvetillistä hakkaamista ja sama uudestaan niin kauan että lautanen oli pyöriny alaspäin ittesä paksuuden verran, jonka jälkeen pyöri niin ku ei ois koskaa ollukkaa jumissa. Et kyllä se näköjään kestää lyödä vaikka pehmosta metallia (alumiinia?) onkin.

                    No ny on säädöt kohillaan, ja paljo mukavampi ajaa kuopista ja pateista ku ei kuulu tumahusta/kolahusta eikä etuset hyppää ilmaan . Ja yhtä jämäkkä ajettava on ku aijemminki, ainaki näin normaaliajossa.
                    e36 318i -96 toukka
                    e46 318i -99 sedan

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎