Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huonosti käyttäytyvä E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turs
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 1
    • Hyvinkää

    Huonosti käyttäytyvä E36

    Hei arvon kanssatuskailijat!

    Olen jo pitkään pärjännyt ilman vakuuttavan fooruminne loputonta tietoutta, mutta nyt iski tilanne jossa oma älykkyysosamäärä ja osaaminen ei vain yksinkertaisesti riitä. Osasyy voi tietenkin olla osaamattomuuteni autojen kanssa. Yritin hieman etsiskellä tietoa Googlesta ja tältä foorumilta, kuitenkin tuloksetta. Tuon siis pähkinän tähän purtavaksi.

    Eli siis pidemmittä puheitta nostetaan kissa pöydälle.

    Auto on BMW E36 316i porrasperä, Vuosimallia -91. Auto toimii lähes moitteettomasti. Ei ole bemarille tyypillistä tyhjäkäynnin heittelyä vaan käy nättiä tasaista tyhjäkäyntiä. Ei myöskään ala "röpöttämään" korkeammilla kierroksilla vaan antaa tuuttaa vaihteen loppuun asti ilman ongelmia. Noh, missäs se ongelma sitten ilmenee? Kerron sen nyt. Ajellessani kaikessa rauhassa maaseutua pikkubemmillä huomaan bensavalon syttyvän. Siinä sitten tuskaillessa bensan vähyyttä ja lompakon tyhjyyttä huomaankin niiden asioiden olevan pienin murheistani. Koska näyttää siltä, että auto motivoituu bensan loppumiseen alkaen käyttäytymään kuin se olisi loppu. Tämä tapahtuu siis lähes samanaikaisesti valon alettua palamaan. Olen tarkastanut säiliön ja todennut, että mittari tahi koho se ei ole, koska tavaraa siellä kyllä on. Auto siis alkaa aluksi kiihdytyksissä hyytymään tietyillä kierroksilla, jonka jälkeen vika pahenee aina sammumiseen asti. Tästä säikähtäneenä lähdenkin jo nilkuttamaan kohti lähintä huoltoasemaa tai sitten hinaamalla jos en asemalle asti pääse puolella kaasulla. Lirautan viimeiset pennit tankkiin ja bang, vika on poissa. huhhuh.

    Mistähän tälläistä vikaa kannattaisi ensimmäisenä etsiä? Vai onko kenties joukossamme joku joka osaa suoraan sanoa, että mikä autossa on vinossa? Polttoaineen syöttöön, suodatukseen tai muuhun vastaavaan uskoisin liittyvän. Hämmentää vaan kovasti, että miksi vika on niin riippuvainen polttoaineen määrästä tankissa?

    Kiitos avustanne jo näin etukäteen. Eiköhän me kimpassa saada kosla siihen kuntoon, että saan joskus ajaa tankin oikeastikin tyhjäksi.
  • LEPARDI
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 48
    • E61

    #2
    Eikös näissä ole bensatankki jaettu kahteen osaan ja molemmilla puolilla on omat anturit? Oikealla pumpun yhteydessä ja vasemmalla pelkkä anturi. Onko bensansuodatin millon viimeksi vaihdettu?

    Comment

    • BiltemaMotorWork
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 460
      • Joensuu

      #3
      On molemmilla puolilla anturit. Ja itellä oli 3 vuotta samaa vikaa ettei anna ajaa tankkia ikinä tyhjäksi vaan aina alkaa nykiminen pätkiminen ja kaiken maailman oireilut kun bensaa alle 10l tankissa. Nyt vaihoin toiseen autoon mikä ennen antoi ajaa tankin tyhjäksi, alkuperäisen rikki menneen tilalle tarvike bensapumpun ja siihen tuli heti sama vika. Eli onkohan autossasi bensapumppu menossa tai vaihettu tarvikepumppu?

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Mittaa polttoainepaineet lähes tyhjällä tankilla. Kuulostaa siltä, että pumppu kyykkäis.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #5
          Pumpun perässä tankin pohjalla on muovinen imuputki/siivilä, jos se on huonosti paikallaan tai vuotaa pumppu alkaa imeä ilmaa kun bensanpinta laskee tuon osan pinnan tasolle.

          Comment

          • BiltemaMotorWork
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 460
            • Joensuu

            #6
            Eli onko myös sen asennolla vaikutusta koska sitähän voi pyörittää 360 astetta ja itse laitoin sattumalla vain sen?

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
              Eli onko myös sen asennolla vaikutusta koska sitähän voi pyörittää 360 astetta ja itse laitoin sattumalla vain sen?
              Eikös se E36:ssa ole vinossa eli se käy vain yhdessä asennossa paikalleen? Väärässä asennossa mahdollisesti lähtee irti pumppua asennettaessa?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                Eli onko myös sen asennolla vaikutusta koska sitähän voi pyörittää 360 astetta ja itse laitoin sattumalla vain sen?
                Kun pyörität 360 astetta niin sehän on samassa asennossa kuin alussakin

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #9
                  No nyt en mene sata varmaks sanomaan että voiko sitä pyörittää tässä mut e34 voi. Niin mietin että jos se ei ole tankin pohjan myötäsesti koska se on tavallaan vinossa koko ajan nii vaikuttaneeko. Ja tarkotin että sen voi laittaa miten vai 0-360 astetta eli vaikka 60 tai 90 astetta pyörittämällä eikä siinä tainnut olla mitään lukitusta. Vittu miten vaikee selittää kirjottamalla.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎