Hei arvon kanssatuskailijat!
Olen jo pitkään pärjännyt ilman vakuuttavan fooruminne loputonta tietoutta, mutta nyt iski tilanne jossa oma älykkyysosamäärä ja osaaminen ei vain yksinkertaisesti riitä. Osasyy voi tietenkin olla osaamattomuuteni autojen kanssa. Yritin hieman etsiskellä tietoa Googlesta ja tältä foorumilta, kuitenkin tuloksetta. Tuon siis pähkinän tähän purtavaksi.
Eli siis pidemmittä puheitta nostetaan kissa pöydälle.
Auto on BMW E36 316i porrasperä, Vuosimallia -91. Auto toimii lähes moitteettomasti. Ei ole bemarille tyypillistä tyhjäkäynnin heittelyä vaan käy nättiä tasaista tyhjäkäyntiä. Ei myöskään ala "röpöttämään" korkeammilla kierroksilla vaan antaa tuuttaa vaihteen loppuun asti ilman ongelmia. Noh, missäs se ongelma sitten ilmenee? Kerron sen nyt. Ajellessani kaikessa rauhassa maaseutua pikkubemmillä huomaan bensavalon syttyvän. Siinä sitten tuskaillessa bensan vähyyttä ja lompakon tyhjyyttä huomaankin niiden asioiden olevan pienin murheistani. Koska näyttää siltä, että auto motivoituu bensan loppumiseen alkaen käyttäytymään kuin se olisi loppu. Tämä tapahtuu siis lähes samanaikaisesti valon alettua palamaan. Olen tarkastanut säiliön ja todennut, että mittari tahi koho se ei ole, koska tavaraa siellä kyllä on. Auto siis alkaa aluksi kiihdytyksissä hyytymään tietyillä kierroksilla, jonka jälkeen vika pahenee aina sammumiseen asti. Tästä säikähtäneenä lähdenkin jo nilkuttamaan kohti lähintä huoltoasemaa tai sitten hinaamalla jos en asemalle asti pääse puolella kaasulla. Lirautan viimeiset pennit tankkiin ja bang, vika on poissa. huhhuh.
Mistähän tälläistä vikaa kannattaisi ensimmäisenä etsiä? Vai onko kenties joukossamme joku joka osaa suoraan sanoa, että mikä autossa on vinossa? Polttoaineen syöttöön, suodatukseen tai muuhun vastaavaan uskoisin liittyvän. Hämmentää vaan kovasti, että miksi vika on niin riippuvainen polttoaineen määrästä tankissa?
Kiitos avustanne jo näin etukäteen. Eiköhän me kimpassa saada kosla siihen kuntoon, että saan joskus ajaa tankin oikeastikin tyhjäksi.
Olen jo pitkään pärjännyt ilman vakuuttavan fooruminne loputonta tietoutta, mutta nyt iski tilanne jossa oma älykkyysosamäärä ja osaaminen ei vain yksinkertaisesti riitä. Osasyy voi tietenkin olla osaamattomuuteni autojen kanssa. Yritin hieman etsiskellä tietoa Googlesta ja tältä foorumilta, kuitenkin tuloksetta. Tuon siis pähkinän tähän purtavaksi.
Eli siis pidemmittä puheitta nostetaan kissa pöydälle.
Auto on BMW E36 316i porrasperä, Vuosimallia -91. Auto toimii lähes moitteettomasti. Ei ole bemarille tyypillistä tyhjäkäynnin heittelyä vaan käy nättiä tasaista tyhjäkäyntiä. Ei myöskään ala "röpöttämään" korkeammilla kierroksilla vaan antaa tuuttaa vaihteen loppuun asti ilman ongelmia. Noh, missäs se ongelma sitten ilmenee? Kerron sen nyt. Ajellessani kaikessa rauhassa maaseutua pikkubemmillä huomaan bensavalon syttyvän. Siinä sitten tuskaillessa bensan vähyyttä ja lompakon tyhjyyttä huomaankin niiden asioiden olevan pienin murheistani. Koska näyttää siltä, että auto motivoituu bensan loppumiseen alkaen käyttäytymään kuin se olisi loppu. Tämä tapahtuu siis lähes samanaikaisesti valon alettua palamaan. Olen tarkastanut säiliön ja todennut, että mittari tahi koho se ei ole, koska tavaraa siellä kyllä on. Auto siis alkaa aluksi kiihdytyksissä hyytymään tietyillä kierroksilla, jonka jälkeen vika pahenee aina sammumiseen asti. Tästä säikähtäneenä lähdenkin jo nilkuttamaan kohti lähintä huoltoasemaa tai sitten hinaamalla jos en asemalle asti pääse puolella kaasulla. Lirautan viimeiset pennit tankkiin ja bang, vika on poissa. huhhuh.
Mistähän tälläistä vikaa kannattaisi ensimmäisenä etsiä? Vai onko kenties joukossamme joku joka osaa suoraan sanoa, että mikä autossa on vinossa? Polttoaineen syöttöön, suodatukseen tai muuhun vastaavaan uskoisin liittyvän. Hämmentää vaan kovasti, että miksi vika on niin riippuvainen polttoaineen määrästä tankissa?
Kiitos avustanne jo näin etukäteen. Eiköhän me kimpassa saada kosla siihen kuntoon, että saan joskus ajaa tankin oikeastikin tyhjäksi.
Comment