Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 mahdolliset viat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikuJ
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 9
    • Vantaa

    E36 mahdolliset viat

    Eli olen ostamassa tuollaisen 320:sen E36, vm. -91. Aikaisempaa kokemusta BMW:stä ei ole, joten joku voisi kertoa mitä kannattaa vielä tarkistaa ennen ostoa. Haulla jo tutkiskelin hieman tyyppivikoja, mutta ajattelin vielä kysyä erikseen. Koeajolla auto vaikutti loistavalta eikä mitään ylimääräisiä ääniä tai muita ongelmia ilmaantunut. Autolla on ajettu vain 128tkm (mittaria ei ole ruuvattu), joten suurempia vikoja ei varmaankaan vielä pitäisi olla?
    Autossa on automaattilaatikko, onko niissä ollut jotain ongelmia tai jotain mitä kannattaisi tarkistaa?

    Jos jollain on joitain hyviä linkkejä mistä löytäisi tietoa kyseisestä autosta ja lähinnä moottorista (eikös tuossa ole M50B20?) niin voisi tähän sen laittaa.

    Kiitoksia etukäteen!
  • dre
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1805
    • Heinävesi

    #2
    No ojalan laskuopin mukaan mittarilukema ei pidä paikkaansa (~9000km/vuosi).
    Oma mielipiteeni on että hanki suoraan 325, niin ei ala kuukauden päästä harmittamaan, kun auto on niin nuhanen paska.

    Comment

    • MikuJ
      Newbiemmer
      • Apr 2005
      • 9
      • Vantaa

      #3
      Ostan auton tutulta ihmiseltä, joka on tuonut auton itse Saksasta muuttoautona. Tietysti on mahdollista, että kilometrejä on ruuvailtu...
      Saan auton niin halvalla, että ostan sen nyt ja myyn pois jos ei miellytä.

      Mikäs muuten on tuon kyseisen auton vanteiden pulttijako ja ET?

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        5*120 ja et 35 (muistaakseni) alkuperäinen

        Comment

        • Sene
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 925
          • Enschede, The Netherlands

          #5
          Tuollaisen omistavana voin sanoa että tehoa tulee ikävä äkkiä. Sähkövikoja näissä alkaa olemaan runsaasti. Vanha auto kun on. Puslat voi olla entiset myös.
          F11 LCI 535xi


          Ex.

          E36 320i sedan
          E36 LCI 328i coupe
          E61 LCI 530xi

          Comment

          • Laud
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 335
            • Espoo

            #6
            Originally posted by pete1981
            et 35 (muistaakseni) alkuperäinen
            6-tuumaisissa 42 mm ja 6,5-7" 47 mm.

            Ja tosiaan tehoa ei ole liikaa, ja vuoden -91 320i (koneen tyyppi tosiaan M50B20) on vieläpä ilman Vanosta (eli muuttuvaa imuventtiilien ajoitusta), joten se on ehkä vielä vähän laiskempi ja janoisempi kuin esim. tuo mun... Mutta sen olet varmaan haulla jo lukenutkin.

            PS. Itse ajan korkeintaan tuon 9000 kilsaa vuodessa... Eli ei se mittarilukema välttämättä mikään mahdottomuuus ole, varsinkin jos omistajien määrä on pieni.
            Last edited by Laud; 01-05-2005, 21:36.
            E36 320i coupé (M50TU)

            Comment

            • MikuJ
              Newbiemmer
              • Apr 2005
              • 9
              • Vantaa

              #7
              Jep, tiedossa kyllä on, ettei tuo mikään nopea auto ole.
              Ei kellään ole mitään sanottavaa tuosta laatikosta? Huomenna olisi tarkoitus mennä kaupat tekemään, joten viime hetken vinkkejä otetaan vastaan.

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #8
                Menee ihan offtopic, mutta aina pitää ihmetellä minkä takia jaksetaan joka kerta huomauttaa alhaisen ajomäärän paikkaansapitävyydestä tuon ikäisessä autossa

                Ei tuollainen reilu 120 tkm ole mitenkään mahdottomuus tuon ikäiselle autolle, koska Keski-Euroopassa on ihan erilainen kulttuuri kuin täällä Suomessa. Täällä tuollainen 320i mielletään keskivertoa paremmaksi autoksi (koska täällä Tojotakin on auto), joka on tehty ajettavaksi ja tuon ikäisellä autolla on aina ajettu muka vähintään 200 tkm. Olin tuossa viime syksynä Välimeren ympäristössä ja siellä todellakin ajeli muutama noin 60-70-vuotias naishenkilö 325 coupella ja vastaavilla autoilla, jotka täällä mielletään lähes "urheiluautoiksi". Siellä 325 on ihan tavisten auto siinä missä joku Peugeot tai Opel (tai Vauxhall). Eli kaikki noin vähän ajetut ei välttämättä ole ostettu sieltä Mustafan pimeältä takapihalta, vaikka toki niitäkin välillä näkee.
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • pete81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 2056
                  • .........

                  #9
                  Originally posted by Laud
                  6-tuumaisissa 42 mm ja 6,5-7" 47 mm.

                  Ja tosiaan tehoa ei ole liikaa, ja vuoden -91 320i (koneen tyyppi tosiaan M50B20) on vieläpä ilman Vanosta (eli muuttuvaa imuventtiilien ajoitusta), joten se on ehkä vielä vähän laiskempi ja janoisempi kuin esim. tuo mun... Mutta sen olet varmaan haulla jo lukenutkin.

                  PS. Itse ajan korkeintaan tuon 9000 kilsaa vuodessa... Eli ei se mittarilukema välttämättä mikään mahdottomuuus ole, varsinkin jos omistajien määrä on pieni.
                  oliko se noin paljon?? no eipä ole noin kapeita vanteita tulle juurikaan käytettyä et et menis tonne yli 40

                  Comment

                  • Laud
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 335
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by pete1981
                    oliko se noin paljon?? no eipä ole noin kapeita vanteita tulle juurikaan käytettyä et et menis tonne yli 40
                    Käyttöohjeen sivulta 129:
                    Attached Files
                    E36 320i coupé (M50TU)

                    Comment

                    • MikuJ
                      Newbiemmer
                      • Apr 2005
                      • 9
                      • Vantaa

                      #11
                      Nyt on sitten uusi BMW:n omistaja tällä foorumilla. Eli ostin tuon kyseisen auton ja 40km:n testiajon perusteella pelaa moitteetta.

                      Comment

                      • fastandfurious
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1731
                        • Tampesteri

                        #12
                        Originally posted by MikuJ
                        Nyt on sitten uusi BMW:n omistaja tällä foorumilla. Eli ostin tuon kyseisen auton ja 40km:n testiajon perusteella pelaa moitteetta.
                        Paljon onnea uuden auton johdosta!
                        ---------------------------------------------------
                        E91 325d M-Sport
                        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #13
                          joko grrmmm.. kasvoi?
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • MikuJ
                            Newbiemmer
                            • Apr 2005
                            • 9
                            • Vantaa

                            #14
                            Kertokaapas miksi tossa on akku takakontissa? Käyttöoppaassa sanotaan selvällä saksan kielellä, että 316, 318 ja 320 malleissa akku on konehuoneessa, 325:ssa taas takakontissa.
                            Mun autossa se akku kyllä majailee siellä takakontin oikeassa reunassa.

                            Comment

                            • Jaksu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 753
                              • Kempele

                              #15
                              Originally posted by MikuJ
                              Kertokaapas miksi tossa on akku takakontissa? Käyttöoppaassa sanotaan selvällä saksan kielellä, että 316, 318 ja 320 malleissa akku on konehuoneessa, 325:ssa taas takakontissa.
                              Mun autossa se akku kyllä majailee siellä takakontin oikeassa reunassa.
                              Kyllä se 320:ssa akku majailee kontissa. Akku konehuoneessa = 4 pyttysen juttuja
                              xdrive

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎