Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oikean puolen vilkut ei toimi ja käyntinopeus tippuu vilkkua käytettäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RaneMaster
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 262
    • Hyvinkää

    Oikean puolen vilkut ei toimi ja käyntinopeus tippuu vilkkua käytettäessä

    Eli ongelma on varsin harmillinen. 1994 vuoden 316i Coupe, jonka oikean puolen vilkut eivät toimi viiksestä eikä hätävilkkukatkaisijasta. Kun käyttää näistä jompaa kumpaa, alkaa mittaristosta kuulumaan surinaa. Jos pitää pidempään "vilkkua päällä" menee joko sulake tai vilkkurele. Tänään viimeksi laitoin paikalleen varmasti toimivan ehjän vilkkureleen ja testasin vielä toisella hätävilkkukytkimellä, mutta ongelmaan ei ratkaisua löydy.
    Ja oikean vilkun polttimot eivät vilkahdakaan ja liittimet sekä johdot on käyty läpi eikä vikoja löytynyt. Myös oikeanpuolen takaumpio on kokeiltu toisella, mutta tuloksetta.

    Pisteenä i:n päälle, tänään huomasin että oikeanpuolen vilkkua käytettäessä ja auton käydessä tyhjäkäyntiä putoaa kierrokset hieman. Auton moottori on pari vuotta sitten täysin rempattu eikä sillä ole ajettu kuin 10km eli olisiko mahdollista että jokin johto on väärässä paikassa? Koneen maajohdot ym. tsekkailin silmämääräisesti ja näyttivät kunnossa olevilta.

    Alkaa mielenkiinto hiipumaan kun ei olisi muuta kuin vilkkuvian metsästys ja auton saisi tyrkätä leimasedälle tarkistukseen...
  • Samu_93
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 155
    • Espoo

    #2
    oikosulku vilkkujen johdotuksessa.
    e36 328 Cabriolet -95
    e36 318iS Coupe -92
    e36 325 Coupe -92

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      #3
      Johdot oikarissa, kuten yllä jo mainittu... Milloin ongelma tuli ensimmäisen kerran? Ihan yhtäkkiä vai jonkun muun homman jälkeen.
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • RaneMaster
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 262
        • Hyvinkää

        #4
        Tuota oikosulkua itsekin olen epäillyt, mutta johtosarjojen perkaaminen tuntuu vuosien hommalta...
        Auto on seissyt 2-3vuotta ja sinä aikana kone on rempattu ja tehty muutakin pientä autolle. Aikanaan kun auton ostin siinä kyllä vilkut pelasivat normaalisti mutta vasta vuoden sisään olen havainnut tämän ongelman. Tai oikeastaan tämän vuoden alussa kun oli keväällä tarkoitus viedä rotisko leimalle, mutta turha sinne puolikuntoista autoa on viedä.

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Ei niitä tartte purkaa, kytkis käteen ja seuraamaan mihin kohdot menee ja liittimiä availemaan, sitä kautta se oikari löytyy.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • nuhacupee
            Newbiemmer
            • Jul 2016
            • 3
            • Oulu

            #6
            apuja vilkkujen kanssa

            Käytän nyt tätä topiccia härskisti hyödykseni, mulla on kans -94 nuhapumppu (316) joka seiso lähes vuoden käyttämättä. Nyt ollaan sitä laiteltu katsastuskuntoon, mutta on ongelmia vilkkujen kanssa. Elikkäs kun autoon tulee virta [akku siis kiinni ei avaimiakaan virtalukossa] menee kaikki apparin puolen vilkut päälle, ei siis vilku vaan palaa kokoajan. Myös kojelaudasta tulee sellasta jännää särinää hetken aikaa kun vilkkuja koittaa räpsyttää. Kuskin puolen vilkutkaan ei reagoi viiksen liikutteluun, paitsi joskus n. joka neljäs kerta ainakin mittaristossa välähtää vilkunvalo vasemmalle kerran. Lisäksi joskus varashälytin lyö itsensä ihan randomilla päälle kun avaimet lyö virtalukkoon? releet ja sulakkeet katottu, ja johtoja ulkosin puolin (ei ollu mittaria) niin paljo ku sateella viitti. Olis mukava saada vanhus leimalle että sais edes kerran kesäs tolla kruisailla

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎