Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 alusta 325:seen E36?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Kuusamo

    M3 alusta 325:seen E36?

    Onko järkeä vaihtaa?
    Miten paljon M3:sen alusta eroaa 325:sta, (jäykempi, matalampi) paljon on yleensä matalampia kuin vakio 325:nen
    Kallistuksenvakaajien erot?
    etutolppien sopivuus, eli meneekö suoraan paikoileen?
    X6 35d
    E30 316i M52b28 projekti
    Entiset:
    530da E61 M-Sport
    E39 Touring M-sport
    E34 525ix
    E30 2.5 24v
    525 24v E34
    530da E39 M-sport
    320d E46 Touring
    320d E46 Touring
    325 E36
    320 E30
  • a_commodore
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 34

    #2
    Itse laitoin -96 E36 323iA:han M3 etutolpat kokonaisina 323iA:n napoihin paikoilleen. Ja Takaiskarit/jouset myös.

    Joten sopii ja hienosti toimii.

    Kallistuksen vakaaja on vielä koiranluineen 323:sen oma kun oli just tullu ostettua uudet koiranluutkin. Kesällä kyllä olis tarkoitus vaihtaa M3:sen luut jossain vaiheessa.

    Itselle tuli Koni-Sportin tolpat joka nurkkaan ja takana vakio M3 jouset, edessä Eibach M3:n -20mm jouset. Takapää ei madaltunut oikeastaan yhtään, oliko jouset sitten M3, ei täyttä varmuutta. Etupää putosi 323:seen verattuna noin 40mm. Sen verran jäykkä on ettei Koneista ainakaan tarvii nuppeja kaakkoon vääntää, muuten tulee kivireki. Ajettavuus ihan kohillaan. 17" 225/45 profiililla istuu hyvin pyörän kaariin. Siistin näköinen, ei kuitenkaan ylimatala.

    Ite ainakin ajattelin että mun oli järkevämpää katsoa joku hyvä kuntoinen Koni/Bilstein M3 alustasarja rallimiehiltä, kuin lähteä vastaavaa uutta ostamaan 323:sen palikoilla.
    Last edited by a_commodore; 11-05-2005, 12:32.
    E36 323iA -96

    Comment

    • Bimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 402
      • Kuusamo

      #3
      Onko vakio m3:sen iskarit jäykemmät/lyhyemmät, kuin 325:sen?
      Ja käyköhän noihin M3:sen tolppiin 325:sen madallusjouset?
      X6 35d
      E30 316i M52b28 projekti
      Entiset:
      530da E61 M-Sport
      E39 Touring M-sport
      E34 525ix
      E30 2.5 24v
      525 24v E34
      530da E39 M-sport
      320d E46 Touring
      320d E46 Touring
      325 E36
      320 E30

      Comment

      • a_commodore
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 34

        #4
        Etujouset ovat erillaiset. Ainakin pienempi halkaisija. Iskarien putken halkaisija paksumpi. Yläpään tukilaakeri erillainen. Mutta luultavasti 323:sen tukilaakeri olisi sopinut myös. Silloin olisi tolpan kallistus muutos jäänyt tulematta. Konin säädettävät ovat mulla edessä lähes löysimmässä asennossa. Takana sama juttu. Puoli kierrosta käännetty kahden kierroksen säätövarasta. Jämäkkä muttei liian kova. Vakioista ei ole kokemusta.
        Last edited by a_commodore; 12-05-2005, 08:02.
        E36 323iA -96

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          #5
          vähä asian vierestä mutta osaako joku sanoo sellasia nettisivuja josta sais tilattua koko punasia takavaloja e30:een?

          ja mites helposti tommonen tummennuslakka lähtee irti jos joskus joutuu noista vilkuista poliisin uhriks?

          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎