Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 saapui taloon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vlttri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 66
    • Turku

    e36 saapui taloon

    Alkuun tervehdys kaikille tämän foorumin käyttäjille! Eli -92vm e36 325 saapui tänään taloon. Vanhahan tuo auto on jo ja kilometrejä piisaa.. Mutta kori suht hyvässä kunnossa ja tekniikka tuntui ainakin toistaiseksi pelaavan.
    Tarkotuksena oli hieman kysellä näin alkuun missä kannattaa olla tarkkana tämän mallin kanssa ja mitä kannattaa tietää tästä? Aikaisempaa kokemusta 3-sarjasta ei ole kuin jostain vanhemmasta 316 joka oli manuaalilaatikollakin vielä... Elikkä bmw:n automaattilaatikot aika uus juttu mulle.

    Huoltohistoriasta aika vähän tietoa. Kuluvaa osaa ilmeisesti jonkunverran vaihdettu alle, mutta esim viimeisimmästä öljynvaihdosta ei tietoa... Menee öljyt vaihtoon ensimäisenä. Sitten monenlaista mielipidettä löytyi laatikon öljyn vaihdosta.. Kannattaako niitä lähteä vaihdattamaan enään enemmän ajettuun vai toivoa kädet ristissä, että laatikko jaksaa?

    Kaikki "must know" informaatio tästä autosta vastaanotetaan mielellään!
    e46 320d Touring käyttiksenä
    ex. ///M3 Look e36 325i coupé
    ex. e36 316i Compact
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16453
    • Asikkala

    #2

    Comment

    • Vii83
      BTCF Member
      • Apr 2016
      • 154
      • Lohja

      #3
      Moro!

      Jos ei ole tietoa onko laatikkoon ikinä vaihdettu öljyjä, niin itse ainakin vaan kävisin tarkistuttamassa onko öljyä tarpeeksi ja lisäisin jos tarvii!
      E61 535da -06
      F11 520da m-sport -15
      e36 325 sedan -91

      ex e46 320d touring -02
      ex e91 318d -09
      ex e39 520ia
      ex e36 318i m-look
      ex e36 328ia touring
      ex e39 523ia touring

      Comment

      • 426Hemi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 621
        • Pälkäne

        #4
        Tuo peräasia kannattaa tsekata.

        Laatikon toiminnasta kannattaa katsoa toimiiko turbiinilukko sekä S, E, ja talviasento. Öljyn määrä on helppo katsoa itsekin ja ohjeet löytyy ihan googlella.

        Tulpat/tulpanhatut uivat usein öljyssä jos venakopan tiivisteitä ei ole vaihdettu. Myös puolat saattavat hajota tämän takia ja aiheuttaa ongelmia.

        Ilmansuodattimen ja imusarjan välinen haitarikumi on käytännössä aina sökö jos ei ole vaihdettu. Maksaa jokusen kympin, ja samalla kannattaa käydä kaikki huohotusjärjestelmään ja alipaineisin liittyvät letkut ja putket läpi.

        Tietysti jos ostaa vanhan auton puutteellisella huoltohistorialla, niin ensimmäisenä kaikki nesteet ja suodattimet vaihtoon. Ja siis kaikki. Vanhan moottoriöljyn seassa voi käyttää jotain motor flush- ainetta ja vaikka vaihtaa pariinkin kertaan ne öljyt lyhyellä aikavälillä.

        Etupään(kin) alustanosat aiheuttaa kuluessaan jos jonkinmoista. Uusia osia saa ebaysta halvalla, mutta laatu on sen mukaista. Etupään tärinöissä varsinkin jarruttaessa yleisin harhaluulo on että jarrulevyt olisivat kierot. Näin ei kuitenkaan käytännössä useinkaan ole, vaan ongelmat johtuvat väljistä alustanosista, tai joissain tapauksessa jumittuneista jarrusatulan männistä. Tähän saattaa auttaa useampi jarrutus täysillä peräkkäin.

        Vanhoja autojahan noi on, ja melkeinpä mitä vaan siinä saattaa matkanvarrella hajota tai tulla muuten yllätyksenä. Tämä kyseinen foorumi kuitenkin toimii erittäin hyvänä tietolähteenä, ja tietoa on saatavilla kun sitä osaa vaan etsiä.
        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

        Comment

        • dabbe
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 133
          • Espoo

          #5
          jäähdytysjärjestelmään kiinnittäisin itse huomiota. vesipumppu, termarikotelo ja termari, letkut jne.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎