Elikkäs tämä on osoitettu teille autoista tietäville, itse tiedän autoista juurikin yhtä paljon kuin ruotsalaismies naisista.
Ajelin tuossa onnellisena pitkin valtatietä kun lämmöt nousivat kattoon, heti siinä pysäyttelin ja konepeltiä auoin. vedethän se pihalle heitti, fuskasi siitä syylärin ja alipainepöntön reunasta, eikun sitten tunnin ihmettelemisen jälkeen taksilla kotiin keskellä yötä.
Seuraavana päivänä sitten oli auton haku reissu, siinä sitten hetken huumassa tuli auto siirrettyä ajamalla, toki piti vedet lisätä sisälle, mutta lämmöt suht pysyivät kurissa kun matka ei lopulta niin pitkä ollut ja tämä on luultavasti ollut se "virheliike".
Purkaessa sitten huomasikin, että surullisen kuuluisa muovinen vesipumppu siellä viimeisiään oli vedellyt, siinä lukuisten taistelujen jälkeen tämä erittäin helposti minulle autoista juuri ratin löytävän henkilön vaihdettavissa oleva osa oli metallimuodossa saatu tilattua niin päätin samalla termostaatin vaihtaa 92 asteiseen malliin.
Hetken jo luultuani, että rauhassa olisin katon saanut alas otettua ja nauttia kesästä huomasin että auto nostaa öljyn lampöjä (autoon asennettu jälkeenpäin öljynlämpömittari), lämmöt itse kojetaulusta pysyttelevät siinä keskellä välillä nostaen seuraavalle viivalle mutta heti palautuen.
Itse luulin aluksi että kyse on ilmauksesta, mutta luulen että olisin sen jo saanut tehtyä tunnin urakan jälkeen. tänään tuossa työpaikalta lähdettyäni tarkistin että painetta ei ole sen ilmausruuvvin kautta ja lisäsin siihen puoleen väliin jäähdytin-nesteet kun oli "imaissu" sisälle. Ajettuani n. loistavat 2km hieman "tossua" antaen huomasin auton talliin laitettuani että öljyn lämmöt olivat jo siellä 90 kohdilla. ilmaruuvvia rupesin sörkkäämään niin kyllähän sieltä suhinaa ja höyryäkin tuli (eli luo painetta?). Jopa epätasaista käyntiääntäkin oli tässä huomattavissa lämmöt siis öljyn puolella jo 80-95, mutta kojelaudan mittari nätisti keskellä.
Kyseinen tilanne on ajanut itseni epätoivoon ja kohta maanisdepressiivisyyden partaalle, elikkä luultavasti tässä on edessä paikallisille korjaamolle ajo ja pyyhkeen heittäminen kehään ja jos kyseessä on moottorinpuolen vikaa pahvi/kansi niin kyyneleet tippuu.
Muuta infoa:
Öljykorkin alta ei majoneesia löydy,
Ei puhalla lämmintä,
Vesihöyryä en ole ainakaan huomannut,
Auto ei vuoda silmämääräisesti lämppärivesiä ulos,
Auto ei siis ole "normaalisti" toiminut sitten vesipumpun poismenon,
Välillä valittaa sitä jäähdytinvesiä ja käyn sillon lisäämässä jäähdytinvettä,
Ei kai auton pitäisi missään tilanteessa sitä höyryä ilmausruuvvin kautta päästää?
Autoista tietoni = 0, siksi käännynkin teidän tietävien puoleen.
Pahoitteluni että uuden postin avasin, yritin kyllä lukea foorumilta neuvoa ja sen ansiostahan ensinnäkin vesipumpusta vian löysin, mutta tämä alkaa jo olemaan liikaa minun pienelle päälleni, mikä tahansa kommentin otan mielelläni vastaan ja ongelman ratkaisevasta tai ratkaisun johtavasta kommentista saatte ikuisen ystävän. Tarkoitus kun olisi vielä saada autoa liikenteeseen, kun pitkän uurastuksen jälkeen sen alleen on saanut ja aurinkokin rupesi paistamaan
Ajelin tuossa onnellisena pitkin valtatietä kun lämmöt nousivat kattoon, heti siinä pysäyttelin ja konepeltiä auoin. vedethän se pihalle heitti, fuskasi siitä syylärin ja alipainepöntön reunasta, eikun sitten tunnin ihmettelemisen jälkeen taksilla kotiin keskellä yötä.
Seuraavana päivänä sitten oli auton haku reissu, siinä sitten hetken huumassa tuli auto siirrettyä ajamalla, toki piti vedet lisätä sisälle, mutta lämmöt suht pysyivät kurissa kun matka ei lopulta niin pitkä ollut ja tämä on luultavasti ollut se "virheliike".
Purkaessa sitten huomasikin, että surullisen kuuluisa muovinen vesipumppu siellä viimeisiään oli vedellyt, siinä lukuisten taistelujen jälkeen tämä erittäin helposti minulle autoista juuri ratin löytävän henkilön vaihdettavissa oleva osa oli metallimuodossa saatu tilattua niin päätin samalla termostaatin vaihtaa 92 asteiseen malliin.
Hetken jo luultuani, että rauhassa olisin katon saanut alas otettua ja nauttia kesästä huomasin että auto nostaa öljyn lampöjä (autoon asennettu jälkeenpäin öljynlämpömittari), lämmöt itse kojetaulusta pysyttelevät siinä keskellä välillä nostaen seuraavalle viivalle mutta heti palautuen.
Itse luulin aluksi että kyse on ilmauksesta, mutta luulen että olisin sen jo saanut tehtyä tunnin urakan jälkeen. tänään tuossa työpaikalta lähdettyäni tarkistin että painetta ei ole sen ilmausruuvvin kautta ja lisäsin siihen puoleen väliin jäähdytin-nesteet kun oli "imaissu" sisälle. Ajettuani n. loistavat 2km hieman "tossua" antaen huomasin auton talliin laitettuani että öljyn lämmöt olivat jo siellä 90 kohdilla. ilmaruuvvia rupesin sörkkäämään niin kyllähän sieltä suhinaa ja höyryäkin tuli (eli luo painetta?). Jopa epätasaista käyntiääntäkin oli tässä huomattavissa lämmöt siis öljyn puolella jo 80-95, mutta kojelaudan mittari nätisti keskellä.
Kyseinen tilanne on ajanut itseni epätoivoon ja kohta maanisdepressiivisyyden partaalle, elikkä luultavasti tässä on edessä paikallisille korjaamolle ajo ja pyyhkeen heittäminen kehään ja jos kyseessä on moottorinpuolen vikaa pahvi/kansi niin kyyneleet tippuu.
Muuta infoa:
Öljykorkin alta ei majoneesia löydy,
Ei puhalla lämmintä,
Vesihöyryä en ole ainakaan huomannut,
Auto ei vuoda silmämääräisesti lämppärivesiä ulos,
Auto ei siis ole "normaalisti" toiminut sitten vesipumpun poismenon,
Välillä valittaa sitä jäähdytinvesiä ja käyn sillon lisäämässä jäähdytinvettä,
Ei kai auton pitäisi missään tilanteessa sitä höyryä ilmausruuvvin kautta päästää?
Autoista tietoni = 0, siksi käännynkin teidän tietävien puoleen.
Pahoitteluni että uuden postin avasin, yritin kyllä lukea foorumilta neuvoa ja sen ansiostahan ensinnäkin vesipumpusta vian löysin, mutta tämä alkaa jo olemaan liikaa minun pienelle päälleni, mikä tahansa kommentin otan mielelläni vastaan ja ongelman ratkaisevasta tai ratkaisun johtavasta kommentista saatte ikuisen ystävän. Tarkoitus kun olisi vielä saada autoa liikenteeseen, kun pitkän uurastuksen jälkeen sen alleen on saanut ja aurinkokin rupesi paistamaan
Comment