Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sekalaisia kysymyksiä koskien E36 318tds.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilppi132
    Bimmer Rookie
    • Jun 2016
    • 156
    • finland

    Sekalaisia kysymyksiä koskien E36 318tds.

    Harvinaisemman moottorin omaavasta työkulkineesta vähän kysmyksiä. 1.7tds.

    Kulutusmittari, vapaalla se pomppaa sinne yli 30l näkymättömiin. ja kun lähtee liikkeele siirtyy se 0 litraa ja pysyy siinä liikkumatta niin kauan kun taas pysähtyy.

    Kun vaihtaa vaihdetta niin takana kolahtaa hieman, tää johtu jostain mutta en muista mistä ?

    Mikä turbo näissä on vakiona tai mikä sinne menee suorilta kiini mikäli sitä täytyy alkaa vaihtamaan jossai välissä.

    Onko näissä moottoreissa jtn. selvää letkua jonka voisi haaroittaa ahtopainemittarille, että näkee toimiiko turbo ihan terveesti ? Jos ei niin mitä keinoja ?

    Lisää tulossa ..
  • sonkko123
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1114
    • Kuopio

    #2
    En ole moderaattori tai muuta scheibee mutta tälläsille kysymyksille ei varmaan omaa topiccia tarvitse tehdä?

    Mittaristo ongelmaan löydät vastauksen ehkä mittariston päästä, tai mittailemalla yleismittarilla johtoja yms.
    Kolahdus perässä voi johtua monestakin asiasta mutta voisin antaa ääneni kehdon puslille.
    Turbon saat selville googlettamalla varmasti./Katsomalla itse turbosta
    Ahtopainemittarin haaroitukselle löytyy varmasti keino, kannattaa käyttää googlea siinäkin.

    Comment

    • Vilppi132
      Bimmer Rookie
      • Jun 2016
      • 156
      • finland

      #3
      Kiitos, tarkistan mittariston kolvauksia !
      Selvitin moottorikoodin M41D18

      Tarviiko siihen hommata "lastu" syöttöjen lisäämiseksi, vai onko perus meiniki että saa pumpusta ruuvata.

      Ei tästä mallista ole kun pari ketjua, ja näitä autoja tällä moottorilla varmaan olekaan kun joku 60 suomessa (mistä puolet romuttamola ) niin eikö tähän voi kerätä ainakin omat kysymykseni autoon liittyen.

      Comment

      • juTi
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 17
        • Kuopio

        #4
        Eikös tämä kone ole vain pätkäisty versio M51D25 koneesta? Aika pitkälle samalla tavalla saa varmaan viriteltyä. Pumpulle hammermodia tai evrymod? Voisikohan tämä neloskoneen kansi peräti kestää tuon syötön lisäyksen? Etsi haulla "tds tekniikkaa ja viritystä" niin löytyy paljon asiaa.

        Muistelisin että tuo 2.5 litrasen turbo olis ihan leikkaa liimaa juttuja. Oli kait isompi? Ei minkäänlaista takuuta tälle tiedolle.

        Kulutusmittarin pitää hypätäkkin vapaalla tuonne piiloon. Tuo nollilla pysyminen voi johtua monestakin asiasta esim. nuo juotokset.

        Saattaa se turbo pelatakkin ihan oikein mutta tuo malli on kyllä todella laiska. Kävin joskus ajamassa farmari korista 318tds ja aika väkivaltaisesti sille sai kenkää antaa että sai uusilla talvirenkailla auton menemään edes luisussa normaaleissa talviolosuhteissa
        e36 325tds -93, ex e46 320d -00

        Comment

        • Vilppi132
          Bimmer Rookie
          • Jun 2016
          • 156
          • finland

          #5
          Thx !
          Juu laiska se on, ja nii kuuluukin ei se työajo käytössä haittaa

          Kunhan mielenkiinnosta lastua meinasin kun ilmeisesti helppo asentaa ja parantaa edes vähän kulkua

          *Eli en hae tuhansia hevosia, vaan ihan pikkasen piristystä perus työajoon

          Mikähän mahtaa olla ongelma kun työpäivän seisoo tuola käyttämättä / tai yön ylikotona, Niin sitä saa ekalla käynnistyksellä sahata aika kauan että käynnistyy.
          Edellinen omistaja epäili että pumppu saa jostain ilmaa seisonnan aikana, missähän "yleiset" vuotokohdat vois olla.
          Mutta eikös tän pitäisi sillon jättää läikkä maahan, jos vuotaisi samalla dieseliä...

          Youtubesta löytyi samanlainen video oireista, linkkaan sen illal tähän. Tosin siinä se on 100 kertaa pahempi kun itsellä tällähetkellä (hyvä ettei ukolla startti pala)

          Comment

          • BiltemaMotorWork
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 460
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Vilppi132 View Post
            Thx !


            Mikähän mahtaa olla ongelma kun työpäivän seisoo tuola käyttämättä / tai yön ylikotona, Niin sitä saa ekalla käynnistyksellä sahata aika kauan että käynnistyy.
            Edellinen omistaja epäili että pumppu saa jostain ilmaa seisonnan aikana, missähän "yleiset" vuotokohdat vois olla.
            Mutta eikös tän pitäisi sillon jättää läikkä maahan, jos vuotaisi samalla dieseliä...

            Youtubesta löytyi samanlainen video oireista, linkkaan sen illal tähän. Tosin siinä se on 100 kertaa pahempi kun itsellä tällähetkellä (hyvä ettei ukolla startti pala)
            Ekana tulisi mieleen hehkujen vaihto tai sit on pumpussa häikkää tai ajotus pielessä.

            Comment

            • juTi
              Newbiemmer
              • Jan 2016
              • 17
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Vilppi132 View Post
              Thx !


              Mikähän mahtaa olla ongelma kun työpäivän seisoo tuola käyttämättä / tai yön ylikotona, Niin sitä saa ekalla käynnistyksellä sahata aika kauan että käynnistyy.
              Edellinen omistaja epäili että pumppu saa jostain ilmaa seisonnan aikana, missähän "yleiset" vuotokohdat vois olla.
              Mutta eikös tän pitäisi sillon jättää läikkä maahan, jos vuotaisi samalla dieseliä...

              Youtubesta löytyi samanlainen video oireista, linkkaan sen illal tähän. Tosin siinä se on 100 kertaa pahempi kun itsellä tällähetkellä (hyvä ettei ukolla startti pala)

              Ilmavaivojahan näissä ainakin on. Kato suuttimet ja pumppu läpi näkyykö vuotoja. Ja suuttimien paluuletkut, polttoainesuodattimen jalka, tankille menevät putket... Onhan noita paikkoja mistä voisi haukkoa ilmaa. Lähteekös polttoaineensuodattimelta läpinäkyvä letku? Siitähän sitä voisi katsoa kulkeeko kuplia.
              e36 325tds -93, ex e46 320d -00

              Comment

              • Vilppi132
                Bimmer Rookie
                • Jun 2016
                • 156
                • finland

                #8
                Kiitos ! vaihdan aluksi hehkut, ostin ne jo valmiiksi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎