Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 318iS kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m1kkkooo
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 2
    • Jyväskylä

    bmw 318iS kokemuksia

    Moi!
    Ensimmäisen auton osto olis nyt lähellä ja yhtenä vaihtoehtona olis 318iS. Ainakin talven ajaksi tuota ajattelin, ehkä myös kesäksi. Joten kertokaas kokemuksia tuosta. Ja jos on tiedossa jotain tyyppivikoja niin kertokaa niitäkin.
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1810
    • N/A

    #2
    Originally posted by m1kkkooo View Post
    Moi!
    Ensimmäisen auton osto olis nyt lähellä ja yhtenä vaihtoehtona olis 318iS. Ainakin talven ajaksi tuota ajattelin, ehkä myös kesäksi. Joten kertokaas kokemuksia tuosta. Ja jos on tiedossa jotain tyyppivikoja niin kertokaa niitäkin.
    e36 on niin vanha auto, että potentiaalisesti ihan kaikki voi olla hajalla. Ei niissä ns tyyppivioilla ole enää mitään merkitystä.

    Jos haet luotettavaa käyttöautoa, niin sanoisin, että katsele uudempaa ja/tai toista merkkiä. Jos kuitenkin e36:een päädyt, niin iS on varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Mutta ihan oikeasti; uusimmatkin e36 ovat jo 17v vanhoja, ja sen ikäiset kuuluvat selkeästi omissa silmissäni yksilöstä riippuen joko paali- tai harrasteautokategoriaan.
    Last edited by bmw323it; 08-12-2016, 08:55. Reason: Laskuvirhe ... nehän ovatkin jo 17v ... niin se aika rientää :)
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11037
      • Oulu

      #3
      Kyllä minusta e36:sta on vielä luotettavaksi käyttöautoksi, jos sattuu hyväkuntoisen löytämään. Hinnat alkaen mallit sellaisia tuskin on. Itse 10 vuotta e36:lla ajelleena ainoastaan 2 kertaa on jäänyt ajelut ajelematta vian vuoksi. Yhden kerran oli bensapumppu ja toisella kertaa kampuran asentoanturi. Muuten on menty perus huoltotoimenpiteillä. Vertailuna vaikka sitten työkavereiden uusia vielä takuun piirissä olevia VAG konsernin vehkeitä, joita saa pahimmillaan monta kertaa vuodessa hinata huoltoon ihme vikojen vuoksi.

      Mutta toki sit jos sattuu sen pahimman pommi e36.n hommaamaan tai vaikka ihan keskimääräisessä kunnossa olevan, niin ihan varmaan saa lähes viikoittain jotain rempata

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • jonip86
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2014
        • 581
        • lieksa

        #4
        itekki 2 vuotta e36sella ajellu nii ei oo tielle jättäny, joten tyytyväinen oon ollu
        Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


        ex:e39 523iA sedan -97
        ex:e39 523 sedan -98
        ex:e34 535 sedan -88
        ex:e39 523 sedan -97
        ex:e36 325 (taxi) -95
        ex:e36 325 coupe -93
        ex:e34 525 m50 -90
        ex:e34 520 m50 -90
        ex:e34 520 m20 -89

        Comment

        • AEP
          BTCF Member
          • Jul 2013
          • 216
          • Hämeenlinna

          #5
          Originally posted by m1kkkooo View Post
          Moi!
          Ensimmäisen auton osto olis nyt lähellä ja yhtenä vaihtoehtona olis 318iS. Ainakin talven ajaksi tuota ajattelin, ehkä myös kesäksi. Joten kertokaas kokemuksia tuosta. Ja jos on tiedossa jotain tyyppivikoja niin kertokaa niitäkin.
          Fiksukuntoisen E36 iS:n hinnalla itse lähtisin ostamaan käyttöautoksi M43B19TU moottorilla olevaa E46:sta. Autona paljon tuoreenman oloinen, mukavampi ja paremman yksilön löytäminen järkevällä hinnalla huomattavasti helpompaa. Ellei sitten tarkoituksena ollut ostaa sitä nettiauton halvinta iS:ää, jotka kannattaa suosiolla jättää väliin jollei halua projektiautoa ostaa.
          Last edited by AEP; 13-12-2016, 10:34. Reason: typo
          L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
          E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

          E39 B10 -02 Touring Titansilber
          E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
          E46 318i -98 Sedan Farngrün
          E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
          E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

          Comment

          • Samu_93
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 155
            • Espoo

            #6
            Koneissa usein pakoventtiilien ohjurit väljät (ainakin M42) 200tkm jälkeen -> täysi kansiremontti. Laatikoissa monesti rikottu synkrot -> laatikko ja kytkin vaihtoon. Muuten "viat" perus vanhan auton tasoa eli pidosta riippuen yleensä joko kaikki kunnossa tai kaikki enemmän tai vähemmän rikki. Osta mieluummin juuri katsastettu kuin kuukauden leimalla ja mieluusti vielä niin, että pakokaasut on mitattu konttorilla (pakokaasutestin tulokset katsatuskortissa). Pakokaasutesti kertoo aika pitkälle moottorin olevan vielä käyttökuntoinen ja katsastettu ei voi olla läpimätä ja väljä joka puolelta. Lisäksi BMW:lle tyypillisiä jäähdytysjärjestelmän vuotoja saattaa esiintyä, vuotaa usein jäähdyttimen ja paisuntasäiliön liitoksesta.

            Itse pelkäisi ostaa e36 käyttöautoksi. Auton hinnan päälle kun varaa tonnin rahaa (olettaen että moottori on ehjä) saa usein kohtuu luotettavan käyttöpelin useiksi vuosiksi. Tonnilla nyt tekee jo kytkimen, jäähdytysjärjestelmän, ison huollon ja vaihtelee usein vuotavan venttiilikopan tiivisteen ja rahaakin jää vielä taskuun Nimim. 4 vuotta /100tkm e36:lla (ja kerran jäänyt tielle kun syylärin muoviselle letkulähtölle tuli tunnit täyteen)
            e36 328 Cabriolet -95
            e36 318iS Coupe -92
            e36 325 Coupe -92

            Comment

            • viimeistelijä
              BTCF Member
              • Oct 2013
              • 133
              • kouvola,valkeala

              #7
              kysytään kun ei järkeä vastauksia löytynyt...

              Eli ois ensinmäinen is moottorillinen auto ehkä tulossa. koneena m44b19..

              Onko tolla koneella jotain ''heikkoa lenkkiä'' olemassa? jakopään laahain ongelmaa ollut vissiin edeltäjässä??

              mm. osien saatavuus tuohon m44b19 koneeseen kiinnostaa kun melkein järestää tarjoaa antureita ym m42/43 koneeseen.

              mites venttiilikoneisto kun näyttäs olevan keinuvipu perjaattella.. jos ja kun tollanen yläkerta hajoaa niin voiko risteyttää m42 kannen siihen?:think

              ja TIEDÄN:vanha auto hajoaa millo vaan ym ym jutut jo entuudestaan.

              e36 kori muuten on jo tuttu kun niitä sen 6kpl on täs ollu m43b18-m50b25nv koneeseen,paitsi is moottorillinen..
              hitto vie,ja taksi tuo
              BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

              Comment

              • Iemel
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1654
                • Muhos

                #8
                Onhan noita maailmalla m42 hattuja risteytetty m44 lohkon päälle että pitäisi onnistua.

                M44 lukee kammen ja nokan asennot hieman eri paikasta kuin m42, se voi selittää miksi tarjoaa omia antureita tuohon malliin.

                Jos virittämään ei ole alkamassa niin kyllähän tuo kone kestää siinä missä m42.
                Aavistuksen hiljaisempi mitä edeltäjänsä noiden rullakeinujen ansiosta ja vääntöä hieman enemmän pidemmän iskun myötä.

                Myös AFM muuttuu MAF:ksi m44:seen siirryttäessä.
                Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎