Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 2.0iA-97 isomman kuutoskoneen laitto 2.0 tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anterox
    Bimmer Rookie
    • Jan 2017
    • 42
    • Helsinki

    E36 2.0iA-97 isomman kuutoskoneen laitto 2.0 tilalle?

    Kertokaapa saako 1997 E36 2.0iA Sedaniin asentaa esim. 2.5i tai 2.8i:n ilman esim.jarrujen muutostöitä?
    -Jos jotain on muutettava niin saisinko täältä tietoa että mitähän se/ne kohdat ja asiat mahdollisesti olisivat.

    Tuossa juuri hankitussa on 305000km mittarissa,ei tuprauttele ja muutenkin tuntuu olevan ihan kunnossa ja iskussa mutta korin vuoksi ostin auton ihan jopa "riskillä" kun en tiedä saako tuohon vaihtaa esim.328i:stä moottorin ja laatikon.
    Voisiko joku antaa ihan tyhjentävän vastauksen??
  • Hampsu
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 251
    • Lappeenranta/Helsinki

    #2
    Päräytä suoraan katsastuskonttorille ja kysy sieltä.
    Saat tyhjentävän vastauksen
    G21 320xd lci m-sport

    Comment

    • Anterox
      Bimmer Rookie
      • Jan 2017
      • 42
      • Helsinki

      #3
      Kyllä mä nyt odotan muutaman päivän ennenkuin menen niiltä kyselemään mitään.Kyllä täällä varmasti on nuoria miehiä joiden talleissa on koneita vaihdeltu autojen välillä enkä minä mitään yksityiskohtaista listaa ole pyytämässäkään..

      Comment

      • Suorakuus
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 123
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Itselläkin on toi coupe M52 2.0 koneella ja toi 2.8 swappi kiinnostais tehä jossain vaiheessa.
        Eikös näissä oo ainakin eri laatikko ja perä kuin tossa 2-litrasessa?
        Kyllä näitä on tehty, muistaakseni joskus ainakin tuning.fi lehdessä oli 320i sedan johon oli vaihettu 2.8 pata.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6693
          • .......

          #5
          Varmaan hakua käyttämällä löytyisi tietoa.
          Mutta esim.2.8 jos haluaa niin takajarrut, laatikko, kardaani ja perä menee vaihtoon.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11037
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Suorakuus View Post
            Itselläkin on toi coupe M52 2.0 koneella ja toi 2.8 swappi kiinnostais tehä jossain vaiheessa.
            Eikös näissä oo ainakin eri laatikko ja perä kuin tossa 2-litrasessa?
            Kyllä näitä on tehty, muistaakseni joskus ainakin tuning.fi lehdessä oli 320i sedan johon oli vaihettu 2.8 pata.
            Se voi olla meikäläisen auto. Swappi on helppo, mut aika paljon siinä on vaihdettavaa. Helpointa on, jos vieressä ois vaikka kolariauto, mistä ottaa kaiken tarvittavan (niinkuin minulla oli). Tulee yllättävän kalliiksi hommata kaikki erikseen.

            Eli laittaa 2.8:sta moottorin ja laatikon kaikkineen (suuttimet, MAF yms. on erejä). Sen lisäksi 2.8 moottorinohjaus, EWS boksi ja avainten sirut vaihtaa että saa käyntiin. Jos DIS on hallinnassa, niin 2.8 moottorinohjauksen voi synkata auton oman EWS boksin kanssa. Tai sitten vaikka poistaa ajoneston siitä 2.8 purkista taikka vaihtaa auton omaan 2.0 boksiin 2.8 kartat.

            Sit tosiaan kardaani, perä, vetarit ja takajarrut 2.8:sta, niin alkaa olla auto leimavalmis. Leimaus on aika läpihuutojuttu, kun vaan tulostaa vertailupaperit alustan osista/jarruista joista ilmenee mitä on samaa ja mitä on pitänyt vaihtaa.
            Last edited by Pazi88; 18-01-2017, 09:17.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5512
              • Vaasa

              #7
              Jos 97 vm auto kyseessä niin silloinhan pitäisi mm takajarrut olla lähtökohtaisesti jo samat kuin 2.8:ssa.

              Mikäli siis ovat jäähdytetyillä levyillä.
              sigpic

              Comment

              • Suorakuus
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 123
                • Etelä-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Se voi olla meikäläisen auto. Swappi on helppo, mut aika paljon siinä on vaihdettavaa. Helpointa on, jos vieressä ois vaikka kolariauto, mistä ottaa kaiken tarvittavan (niinkuin minulla oli). Tulee yllättävän kalliiksi hommata kaikki erikseen.

                Eli laittaa 2.8:sta moottorin ja laatikon kaikkineen (suuttimet, MAF yms. on erejä). Sen lisäksi 2.8 moottorinohjaus, EWS boksi ja avainten sirut vaihtaa että saa käyntiin. Jos DIS on hallinnassa, niin 2.8 moottorinohjauksen voi synkata auton oman EWS boksin kanssa. Tai sitten vaikka poistaa ajoneston siitä 2.8 purkista taikka vaihtaa auton omaan 2.0 boksiin 2.8 kartat.

                Sit tosiaan kardaani, perä, vetarit ja takajarrut 2.8:sta, niin alkaa olla auto leimavalmis. Leimaus on aika läpihuutojuttu, kun vaan tulostaa vertailupaperit alustan osista/jarruista joista ilmenee mitä on samaa ja mitä on pitänyt vaihtaa.
                Joo kyllä se oli juurikin tuo sun auto kun katoin tota sun topiccia. On kyllä törkeän hieno laite.
                Ja saman värinenkin kuin meikäläisellä!
                Last edited by Suorakuus; 18-01-2017, 11:56.

                Comment

                • Anterox
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2017
                  • 42
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by MarQu View Post
                  Jos 97 vm auto kyseessä niin silloinhan pitäisi mm takajarrut olla lähtökohtaisesti jo samat kuin 2.8:ssa.

                  Mikäli siis ovat jäähdytetyillä levyillä.
                  Kattelin takajarrut ja ne on jäähdytetyt levyt.
                  Niiden yli voin siis vetää viivan .

                  Kiitti molemmille,MarQu & Paszi88

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #10
                    No saman moottoriperheen koneita kun ovat niin melko vastuullinen kaveri tarvii olla että viitsii muutoskatsastaa. Ja loota, perät ja muut roippeet käy kakslitrasestaskin, toki kestoikä suuremman koneen perässä ei vastaa oem-vaatimuksia.

                    Comment

                    • Anterox
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2017
                      • 42
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by naukkis View Post
                      No saman moottoriperheen koneita kun ovat niin melko vastuullinen kaveri tarvii olla että viitsii muutoskatsastaa. Ja loota, perät ja muut roippeet käy kakslitrasestaskin, toki kestoikä suuremman koneen perässä ei vastaa oem-vaatimuksia.
                      Toi on kyllä totta ja varmastikin melko yleistä että jätetään konttorilla kokonaan mainitsematta tekniikan vaihdosta.
                      Mä sitten kuitenkin myin sen 320i:n pois kun niin hyvät rahat sain siitä ja ostin tilalle 325iA:N.

                      Nyt on 247tkm ajettu siisti ja hyväkuntoinen,vanha-91:nen mutta täysin ehjä pulkka ja siistikin vielä-alkuperäisellä tehtaan maalilla joka on ilman myllytystäkin kiiltävä,mutta siihen asiaan.....

                      Tähänhän käsittääkseni voi vaihtaa ihan suoraan manuaalin nykyisen automaatin sijaan,vai voiko?
                      -Onko lootan kiinnitykset samoissa kohdissa?
                      -Voiko käyttää vanhaa kardaanilla?
                      -TÄSSÄ OLISI KOHTA JOHON SAA KIRJOITELLA VAIKKA ROMAANIN KYSEISEEN ASIAAN LIITTYEN,OK??

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎