Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 coupe alustasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antonfrans
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 103
    • Turku

    E36 coupe alustasarja

    Eli tarvitaan perus alusta e36 ja vaihtoehdot olisivat seuraavanlaiset:

    Find many great new & used options and get the best deals for Dampening Adjustable Coilover Spring Strut for BMW E36 3 Series Shock Absorber at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!




    Onko tuolla 100e isokin merkitys? toinen nyt näyttäisi olevan vielä jäykkyys säädettävä mutta onko vain enemmän hajoavia osia siinä?
    E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

    ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
    ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    Ehdottomasti tuo ylempi, niillä ei vielä ole paljon kestotestejä takana, mutta tuolla Ta-Technixillä ei ainakaan mitään tee.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Hampsu
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 253
      • Lappeenranta/Helsinki

      #3
      Vähän aihetta sivuten ,mutta kysymys:

      Eikö kannattaisi sijoittaa kerralla vähän parempaan alustaan, mistä tiedetään että ajomukavuus pysyy yhtä laadukkaana kuin tehtaalla tullessa?
      (Esim. Bilstein, d2, KW?)

      Hinta eroa on jonkinverran ,mutta eipä näitä joka vuosi vaihdeta, varsinkaan laadukasta.

      Sitten aiheeseen:
      Itsellä cabriossa sama homma edessä ,että tonttiin pitäisi saada. Mieluiten korkeussäädettävä. Kyselisin kokemuksia ,että mitä suosittelette jos haluaa edelleen mukavat kyydit?
      BC Racing, Weitec ja Cusco käyty läpi omassa historiassa ja jokainen vaikutti melkoisen kovalta alustalta, etenkin Cusco.
      Last edited by Hampsu; 23-02-2017, 06:40.
      G21 320xd lci m-sport

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14429
        • Oulu

        #4
        Originally posted by makkis View Post
        Ehdottomasti tuo ylempi, niillä ei vielä ole paljon kestotestejä takana, mutta tuolla Ta-Technixillä ei ainakaan mitään tee.
        Ylemmästä luin paljon huonoja kommentteja, niin jätin itse kauppaan. Eipä taida olla väliä kumman noista tilaa, kuraa saa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #5
          Originally posted by Hampsu View Post
          Vähän aihetta sivuten ,mutta kysymys:

          Eikö kannattaisi sijoittaa kerralla vähän parempaan alustaan, mistä tiedetään että ajomukavuus pysyy yhtä laadukkaana kuin tehtaalla tullessa?
          (Esim. Bilstein, d2, KW?)

          Hinta eroa on jonkinverran ,mutta eipä näitä joka vuosi vaihdeta, varsinkaan laadukasta.

          Sitten aiheeseen:
          Itsellä cabriossa sama homma edessä ,että tonttiin pitäisi saada. Mieluiten korkeussäädettävä. Kyselisin kokemuksia ,että mitä suosittelette jos haluaa edelleen mukavat kyydit?
          BC Racing, Weitec ja Cusco käyty läpi omassa historiassa ja jokainen vaikutti melkoisen kovalta alustalta, etenkin Cusco.
          Miten D2 on eksyny noiden Bilsteinin ja Kw:n sekaan?
          Miksi kyselet kun juuri sanoit että eikö kannata panostaa suoraan Bilstein, D2, KW. Joten niistä valkkaamaan mikä on kallein ja se alle.

          Ja noista mitä olet jo testannut niin ainakin Bc-Racingin saat kyllä säädettyä just niin pehmeäksi/löysäksi kuin haluat et sitä et voi ainakaan kovaksi haukkua jos olet sen liian kovaksi säätänyt/jättänyt säätämättä.

          Originally posted by zener View Post
          Ylemmästä luin paljon huonoja kommentteja, niin jätin itse kauppaan. Eipä taida olla väliä kumman noista tilaa, kuraa saa.

          Mistä luit?
          Ja mitä huonoa niissä on ollu?

          Mullahan on tuollaiset tulossa auton alle ja käsissä pyöriteltynä hyviltä vaikuttavat, eipä noissa oikein muuta huonoa voi olla kuin iskarit. Muuten samalla muotilla tehty kuin Bc-Racing, D2, K-Sport yms. Tuo runko osa on vain rautaa, muut palikat iskaripatruunoita lukuunottamatta samaa tavaraa kuin nuo edellä mainitut.
          Last edited by makkis; 23-02-2017, 10:01.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14429
            • Oulu

            #6
            Iskareista ja takajousista oli kommenttia ettei kestä/helkutin jäykät ajossa. Samoten takuuasiat ei vissii valmistajaa hirveesti kiinnosta.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Iskareista ja takajousista oli kommenttia ettei kestä/helkutin jäykät ajossa. Samoten takuuasiat ei vissii valmistajaa hirveesti kiinnosta.
              Missä on ollu kommenttia?
              Jousien jäykkyyttä pääsee onneksi säätämään ja helppohan ne on vaihtaa toisiinkin.

              Samoin iskaripatruunat vaihdan johonkin parempiin mikäli hajoavat.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Antonfrans
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 103
                • Turku

                #8
                Niin minuakin kiinnostaisi se että missä noita on haukuttu kun vaikuttavat ihan ok setiltä, ainakin paremmat kuin ta technix alusta? Sellainenkin ollu joskus alla ja en nyt tiedä oliko maantiellä normaali ajossa niinkään mikään kivireki... Liia löysä melkeempä takapää jos multa kysyy:think
                E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

                ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
                ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by Antonfrans View Post
                  Niin minuakin kiinnostaisi se että missä noita on haukuttu kun vaikuttavat ihan ok setiltä, ainakin paremmat kuin ta technix alusta? Sellainenkin ollu joskus alla ja en nyt tiedä oliko maantiellä normaali ajossa niinkään mikään kivireki... Liia löysä melkeempä takapää jos multa kysyy:think
                  Juu taitaa ta-technixin tavaramerkki olla liian löysä takapää.
                  E34 kun laittoi tankin täyteen ni perä viisti maata, turha ottaa perhettä kyytiin täydellä tankilla ja kyseessä oli silloin vain-60/40 sarja.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Hampsu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2009
                    • 253
                    • Lappeenranta/Helsinki

                    #10
                    Originally posted by makkis View Post
                    Miten D2 on eksyny noiden Bilsteinin ja Kw:n sekaan?
                    Miksi kyselet kun juuri sanoit että eikö kannata panostaa suoraan Bilstein, D2, KW. Joten niistä valkkaamaan mikä on kallein ja se alle.
                    Siksi kyselen, kun uskon noillakin valmistajilla olevan erituntuisia ja laatuisia alustoja. Oli se hinta mikä vain.Mukavampi olisi ostaa hyvää kestävää laatua ja hyviä kokemuksia saaneilta valmistajilta, sillä näistä nämä alustat erottaa. Itse kun en ole löytänyt vielä sitä "ykkös merkkiä".

                    Ilmapussi alusta olisi kai se paras ehto säädettävyytensä ja mukavan ajotuntuman säilyttämiseksi, vähän liian kallis ja liikaa itselle turhia ominaisuuksia kesäautoon.

                    D2 sarjoja on kehuttu paljon Suomen oloihin kestävyytensä ansiosta. Siksi se siellä on.

                    Kokemukset puuttuvat ja kyselen onko muilla noita kokemuksia kyseisistä alustoista?

                    Nämä halpis sarjat -itselläni- saa negatiivisen fiiliksen autosta ,jos esim. Olisin menossa ostamaan autoa ,josta tälläinen (TA tech, JOM) löytyy.
                    G21 320xd lci m-sport

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11112
                      • Oulu

                      #11
                      Ei ne d2 alustatkaan loputtomiin kestä, vaikka ovat toki laadukkaampia kuin jom/ta technics jne. Mulla laukes takaiskarit 6 vuoden jälkeen ja nyt puol vuotta myöhemmin on vähän alkanu tunnustaan että etuiskaritkin alkaa olla menossa.

                      Mutta ei siinä. Monet orggis iskaritkin alkaa antamaan periksi joskus 5 vuoden käytön jälkeen että ihan hyvä saavutus halpis alustalle.

                      BC:t ei vielä oo ollu niin kauaa alla, että ois saanu ajettua paskaksi, mutta noita ta-technicsin iskarrita on saanu jo yhden talven jälkeen vaihdella uusiin.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Antonfrans
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 103
                        • Turku

                        #12
                        Mutta jos ei laiteta alustaan 1000e niin olisiko siihen 400 euroon mitään hyvää?:think
                        E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

                        ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
                        ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Originally posted by Antonfrans View Post
                          Mutta jos ei laiteta alustaan 1000e niin olisiko siihen 400 euroon mitään hyvää?:think
                          Itse edelleen laittaisin rahani tuohon ekaan sarjaan, vaikka tuntumasta ja kestävyydestä ei ole tietoa kun auto seisoo pukeilla ja sarja peräkontissa.

                          Seuraava vaihtoehto kait on sitten hyvän merkin tarvike iskarit ja hyvän merkin madallusjouset.

                          Jom on mun mielestä paaljon parempi kuin Ta-Technix, kova se monen mielestä on, mut mun mielestä niin se kuuluukin olla, kun Ta-Technix on taas liian löysä.
                          Ja kestävyydeltään Jom on mennyt useamman vuoden kun Ta-Technixiä on ollut vuotavana paketissa jo uutenaan ja viimeistään vuoden päästä.

                          Bc-Racing, D2 ja K-Sport on hyviä hintaisekseen ja kestävät riittävästi Suomenkin oloissa, mutta menevät toki budjetin yli.
                          Sen takia nämä samalla muotilla tehdyt halpisversiot minua niin paljon kiinnostaakin.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Antonfrans
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 103
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by makkis View Post
                            Itse edelleen laittaisin rahani tuohon ekaan sarjaan, vaikka tuntumasta ja kestävyydestä ei ole tietoa kun auto seisoo pukeilla ja sarja peräkontissa.

                            Seuraava vaihtoehto kait on sitten hyvän merkin tarvike iskarit ja hyvän merkin madallusjouset.

                            Jom on mun mielestä paaljon parempi kuin Ta-Technix, kova se monen mielestä on, mut mun mielestä niin se kuuluukin olla, kun Ta-Technix on taas liian löysä.
                            Ja kestävyydeltään Jom on mennyt useamman vuoden kun Ta-Technixiä on ollut vuotavana paketissa jo uutenaan ja viimeistään vuoden päästä.

                            Bc-Racing, D2 ja K-Sport on hyviä hintaisekseen ja kestävät riittävästi Suomenkin oloissa, mutta menevät toki budjetin yli.
                            Sen takia nämä samalla muotilla tehdyt halpisversiot minua niin paljon kiinnostaakin.
                            Juu ja eikös BR sarjassa ollutkin se jäykkyyden säätö siitä iskarin päästä? Mitenköhän mahtaa toimia?:think
                            E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

                            ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
                            ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11112
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Antonfrans View Post
                              Juu ja eikös BR sarjassa ollutkin se jäykkyyden säätö siitä iskarin päästä? Mitenköhän mahtaa toimia?:think
                              Ihan normaalisti.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎