Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 lukkopatruuna ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aleksi510
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 35
    • Nummela

E36 lukkopatruuna ongelma

Vanha patruuna alkoi pyöriä noin 2 vuotta sitten. Kyseessä cabrio, jolla ajan yleensä vain kesä viikonloppuisin. Noh sillon tilasin uuden patruunan bemariosat.fi. Vanha avain sopi patruunaan, mutta uusi ja vanha patruuna olivat erilaisia. Uusi patruuna ei sopinut virtalukonpohjaan. Palautin patruunan ja sain rahat takaisin. Sillon sanoivat ettei ole ennen moista tullut vastaan, että avain sopii, mutta patruuna erilainen.

Viime kesänä alkoi taas avain pyöriä patruunassa silloin tällöin. Nyt tilasin paikalliselta bmw liikkeeltä uuden patruunan ja sama juttu. Avain sopii, mutta patruuna vanhan kanssa erilainen. Kysyin mitä tehdään, vastaus tuli tyyliin ei ole ikinä ennen moista käynyt.

Muilla vastaavaa tilannetta ollut? Onko mitään järkeä ottaa jostain purkuautosta virtalukonpohja patruunalla ja avaimella ja tilata kyseisen auton alustanumerolla uusi avain+patruuna, että saisi varmasti kuntoon. Tulisi vaan yksi avain lisää..
  • Jusbo
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 18
    • Ylivieska

Itse painin saman ongelman kanssa, ja löysin monia topikkeja tästä aiheesta, mutta!

Mulla oli kans -95 vuotisessa ajonestolla varustetussa samaa ongelmaa, että virtalukko pyöri välillä tyhjää.. Irrotin virtalukon, ja lähetin sen sekä avaimen Mikkelin Lukkosepille, jotka korjasi tuon lukon päivässä...
    Lukkoon tuli siis uudet haitat tms. sekä se pieni paikallaanpitotappi joka estää lukon pyörimisen. Samalla tekivät uuden avaimen. Pitäisi kuulemma kestää vähintään yhtä pitkään kuin mitä se on nyt kestänyt.

Sen lukonhan voi itsekin irroittaa, ja jotkut korvaa sitä lukitustappia pienellä ruuvilla, mutta itse päädyin luottamaan ammattilaiseen tuonsuhteen. Kuulemma se tappi menee poikki juuri sentakia, kun lukko alkaa toimimaan nihkeästi ja on likainen. Hintaa töille jäi yhteensä 80eur + lähetyskulut. Samalla alkoi toimimaan kuskinoven ulkopuolinenkin lukkopesä, kun vanha avain oli niin kulunut ettei sillä saanut enään oveakaan auki.

Tämä ei sitten ole mainos vaikka siltä vaikuttaakin, oon vaan tyytyväinen miten lyhyessä ajassa ja muutenkin helposti noin ärsyttävä vika korjaantui.

Kannattaa siis varmaan yrittää korjata se alkuperäinen patruuna ensin.. Tuosta sun vikakuvauksesta ei tosin käynyt selväksi että mikä lukkopatruuna on se ongelmainen, mutta luulisin että alan liikkeet saa minkä tahansa toimimaan...
    M3 Cabrio '02

Comment

• Aleksi510
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 35
      • Nummela

Selvä homma. Olen asioinut aiemmin juuri saman firman kanssa ja ollut aina tyytyväinen. En edes tajunnut, että tuota patruunaa voi korjata. Täytyypä olla yhteydessä kyseiseen firmaan ja yrittää saada ongelma korjattua.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎