Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 ajotietokone herjaa omiaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasumeil
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 67
    • Jyväskylä

    325 ajotietokone herjaa omiaan

    Terve.

    Tosiaan tuo 18 nappinen ajotietokone huutaa omiaan. Oon searchilla kattellu ja muutenki käyny perusjuttuja läpite, mutta edelleen ongelmia.

    Ongelma 1. Check Coolant Level. Anturi ehjä, ilmeisesti liitoksissa häikkää kun välillä jo toimi kun niitä ronklasin, eli tästä selvinen.

    Ongelma 2. Ulkolämpömittari näyttää -37. Anturin löysin, ja sille tulevat johdot olivat aivan haprastuneet. Ne vaihdoin ja mittailin että ovat ehjät. Ongelma ei kuitenkaan poistunut. Anturi itsessään näyttää ääretöntä napojen välillä, joten onko se nyt sitten rikki? Luin jostain että sen voisi itsekkin korjata, mutta miten se tapahtuisi?

    Ongelma 3. Low Beam Failure. Valojen piuhat lämpiää melkolailla, mutta valot kuitenkin pelaa ok. Oikea ajovalo räpsii välillä niin ettei pala, ja syttyessään hyppää aina tuo varoitus. Se tulee kuitenkin useimmiten valot päälle laittaessa vaikka valot toimisivatkin oikein.

    Jotain kontakti vikaahan siellä on, mutta onko ideaa mistä lähtisi tarkemmin kattelee? Luin lontooksi että tätä vikaa on "poistettu" jollain vastus kikkailulla. Onko kukaan tehnyt semmosia?

    Ongelma 4. Tail Light Failure. Tämä liittyy ilmeisesti takavaloihin? Valot on orkkis, mutta vasen saanut joskus runsaasti vettä. On sen verran hapettunut jossain vaiheessa, että on joutunut kolvailemaan lisämaadotusta. Joten sieltä varmasti kannattaisi nytkin lähteä vikaa etsimään. Onko kuitenkaan mitään vinkkiä mistä alottaisi? Polttimot tietenkin ehjät...
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1810
    • N/A

    #2
    Onko tämä retorinen kysymys? Laitat siihen uuden ulkolämpömittarin anturin ja muuten korjaat kunnolla jo löytämäsi huonot kytkennät, niin eiköhän se ole siinä? Tarkista vielä peräkontin johdot lisäksi. Ja ei minkään johdon kuulu kuumentua: se on merkki liian suuresta virrasta eli oikosulusta.

    Ps. Otsikko on kyllä harhaanjohtava. OBC:han tässä on ainoa joka toimii kuten on suunniteltu.
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Sasumeil
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 67
      • Jyväskylä

      #3
      Asiallisesti vastattu mut en nyt lähe vääntämään.

      Kysyin että onko tuo anturi nyt sitten sökönä, no ilmeisesti se on. Kysyin myöskin onko tuo anturi miten korjattavissa, kun niitä ilmeisesti on korjailtu. Taidan kuitenkin nyt tilata jostain uuden.

      Kyllä kai minä itsekkin tiedän että käy liitokset kunnolla läpi, enkös mä tuolla niin sanonutkin Ainoa vaan että kun ne valojen johdot on joka puolelta siistit, ja millään perus silmäilyllä ja kontaktispraylla en löytänyt mistään sitä huonoa kontaktia, siksi kysyinkin täällä että onko jolla kulla tietoa paikasta missä niitä yleensä esiintyy, ei kai tämä kiellettyä ole? Tiedän toki myös että johdot eivät saisi lämmitä, muttakun en tiedä miksi ne lämpiävät tai tiedän toki että siellä on joko oikkari tai huono liitos muttakun en tiedä että missä.


      Otsikossa ei myöskään otettu kantaa siihen että toimiiko OBC, vaan siihen että se huutaa virheitä mitä ei pitäisi. Vian sijaintiin itse yksikössä tai muualla en ottanut kantaa.
      Last edited by Sasumeil; 19-03-2017, 08:24.

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1810
        • N/A

        #4
        Originally posted by Sasumeil View Post
        Asiallisesti vastattu mut en nyt lähe vääntämään.

        Kysyin että onko tuo anturi nyt sitten sökönä, no ilmeisesti se on. Kysyin myöskin onko tuo anturi miten korjattavissa, kun niitä ilmeisesti on korjailtu. Taidan kuitenkin nyt tilata jostain uuden.

        Kyllä kai minä itsekkin tiedän että käy liitokset kunnolla läpi, enkös mä tuolla niin sanonutkin Ainoa vaan että kun ne valojen johdot on joka puolelta siistit, ja millään perus silmäilyllä ja kontaktispraylla en löytänyt mistään sitä huonoa kontaktia, siksi kysyinkin täällä että onko jolla kulla tietoa paikasta missä niitä yleensä esiintyy, ei kai tämä kiellettyä ole? Tiedän toki myös että johdot eivät saisi lämmitä, muttakun en tiedä miksi ne lämpiävät tai tiedän toki että siellä on joko oikkari tai huono liitos muttakun en tiedä että missä.


        Otsikossa ei myöskään otettu kantaa siihen että toimiiko OBC, vaan siihen että se huutaa virheitä mitä ei pitäisi. Vian sijaintiin itse yksikössä tai muualla en ottanut kantaa.
        Johdot joka puolelta siistit eikä huonoja kontakteja? Juurihan kirjoitit että ne ovat hapertuneet, ja vahvasti hapettuneet ja ronklailemalla kontakti syntyy.

        OBC kommenttini viittasi otsikkoosi jossa sanot että OBC herjaa omiaan. Eihän se mitään omiaan tunnu herjaavan, päinvastoin ilmoittaa todellisista vioista.
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Sasumeil
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 67
          • Jyväskylä

          #5
          Anteeksi sekava kirjoitus. Johdot siis olivat huonommassa hapessa sekä lämpötilan anturilla, että jäähdytysnesteen anturilla. Nämä kuitenkin korjasin.

          Näyttäisi myös että sain Tail Light Failure vian korjattua hapettumia poistamalla.

          Kuitenkin tuo Low Beam Failure on se suurin vika mikä hyppii silmille joka kerta. Ja valoilla johdot ovat siis hyvässä kunnossa ja ehjiä. Ainoa näkyvä vaurio niissä on, että ne kulmaliittimet mitkä tulevat polttimon kantaan ovat lämmenneet ja siten muuttaneet väriään. Vaihdoin nuo kulma liittimet myös uusiin eikä vaikutusta. Kävin myöskin uudelleen kaikki näkyvillä olevat liitokset läpi silmämääräisesti ja kontaktispraylla, ei vaikutusta. Mittailin että valoille tulee virtaa niinkun kuulu, sekä maadoitukset ovat kunnossa.

          Ainoat ulkopuoliset oireet valojen "toimimattomuudesta" on tosiaan se, että ajotietokone herjaa ja että oikeanpuoleinen lyhyt valo ei syty 1/100 kerrasta, mutta syttyy heti kohta.

          E. lontoon kielellä löyty ohjeet miten tuon saa kokonaan pois käytöstä, ja tein nyt niin. Jospa ne palaneet polttimot toteis muutenkin...

          Eli kaikki kunnossa, kiitos kuitenkin avustuksesta.
          Last edited by Sasumeil; 19-03-2017, 15:52.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎