Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 cabrio ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalleh
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 13

    E36 cabrio ongelmia

    Tuli nyt sitten tuollainen E36 325 cabriolet hommattua ja siinä olis yks pikku vika. Eli kysymys olis kuskin oven lasista, kun se ei nouse eikä laske sitä senttiä kun oven aukasee ja sulkee. Lasi toimii muuten kyllä ihan ok, eli onko jotain vinkkiä missä vika voisi olla? Ja juuri äsken sytty jarrujen merkkivalo (sellanen punanen rinkula, missä katkoviivat ympärillä) ja nestettä on, joten ilmeisesti palat loppu? Edellinen omistaja pesi moottoritilan ja nyt palaa airbagin valo. Onko siihen jotain ratkasua millä sen saisi itse nollattua, (akun kengän irroitusta on koitettu) vai pitääkö mennä suoraan huoltoon? Onko muuten kaikissa E36 325 lukkoperä? Mulla sellanen ainakin näky olevan. Tässähän näitä, jos edes osaan saisi vastauksen niin olis kiva juttu.

    -Kalle-
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    #2
    Terve..

    Nooo, otahan se kuskin puolen ovipahvi pois ja katso että lasin nostimen moottorin piuhat on kunnolla kiinni.. Tuohon löytyy myös searchilla tietoa aika hyvin.. Ja eipä taida kaikissa 325 olla lukkoperää..
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6707
      • PK-seutu

      #3
      Otsikkokin jo varmaan kertoo, että ongelmat osio on oikea paikka.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • kaba
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1209
        • Helsinki

        #4
        palat on finaalis ja lukkoperä ei tosiaan oo vakiona.
        -kaba-,
        BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
        Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
        Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
        Ex F10 M550d takaniskatuilla
        730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
        ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
        ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
        ex. mb 230 coupe, -91
        ex. Ford Granada 2.0 -84
        "Tio små moppepojkar"
        "Pruritum ani"
        "Helsinki City Boys"

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          Originally posted by kalleh
          Tuli nyt sitten tuollainen E36 325 cabriolet hommattua ja siinä olis yks pikku vika. Eli kysymys olis kuskin oven lasista, kun se ei nouse eikä laske sitä senttiä kun oven aukasee ja sulkee. Lasi toimii muuten kyllä ihan ok, eli onko jotain vinkkiä missä vika voisi olla? Ja juuri äsken sytty jarrujen merkkivalo (sellanen punanen rinkula, missä katkoviivat ympärillä) ja nestettä on, joten ilmeisesti palat loppu? Edellinen omistaja pesi moottoritilan ja nyt palaa airbagin valo. Onko siihen jotain ratkasua millä sen saisi itse nollattua, (akun kengän irroitusta on koitettu) vai pitääkö mennä suoraan huoltoon? Onko muuten kaikissa E36 325 lukkoperä? Mulla sellanen ainakin näky olevan. Tässähän näitä, jos edes osaan saisi vastauksen niin olis kiva juttu.

          -Kalle-
          ei oo lukkoperä vakiona, muissa kun M3 malleissa.Minkälaisen cabrion ostit..kuvia
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1310
            • Järvenpää

            #6
            Vaikea uskoa että bägivalo jää palamaan kun pesee konehuoneen. Mutta nollata se todennäköisesti pitää ihan liikkeessä (toivottavasti sammuu ). Ja valohan ei sammu jos vika on päällä.
            Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
            Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5857
              • Joccis City

              #7
              lasit

              siihen lasin n.10mm laskuun ja nousuun ovi avattaessa ja suljettaessa..
              oviaukossa olevassa lukon vastakappaleessa on sellainen pieni kytkin joka antaa käskyn lasin nousulle ja laskulle, se oli ainakin mulla välillä jumissa.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • kalleh
                Newbiemmer
                • Jan 2005
                • 13

                #8
                Kiitos vinkeistä, nyt tarttis enään löytää vähän aikaa noiden juttujen tutkimiseen. Nyt meni vielä edestä levyt ja palat vaihtoon. Joten kysymys kuuluukin, että sammuuko se varotusvalo itsestään kun palat/levyt on vaihdettu vai täytyykö sekin nollata sitten liikkeessä? Kuvia ei tähän hätään ole, mutta autossa tosiaan on se lukkoperä jota itsekin suuresti ihmettelin, mutta täytyy sekin nyt vielä varmistaa kunnolla. Varusteina on ilmastointi, sähkökatto, webasto, parkkitutka, nahkasisusta, 2xairbag ja + ne normaalit varusteet. Auto on automaatti, mutta ihan kiva kaupungissa. Jotain pikkuvikoja löytyy, mutta ne oli aika hyvin huomioitu hinnassa. 170000km ajettu ilman talviajoa. Katto todennäköisesti uusittu joskus ja tuulilasi on vaihdettu. Huono puoli tuossa automaatissa on kulutus kaupunki ajossa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎