Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 bensapumppu & rele vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vlttri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 66
    • Turku

    e36 bensapumppu & rele vika

    Voiko bensapumppua ja rele hajota molemmat samassa jos tankki päässyt tyhjäksi ja imaissut ilmaa?

    Irroitin tänään bensapumpun kun ei minkäänlaista virtaa tullut sille. Pumpun rele naksuttaa kun laitaa virrat, mutta siitä eteenpäin ei tule virtaa sulakkeelle tai sitten sulakkeelta pumpulle. Noh koitin suoraa akulta piuhoilla niin pumppu hiljaisesti surisi kyllä.. seuraavaksi pumppu takaisin kiinni ja edelleen suoraan akulta virtaa, pumppu surisee mutta ei luo painetta/ime bensaa tankista vaikka antaisi luoda painetta useamman minuutin verran. Käsittääkseni noissa pumpuissa pitäs olla useamman (ainakin 3.5bar paine?)

    Suodatin tsekattu ja puhdistettu, ei ole tukoksia, pumpun sulake tarkistettu ja kunnossa on, pumpulle menevät johdot myös ihan ok.
    Eli mahtaako tässä olla pumpun rele ja itse bensapumppu molemmat sökönä?

    Ajokki siis e36 325 vuosimallia -92
    e46 320d Touring käyttiksenä
    ex. ///M3 Look e36 325i coupé
    ex. e36 316i Compact
  • Vlttri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 66
    • Turku

    #2
    piipperillä myös katottu että b.pumpun sulakkeelta bensapumpun liittimiin asti virtapiiri on ehy, eli johdot matkalta pitäis olla kunnossa.
    e46 320d Touring käyttiksenä
    ex. ///M3 Look e36 325i coupé
    ex. e36 316i Compact

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11069
      • Oulu

      #3
      Nuo pumput voi mennä rikki niin että pyörii kyllä, muttei kerää painetta. Pumpun siivet varmaan irtoaa akselista tms. On käynyt mulla monesti, eli pumppu vaan vaihtoon.

      Sulake on kyllä muistaakseni ennen relettä eikä releen ja pumpun välissä.
      EDIT ei kyllä siinä oli sulake. Tarkista että bensapumpun releelle nastaan 30 tulee punaiseen johtoon +12v. Pitäsi tulla koko ajan. Nastasta 87 lähtee vihreä violetti johto sulakkeelle, eli mittaa tuleeko siihen +12v kun kone pyörii.

      Jos ei tule, niin varmista että nasta 85 ruskea/vihreä johto saa maata ja että nasta 86 puna/valkoiseen johtoon tulee +12v kun kone pyörii.
      Last edited by Pazi88; 19-04-2017, 14:38.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Vlttri
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 66
        • Turku

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Nuo pumput voi mennä rikki niin että pyörii kyllä, muttei kerää painetta. Pumpun siivet varmaan irtoaa akselista tms. On käynyt mulla monesti, eli pumppu vaan vaihtoon.

        Sulake on kyllä muistaakseni ennen relettä eikä releen ja pumpun välissä.
        EDIT ei kyllä siinä oli sulake. Tarkista että bensapumpun releelle nastaan 30 tulee punaiseen johtoon +12v. Pitäsi tulla koko ajan. Nastasta 87 lähtee vihreä violetti johto sulakkeelle, eli mittaa tuleeko siihen +12v kun kone pyörii.

        Jos ei tule, niin varmista että nasta 85 ruskea/vihreä johto saa maata ja että nasta 86 puna/valkoiseen johtoon tulee +12v kun kone pyörii.

        Päivitystä hieman. Bensapumppu ja rele vaihdettu uuteen ja probleema on, että virtaa ei tule akulta bpumpun sulakkeelle, sulakkeelta releelle kulkisi virta ja releeltä pumpulle kulkevassa virrassa jotain vikaa (syötin releen nastaan 12v, mutta pumpun liittimiin ei tule kuin 5.5-6v. Releen maadoitus nasta ei tunnu myöskään pelaavan. Eli koitin maadoitusnastasta vetää hyppylangalla uuden maadoituksen auton runkoon jonka jälkeen syötin akulta suoraa 12v releen nastaan jonka kuuluisi lähteä pumpulle, jonka tuloksena en saanut kun 6volttia pumpulle, joka ei ilmeisesti ole tarpeeksi saamaan pumppu hörisemään.

        Auton sain käyntiin kun rosvosin toiselta sulakkeelta 12v ja vedin uuden suoran 12v jännitteen pumpun + liittimeen. Eli pumpulle tulee tällähetkellä kokoajan 12v jännitte, miten pahaks toi on sit pumpulle jos se lykkää sinne 12v kokoajan ajossa?
        ...tosin jos rosvopiuhan nappaa irti auton ollessa käynnissä niin sammuu hyvin nopeesti, et eikö se ole ihan loogista et pumpun pitää höristä ajossa kokoajan?
        Aika sekavasti selitetty, kysele ihmeessä mikäli vaatii tarkennusta/kuvia tästä saatanan sähkölaitoksesta.
        e46 320d Touring käyttiksenä
        ex. ///M3 Look e36 325i coupé
        ex. e36 316i Compact

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11069
          • Oulu

          #5
          Kannattais varmaan oikeasti tutkia mikä niissä johdoissa on vikana jos ne ei pelaa kunnolla.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16401
            • Asikkala

            #6
            Näin virta pitäisi kulkea

            1: releen nastaan 30 tulee 12 V koko ajan, punainen piuha. Sulakkeen kautta ?
            2: nastasta 87 pumpulle 12 V auton ollessa käynnissä ja hetken kun virran laittaa päälle, vihreä lila piuha.
            3: nastaan 85 12 V kun virta on päällä (?), piuha väri x (vihreä?)
            4: nastan 86 maadoittaa ecu, piha ruskea ja raita x

            Comment

            • Vlttri
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 66
              • Turku

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Kannattais varmaan oikeasti tutkia mikä niissä johdoissa on vikana jos ne ei pelaa kunnolla.
              Onko kampiakselin asentotunnistimella jotain tekemistä bpumpun releelle menevän virran kanssa?
              e46 320d Touring käyttiksenä
              ex. ///M3 Look e36 325i coupé
              ex. e36 316i Compact

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11069
                • Oulu

                #8
                Sen verran että sinne releelle joko tulee ohjaus tai ei. Moottorinohjaus sulkee bensapumpun releen, jos se näkee kierrosluvun. Jos ei, niin rele ei sulkeudu ja pumppukin on mykkä.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16401
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Moottorinohjaus sulkee bensapumpun releen, jos se näkee kierrosluvun. Jos ei, niin rele ei sulkeudu ja pumppukin on mykkä.
                  Ja tämä on tuo piuha nastasta 86 eculle.

                  Comment

                  • AkiP01
                    Newbiemmer
                    • Jan 2017
                    • 17
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Näin virta pitäisi kulkea

                    1: releen nastaan 30 tulee 12 V koko ajan, punainen piuha. Sulakkeen kautta ?
                    2: nastasta 87 pumpulle 12 V auton ollessa käynnissä ja hetken kun virran laittaa päälle, vihreä lila piuha.
                    3: nastaan 85 12 V kun virta on päällä (?), piuha väri x (vihreä?)
                    4: nastan 86 maadoittaa ecu, piha ruskea ja raita x
                    Minulle jäi epäselväksi että antaako DME releensä kautta virtaa hetken kun virrat on käännetty päälle virtalukosta vai ainostaan kun moottori pyörii. Pitäisikö pumpun nostaa paineet ja sammua ennen starttia ja käynnistyä uudestaan moottorin pyöriessä,
                    》E21 315《》 E39 523I 《

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16401
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by AkiP01 View Post
                      Minulle jäi epäselväksi että antaako DME releensä kautta virtaa hetken kun virrat on käännetty päälle virtalukosta. Pitäisikö pumpun nostaa paineet ja sammua ennen starttia ja käynnistyä uudestaan moottorin pyöriessä,
                      Kyllä ja kyllä.

                      Comment

                      • AkiP01
                        Newbiemmer
                        • Jan 2017
                        • 17
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Juujuu. Ei tule virtaa ei. Lienenkö jo käräyttänyt koko ECUn. Ihan vaan varmuudeksi, että onko tossa e39 moottorin johtosarjassa DME rele ja unloader rele? Kontissa sitten bensapumpun rele, eikö? Tässä tapauksessa pumpun rele on irrallaan kun e39 on paalissa ja tekniikka e21ssä. Yleismittarilla katsoen kyllä täsmäisi moottorin johtosarjassa pinnit ja releiden johdot, mutta DME ei maadota DME relettä kun virta kytketään. Ei hetkeksikään että pumppu saisi virtaa. Joku tässä on mitä en tajua.
                        》E21 315《》 E39 523I 《

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16401
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by AkiP01 View Post
                          Juujuu. Ei tule virtaa ei. Lienenkö jo käräyttänyt koko ECUn. Ihan vaan varmuudeksi, että onko tossa e39 moottorin johtosarjassa DME rele ja unloader rele? Kontissa sitten bensapumpun rele, eikö? Tässä tapauksessa pumpun rele on irrallaan kun e39 on paalissa ja tekniikka e21ssä. Yleismittarilla katsoen kyllä täsmäisi moottorin johtosarjassa pinnit ja releiden johdot, mutta DME ei maadota DME relettä kun virta kytketään. Ei hetkeksikään että pumppu saisi virtaa. Joku tässä on mitä en tajua.
                          Ajonesto ?

                          Comment

                          • Nikke700
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 90
                            • finland

                            #14
                            Itsellä saman tyyppinen vika m50 kanssa...
                            Sulake ehjä ja releen pinneihin 30 jatkuva virta,86 ku virrat laittaa päälle, maa 85 ja 87 ei tapahdu mitään. Luultavasti suuttimet ei aukee, kampuran tunnistin uusittu myös

                            Alkaa olee ideat loppu auton suhteen, kipinä tulee,bensa ei tuu paineella mutta uus pumppu kiinni.
                            Last edited by Nikke700; 11-09-2018, 23:49.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎