Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 alustasarja ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    E36 325 alustasarja ongelma!

    Moroo!

    Ny ois tiukka paikka kun tässä tilailin KW alustasarjan 40/40 niin etupään iskareissa on liian lyhyet kierretapit eli ne ei riitä menemään yläkuppien läpi että sais mutteria kiristettyä! jää vajaaksi 2-4 cm..

    Kävin tossa päiväsellä paikallisessa bmw huoltolassa ja ne sanoi että löytyy kolmea erinlaista kuppia tohon malliin. Eli vakio, sitten motorsport ja joku muu mikäs olikaan...Nyt tarvis teiltä beemer clubilaisilta hiukan neuvoa joilla on ollu ehkä vastaavia ongelmia...autossa ilmeisesti on tällä hetkellä täysin vakio kupit että oisko noi kaks muuta vaihtoehtoa mahdollisesti "ohuempia" että sais sen *beep* mutterin kirittyä??

    autonihan on E36 325i sedan ja valmistumis ajankohta ois 3/92...soitin tästä myös us-partsille jolta tilasin sarjat niin kertoivat siihen että KW on valmistanut sarjoja vasta 6/92 malleihin..että oisko yks ratkaisun avain siinä että hommais vaikkapa puolivuotta uudemmasta mallista ne kupit??

    alustasarja on KW 20020012
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #2
    Ei varsinaista ratkaisua mulla, mutta toi on juuri ongelmallinen väli tuo 9.91-5.92, mihin oma autonikin kuuluu. Helpoin on aina etsiä suoraa käyvä alustasatsi, takaiskarit on samat mutta etusissa tosissaan eroa.

    Itse juuri kattellut alustasarjoja, konilta löytyy ainakin suoraan käyvät kohtuuhyvät iskarit, jousia saa ainakin weiteciltä ja apexilta.

    Mutta kerros miten homma ratkee kun saat selville.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Muistaakseni vanhemmassa on pidemmät iskarit ja erilaiset/mittaiset yläpäät sekä tietenkin jousien pituus samalla on erilainen.Vanhemmassa on myös kallistuksenvakaajan kiinnitys iskaritolpassa(onko hankkimissasi?), kun taas uudemmissa se on alatukivarressa.

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #4
        tjaa'a kattelin tuosta aiheesta edellisiä viestejä ja näytti siltä että joku oli tehnyt päivityksen omaan kärryynsä eli vaihtanu sen laakerin ja parit prikkaa...tilasinpa sitte sen laakerin noihin yläkuppeihin hintaa 53 egee kpl...mutta saas nähdä sitte onnistuuko homma noin helpolla...

        hankala enää vaihtaa iskareita ku tilattu on jo ja maksettu ja takapäähän pistin jo...ois mielekkäämpää kyllä olla samaa alustaa koko auto...

        jouset kyllä oli saman kokoiset ku edellisetkin harmi vain että jäi kyllä kattomatta tota iskarin alapuolta että sopiiko se ollenkaan mutta täytynee se riski ottaa..
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #5
          no niin menihän ne uudemmatkin alustat paikoilleen kun ostin etupäähän yläpuolelle uudet tukilaakerit ja parit prikat ihan näppärä homma oli hintaa vain oli noilla tukilaakereilla 53 eur kappaleelta :( mutta nyt kyllä autoki pysyy tiellä vähän paremmin...
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎