Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Coupé ja ratti vinoon yllätäen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chrisu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 445
    • Espoo

    E36 Coupé ja ratti vinoon yllätäen?!

    Jepulis, eli kurvista ulos kiihdyttäessäni perä tahtoi vähän irrota mikä ei sinänsä outoa ole. Kun sitten kaikessa rauhassa ajelin suoraan, niin huomasin että tuon kyseisen kurvin jälkeen ratti on vinossa. Kurvi on oikeelle päin ja nyt ratti on sitten aikalailla oikeelle vinossa? Mihinkään en osunut tms.
    Auto nostettiin ylös ja kateltiin josko jotakin olisi löystynyt tai jotain, ei vaikuttanut siltä että ois. Kuitenkin vaikuttaa siltä että eturenkaat harittaisivat ulospäin snadisti?
    Kuukausi sitten suunnattu kaikki renkaat ja sen jälkeen kaikki on ollut jees. Leimassa kävin viikko sitten ja sillonkin kaikki jees, eli ei ollut väljää missään katsastusedän mielestä.
    Nyt mietinkin että onko kellään tullut vastaan jotain samansuuntaista ongelmaa?
    Huomenna menen säädättämään kulmat uudestaan, mutta vaikuttaa oudolta että ne noin vaan voi muuttua pelkässä ajossa. Kokemuksia kellään?
    Mietin että jos siellä on jotain joka on pettäny(vääntynyt), niin oisko jollain hajua että mikä on sellanen ns.heikko lenkki tuolla etupäässä?

    Kiitoksia jo etukäteen
    -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
    ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
    ex. -95 E36 328i Coupe Individual
    ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
    ex. -80 E21 320/6
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    Mulla oli sama juttu syksyllä.



    Ongelma ratkesi takapuslien vaihdolla, noin 70€/puoli.

    Comment

    • Chrisu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 445
      • Espoo

      #3
      Sen verran vielä että kulmat säädettiin viimeeksi just sen takia että toisen puolen takapusla vaihdettiin. Ehkä nyt sitten toisen vuoro mennä? Ei kyllä pidä mitään ääntä tms.
      -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
      ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
      ex. -95 E36 328i Coupe Individual
      ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
      ex. -80 E21 320/6

      Comment

      • rvkn
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 9
        • Sotkamo

        #4
        Originally posted by Chrisu
        Sen verran vielä että kulmat säädettiin viimeeksi just sen takia että toisen puolen takapusla vaihdettiin. Ehkä nyt sitten toisen vuoro mennä? Ei kyllä pidä mitään ääntä tms.
        Pikainen vikadiagnoosi:Jos vika on takatukivarren etummaisessa kumipuslassa, nin sen yleensä havaitsee tsekkaamalla auton takaa, katsoen takarenkaan linjaa,vertaamalla suorassa olevaan eturenkaaseen. Silloin takarenkaan tulee olla etuosastaan sisäänpäin.
        Jos kumipusla on kaputt, nin katsastuksessakaan patu sitä ei havaitse.
        Oletan kuitenkin, että vika on etupään alatukivarren alapallonivelen ympärillä olevan kumivaimentimen rikkoontuminen.
        Kumivaimentimen tehtävänä on mm. vaimentaa ohjauspyörälle tulevia iskuja.
        Ns. kumivaimennin on vulkanoitu nivelen ja sen ympärillr prässätyn holkin väliin ja original varaosan(alapallonivelen) hinta on himpun alle 30 juuroo.
        Tsekkaappa em. jutut

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by Vanquish
          Mulla oli sama juttu syksyllä.



          Ongelma ratkesi takapuslien vaihdolla, noin 70€/puoli.
          Ratti kääntyy oikealle jos vasen pusla mennyt. Ja vasemmalle jos kartturin pusla mennyt.
          Se että kiihdytyksen jälkeen jälkeen oli menny ruori vinoon, viittaa juurikin tuohon takapuslaan.
          ...

          Comment

          • -JMV-
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 840
            • Etelä-Pirkanmaa

            #6
            Ääni myös tuolle puslalle.Itellä meni kanssa mutkassa tuo pusla ja ratti vinoon.
            F82 harraste

            Comment

            • hojo-_-
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 177
              • fin

              #7
              joo kävi toissapäivänä ihan sama juttu. perkl ku ei tullu aikasemmin luettua, on meinaan tänään auto huollossa.
              saksalaisia

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                #8
                Tuli vaihdettua kaikki powerflexit peräpäähän ja samalla vahvistettua perän kiinnitykset - vaikkeivat rikki olleetkaan. Auto alas nosturilta ja ratti ihan vinossa ajaessa, ilmeisesti vain pyöränkulmien säädöstä kiinni? Menossa nelipyöräsuuntaukseen. Etupäässä myös powerflexit ja muut osat uutta.

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Eiköhän se vaadi vaan nyt sen suuntauksen. Itsellä on kans ollu monesti ratti miten sattuu varsinkin, jos on kerralla vaihtanut enemmänkin alustanosia.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • killerbmw
                    BTCF Member
                    • May 2008
                    • 136
                    • Himanka

                    #10
                    Täähän on jo selvää mut kerrotaan kuitenkin. Itellä kävi ämmäs näin. Eli auto kavi nelipyöräsuuntauksessa ja sen jälkeen ei mitään ollut, mutta juurikin vähän kovempaa kurviin ja ratti vinoon. No sit siinä puslia ihmeteltiin ynnä muita ja vikaa ei löytynyt. No lopulta auto uudestaan suuntaukseen ja sieltähän se (vika) sitten selvisi. Eli oli paikallinen huolto suhari suunnannut rattaat ja jättäny takapään kiristys pultit löyhälle ja eiköhän sieltä ollu takaa sitten suuntaukset ihan viturallaan. Toisella kertaa kiristin pultit paikanpäällä ite ja sain vielä mukavan alennuksen..
                    -Fullgas Motorsport- Drift team
                    -Fatboy Racing-

                    E36 M3 turbo 800/950nm
                    E91 320d
                    Muutama tehhään rojekti E30.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎