Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampuran asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vlttri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 66
    • Turku

    Kampuran asentotunnistin

    Alavääntö hukassa -92vm 325i cupeessaa. Auto suorastaan herää henkiin vasta 2500rpm jälkeen.. tulpat vaihdettu hetkisitte, puolat ok, ei löydy imuvuotoja, ilmanputsari vaihdettu hiljan.
    Googlen kanssa päädytty yhdessä syyttämään kampuran asentotunnistinta. (Korjata saa toki jos aivan hakoteillä olen asian suhteen ) Silmään myös osu useampaan kertaan lause et ei kannata mitävaan tarviketunnistinta sinne laittaa.

    Eli kelpuuttaako auto ko anturin? Tiedoissa lukee, että vastaa alkuperäistä laatua, mutta tarvikeanturi silti... https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...te=12141726065
    Ei viittis reilua satasta maksaa orkkis osasta ku ei voi 100% varmuudella luvata et sekään palauttais alavääntöjä.
    e46 320d Touring käyttiksenä
    ex. ///M3 Look e36 325i coupé
    ex. e36 316i Compact
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16401
    • Asikkala

    #2
    Ei taida edes käydä viallisella anturilla. Non-vanos kone ? Vikakoodit luettu ? Nokan anturi ? Arvotaanko lisää ?

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Originally posted by Vlttri View Post
      Alavääntö hukassa -92vm 325i cupeessaa. Auto suorastaan herää henkiin vasta 2500rpm jälkeen.. tulpat vaihdettu hetkisitte, puolat ok, ei löydy imuvuotoja, ilmanputsari vaihdettu hiljan.
      Googlen kanssa päädytty yhdessä syyttämään kampuran asentotunnistinta. (Korjata saa toki jos aivan hakoteillä olen asian suhteen ) Silmään myös osu useampaan kertaan lause et ei kannata mitävaan tarviketunnistinta sinne laittaa.

      Eli kelpuuttaako auto ko anturin? Tiedoissa lukee, että vastaa alkuperäistä laatua, mutta tarvikeanturi silti... https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e3...te=12141726065
      Ei viittis reilua satasta maksaa orkkis osasta ku ei voi 100% varmuudella luvata et sekään palauttais alavääntöjä.
      Kampiakselin (ja nokkien) asentotunnistimet taitaa enemmän oireilla käynnistystilanteissa kylmällä ja kuumalla moottorilla. Alavääntö katoaa useimmin ilmeisesti vanoksen vioissa ja imuvuodoissa.

      Itse lähtisin imuvuodoista liikkeelle mutta ihan ensimmäisenä lukisin/luettaisin vikakoodit.

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        Konehan toimii vaikka nokan anturi ois sökö mutta menee nilkutustilaan eli tehot laskee koko kierrosalueella eikä pelkästään alhaalla. Käynnistys pitenee kun ei saa tarkkaa tietoa koneen asennosta, vain yhden kierroksen tiedon.

        Kammen anturi voi oireilla lämpimänä enemmän mutta jos on hieman viallinen niin luulisi senkin oireilevan koko ajan.

        Nämä vain noin niinku yleisesti antureista, ei välttämättä päde kyseiseen autoon.

        Jos se tarvike kampuran anturi on helppo vaihtaa ja maksaa muutaman kympin niin ompa se sit ainaki vaihettu eikä hirveitä menetä.
        Last edited by GOOFY; 14-07-2017, 11:39.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • Vlttri
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 66
          • Turku

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Ei taida edes käydä viallisella anturilla. Non-vanos kone ? Vikakoodit luettu ? Nokan anturi ? Arvotaanko lisää ?
          Jeps tää unohtuki mainita kokonaan kone siis non vanos..
          realoemistä en ainakaa ite löydä nokan anturia/tuotenumeroa. Koodeja ei luettu, se tässä lähes suurin ongelma kun ei tunnu tästä junttikylästä löytyvän laitteita tälläselle väärän merkkiselle museoautolle.
          e46 320d Touring käyttiksenä
          ex. ///M3 Look e36 325i coupé
          ex. e36 316i Compact

          Comment

          • Vlttri
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 66
            • Turku

            #6
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Kampiakselin (ja nokkien) asentotunnistimet taitaa enemmän oireilla käynnistystilanteissa kylmällä ja kuumalla moottorilla. Alavääntö katoaa useimmin ilmeisesti vanoksen vioissa ja imuvuodoissa.

            Itse lähtisin imuvuodoista liikkeelle mutta ihan ensimmäisenä lukisin/luettaisin vikakoodit.
            Kone siis non vanos.. unohtu tossa alotuspostauksessa mainita. Imuvuodoista voisin lähes käsi sydämellä vannoa ettei löydy.


            Originally posted by GOOFY View Post
            Konehan toimii vaikka nokan anturi ois sökö mutta menee nilkutustilaan eli tehot laskee koko kierrosalueella eikä pelkästään alhaalla. Käynnistys pitenee kun ei saa tarkkaa tietoa koneen asennosta, vain yhden kierroksen tiedon.

            Kammen anturi voi oireilla lämpimänä enemmän mutta jos on hieman viallinen niin luulisi senkin oireilevan koko ajan.

            Nämä vain noin niinku yleisesti antureista, ei välttämättä päde kyseiseen autoon.

            Jos se tarvike kampuran anturi on helppo vaihtaa ja maksaa muutaman kympin niin ompa se sit ainaki vaihettu eikä hirveitä menetä.
            Autohan sinänsä tuntuu ottavan kiekkoja paremmin kylmällä koneella.. mahtaako sit ko anturi liittyä asiaan? Ite laittanu enemmän viileemmän imuilman piikkiin koneen ollessa vielä kylmä
            Last edited by Vlttri; 14-07-2017, 12:59.
            e46 320d Touring käyttiksenä
            ex. ///M3 Look e36 325i coupé
            ex. e36 316i Compact

            Comment

            • estervainaa
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 665
              • Kuopio

              #7
              Itsellä oli 328:ssa käynnistysongelmaa, sai sahata pitkään käyntiin, välillä sammui valoissa, pätki ja nyki kiihdyttäessä ja tehot ja väännöt hukassa etenkin alarekisterissä. Vaihdoin nokan anturin, ei vastetta, kampiakselin anturin vaihto palautti tehot ja muuten normaalin toiminnan. Itsellä oli ihan tuoreen näköinen se kammen tarvikeanturi. Laita vain oem anturi niin saat ajella huoletta vuosia (olettaen että vika on siinä), todennäköisesti tarvike ei kestä vuotta pidempään :think Jos mahdollista lukea koodit, niin voi toki antaa osviittaa, onko nokan vai kammen anturi vaihtokunnossa.
              -89 "m5" rataprojekti
              -02 transporter syncro
              -01 e53 3.0i
              -93 318is rataprojekti nro II

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #8
                328 siemenssin dme:llä toimii limp-home moodissa nokan asentoanturilla vaikkei se kampuran asentotunnistin toimisikaan, 325 motronicilla luullakseni ei kävisi ollenkaan jos kampuran asentotunnistin olisi paskana. Eli 325:ssä epäilisin jotain muuta vikaa kuin kampuran asentoanturia, ainakin tehottomuuden lisäksi esiintyy pätkimistä jos asentoanturi on tehottomuuden takana.

                Comment

                • Vlttri
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2016
                  • 66
                  • Turku

                  #9
                  Nokan ja kampuran tunnistimet molemmat tilauksessa.
                  Autoa nyt ei varsinaisesti joudu käyntiin sahaamaan, mutta hitusen kauemmin sitä saa starta ku mitä esim reilu puolisen vuotta sitte..
                  tullu nyt tulokseen, että ei välttämättä ainakaan ihan yksin kumpikaan syypäänä alaväännön häviämiseen kun auto ruvennu oireilemaan lisää. Käynti epätasaista, tyhjäkäynti sielä 500-600 paikkeilla heti kun kone lämmennyt, kevyesti kaasua antaessa meinaa tukehtua (ei oo kuitenkaan sammunut vielä kertaakaan) sit ku antaa monoa vähä reippaammin niin puolen sekunnin ajan röpöjää sitten ottaa kierroksia. Tomaatti aski ja kickdown toimii välilä miten sattuu, heittää pienemmälele ja samantien isommalle,, lliekö just jos vikaa seoksissa?
                  Ens viikolla kun pääsee talille niin saa samantien tarkistella, vaihtaa ja putsata kaasuläpän ja tunnistimen, imm, icv, tulpat, puolat, ilmanputsari ja suodatin uus. Imuvuodot nyt läpi vielä jonku suurennuslasin kans...

                  Jos näidenki toimenpiteiden jälkee alavääntö edelleen hukassa niin sit täytyy ne koodit päästä lukeen johonki ja toivonmukaan schmiedmannin keskusvarastolle porukka raahautunu takasi lomiltaan, että pääsis anturit matkalle tämän vuoden puolella.
                  Last edited by Vlttri; 21-07-2017, 21:45.
                  e46 320d Touring käyttiksenä
                  ex. ///M3 Look e36 325i coupé
                  ex. e36 316i Compact

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Koodit kannattaa lukea ensimmäiseksi, ihan turha korjailla sattumanvaraisesti kun systeemissä on kattava itsediagnoosikin. Inpa-piuha maksaa vain parikymppiä, softat nyt on vähän vittumaiset asenneltavat mutta vanhan bemarin kanssa jos aikoo tulla toimeen niin melkein melkein ehdoton vaaatimus.....

                    Comment

                    • Hampsu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2009
                      • 251
                      • Lappeenranta/Helsinki

                      #11
                      Itse suosittelisin näihin vanhempiin katiskoihin tälläistä:
                      Peake

                      http://http://www.peakeresearch.com/fcx3.htm

                      Tulee rahoille vastinetta edullisella hinnalla ja todella helpolla käytettävyydellään.

                      Ja eBaysta kannattaa ostaa tuo mokkula edullisemmin.
                      G21 320xd lci m-sport

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8254
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Hampsu View Post
                        Itse suosittelisin näihin vanhempiin katiskoihin tälläistä:
                        Peake

                        http://http://www.peakeresearch.com/fcx3.htm

                        Tulee rahoille vastinetta edullisella hinnalla ja todella helpolla käytettävyydellään.

                        Ja eBaysta kannattaa ostaa tuo mokkula edullisemmin.
                        En keksi yhtäkään järjellistä syytä ostaa tuollaista mokkulaa
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          En keksi yhtäkään järjellistä syytä ostaa tuollaista mokkulaa
                          Ei tarvitse tapella Inpan asennuksen kanssa.....

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8254
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by naukkis View Post
                            Ei tarvitse tapella Inpan asennuksen kanssa.....
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Vlttri
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2016
                              • 66
                              • Turku

                              #15
                              Eilen kävi auto ottamassa ensiapua.. haitariputki meni vaihtoon (löytyi alle kynnenpään kokoinen viilto) ja haitarilta tyhjäkäyntimoottorille menevä hieman hapristunut ilmaletku vaihdettiin uuteen myös. Tyhjäkäyntimoottori irti, putsailu sopivalla crc sprayllä. Imm irti ja putsailu anturille sopivalla crc:llä. Tulpat uudet juuri eikä melkeen sopivat ngk:t. Puolat käytiin läpi, ok. Kaasuläppä irti imusarjasta ja läpällekkin vähän sopivaa crc:tä ja putsailua (oli jonkuverran karstaa läpän reunoilla ja seinämillä..)

                              Lopputulos: tyhjäkäynti parani, nyt mennään aika tasaisella 700rpm, reagoi kaasuun ehkä hitusen herkemmin ei röpötä enään tai anna tukehtumisen merkkejä kiihdyttäessä.
                              700-2500rpm kiekka-alue vielä kuitenki vähän uupuu.. noilla yllämainituilla toimenpiteillä oli ehkä pieni apu alaväännön kanssa, mutta ei kuitenkaan niin radikaali mitä oisin oottanu..
                              nyt täytyy saada ensviikon aikana luettua ne koodit autosta jos sitäkautta vois saada osviittaa.. rupee muuten loppumaan oma ymmärrys koslan kanssa.
                              e46 320d Touring käyttiksenä
                              ex. ///M3 Look e36 325i coupé
                              ex. e36 316i Compact

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎