Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36: Jarruongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toofastforyou
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 286
    • Rauma

    E36: Jarruongelmaa

    Vaihdoin tänään bemuun etujarrulevyt, palat ja satulat, molemmille puolille siis. Vaihdoin koska jarrutuksessa täristi, aika reilusti varsinkin maantienopeuksista.

    Ilme ei ollut häävi kun lähdin vaihdon jälkeen testaamaan, täristää vieläkin ihan samallalailla

    Eli mikä v***u sielä on kiero/aiheuttaa tärinän?
    "tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"
  • Rocka
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 68
    • Espoo

    #2
    Search:illä löytyy asiasta reilusti juttua. Veikkaisin alapalloniveliä tai etupään puslia...
    E39 540i '03

    EX: E36 325iA

    Comment

    • Max
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 994
      • Kotona

      #3
      Täältä kans yks ääni etupään alatukivarren puslille kuvassa numerolla 5. Eli jos ajat jostain kuopasta, niin etupäästä kuuluupi hieman kolinaa ja tällöin nuo puslat on vaihdon tarpeessa... Hintaa puslilla on noin 20 euroa.

      Comment

      • Esis
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 91
        • Kuopio

        #4
        Miten on, kun katsastuksessa eivät havainneet väljää missään, mutta kuoppaan ajaessa kolahdus kuuluu..? Onko tällöin vika juuri edellä mainitussa puslassa vai siinä kallistuksenvakaajan pystytangossa? Ja myös jarruttaessa täristää, siitä en sit tiedä johtuuko levyistä vai mistä.

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #5
          Esis: Eihän me sun autoa nähdä täältä niin hankala sanoa. Omaani vaihdoin ne kallistuksenvakaajan pystytangot ja kolina väheni. Mulla toinen kolisuttaja oli raidetangon sisäpäät. Nyt on kolinaton auto. Raidetangon sisäpään väljyys on helppo todeta niin, että puristaa kädellä siitä suojakumista ja käskee kaverin käännellä rattia.

          Kannattaa vaan eka tutkia osia tarkasti ennen kuin rupaa vaihtelemaan. Ei tuu ostettua turhaa. Mulla oli kyllä ne kallistuksenvakaajan pystytangot niin paskana, että näki pelkästään vilkaisemalla, että ne on paskana. Toisesta oli kumipusla melkein pullahtanut kokonaan ulos. Niistä on kyllä halpa aloittaa vian kolinan poistaminen. Nehän maksaa jonku 15-20 euroa/kpl ja ne pystyy vaihtaan 10 min/puoli vaikka parkkipaikalla.

          Ja vielä se täytyy todeta, että eivät mullakaan katsastuksessa moittineet mistään ja silti kolisi ja oli väljiä paikkoja.
          E61 525d LCI

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎