Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ilmastoinnin vaikutus kytkimeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sammys
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Lohja

    E36 ilmastoinnin vaikutus kytkimeen?

    Tämä asia ei mene jakeluun.. kävin tuossa kyselemässä kytkinpakettia autooni ja törmäsin tällaiseen "pulmaan":

    BMW 320i -94
    Normaali kytkinpaketti 154€
    Löytyy varastosta!

    Autossa ilmastointi:
    Kytkinpaketti 250€
    Ei löydy varastosta eikä maahantuojalta.. tilaus tavaraa ja toimitusaika noin 2-3vko.

    Mitä ihmeen eroa voi kytkimessä olla ilmastoidun ja ei ilmastoidun auton kohdalla? ..osaako joku valaista asiaa?
    Last edited by Sammys; 17-06-2005, 11:08.
    Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

    E46 328iC -99 Helrot
    ex E36 320i -93 Lagune Grun
    ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    #2
    aika omituinen homma..en kyl sit tiiä mikä on..mut motonetis oli tollaset hinnat:
    E36 320 --95 (M50-moott/ei imastoidut). . . . . . . . . . . 84-1407 154.00 ???
    E36 320 95-- (ja ilmastoidut --95). . . . . . . . . . . . . 84-1735 179.00 ???

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Olisiko erilainen värinänvaimennin? Ilmastointihan syö tehoa noin 6-10 hv ja aiheuttaa myös vääntövärähtelyitä.

      Comment

      • Sammys
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 147
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Lanttu
        Olisiko erilainen värinänvaimennin? Ilmastointihan syö tehoa noin 6-10 hv ja aiheuttaa myös vääntövärähtelyitä.
        Enpä tullut tuota ajatelleeksi.. mutta voisi olla järkeen käypää! Kuinkakohan paljon sillä käytännössä on vaikutuksia jos normaali kytkimen asentaisi? ..vaikuttaako käyttö ikään vai onkohan muita sivuvaikutuksia.. ravistusta?
        Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

        E46 328iC -99 Helrot
        ex E36 320i -93 Lagune Grun
        ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4311
          • Turku

          #5
          Taitaa olla niin, että ilmastoidussa mallissa on kaksoismassavauhtipyörä ja ilmastoimattomassa tavallinen vauhtipyörä.

          Comment

          • Sammys
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 147
            • Lohja

            #6
            Originally posted by jani73
            Taitaa olla niin, että ilmastoidussa mallissa on kaksoismassavauhtipyörä ja ilmastoimattomassa tavallinen vauhtipyörä.
            Tuossa on perää.. juttelin tänään illalla tutun autokorjaajan kanssa ja saatiin varaosa tietokannasta sen verran urkittua, että painalaakeri ja kytkinlevy ovat täysin samat osat ilmastoidussa ja normaalissa. Tultiin tästä siihen johtopäätökseen että eron on oltava paineasetelmassa, joten eroavaisuuksia löytyy luultavasti myös vauhtipyörästä.
            Remontin aloitan maanantaina joten uusin vain kytkinlevyn ja laakerin, koska ilmastoidun asetelmaa ei tähän hätään saa..

            Hassua tässä oli mielestäni kuitenkin se että soitettuani 2 BMW-liikkeeseen ja 3 varaosaliikkeseen ei kukaan osannut vastata kysymykseeni mitään..

            Kiitokset kaikille vastanneille ja hyvää kesää!
            Last edited by Sammys; 17-06-2005, 22:18.
            Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

            E46 328iC -99 Helrot
            ex E36 320i -93 Lagune Grun
            ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

            Comment

            • jopeh
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 694
              • Tampere

              #7
              Minun entisessä e36, 325 oli ilmastointi ja kaksoismassavauhtipyörä. Ensimmäinen kytkinpaketti jonka korjaamo tilasi ei käynyt, koska se oli tavalliseen ilmastoimattomaan malliin. Siinä vauhtipyörässä se ero piilee.
              "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4311
                • Turku

                #8
                Kaksoismassavauhtipyörän tarkoituksena on käsittääkseni tasoittaa ilmastoinnin kytkeytymisestä aiheutuva nykiminen. Kun ilmastointi kytkeytyy päälle, niin koneen kierroksethan laskevat hetkeksi johtuen kompuran aiheuttamasta rasituksesta.
                Näin ainakin olen tuon ajatellut.

                Comment

                • Sammys
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 147
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by jopeh
                  Minun entisessä e36, 325 oli ilmastointi ja kaksoismassavauhtipyörä. Ensimmäinen kytkinpaketti jonka korjaamo tilasi ei käynyt, koska se oli tavalliseen ilmastoimattomaan malliin. Siinä vauhtipyörässä se ero piilee.

                  ..eli oikeat johtopäätökset tuli tehtyä.. pulma on ratkaistu! Kiitokset kaikille vastanneille!
                  Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

                  E46 328iC -99 Helrot
                  ex E36 320i -93 Lagune Grun
                  ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎