Potilas on v.1993 320 bensa manuaali, johon tuli käyntiongelma. Ongelma alkoi niin että ensin tasakaasu pätki sitten ei vastannut kaasuun ja sitten kävi heitellen 200-1300 rpm hetken ja sitten ei ollenkaan.
Vaihdoin kampiakselin asentoanturin ja käytin bensapumpun ylhäällä. Ongelma katosi kahdeksi päiväksi (80km) ja ilmaantui uudestaan ihan samanlailla.
Sitten vaihdoin bensapumpun ja bensasuodattimen ja tulpat, auto lähti käymään mutta kuullosti kuin olisi pakosarja tukossa. 5pv valohoitoa ja pytyistä paineiden mittaus( kaikkissa n. 15bar), auto lähti käymään ja tyhjäkäynti kuullosti normaalilta 30sek, mutta ei vastannut kaasuun, tämän jälkeen kierrokset heitteli taas ja auto sammu eikä käynnistynyt enään.
Nyt alkoi nokka-akselin asentoanturi mietityttämään, mutta mittaamalla anturi antoi 13ohm, vähän ihmetytti, mittasin uuden asentamani kampiakselin anturin ja siitä sain 17ohm, anturit siis ookoo!?!?
Mitä vielä tutkisi ja missä vika voisi olla?
Vaihdoin kampiakselin asentoanturin ja käytin bensapumpun ylhäällä. Ongelma katosi kahdeksi päiväksi (80km) ja ilmaantui uudestaan ihan samanlailla.
Sitten vaihdoin bensapumpun ja bensasuodattimen ja tulpat, auto lähti käymään mutta kuullosti kuin olisi pakosarja tukossa. 5pv valohoitoa ja pytyistä paineiden mittaus( kaikkissa n. 15bar), auto lähti käymään ja tyhjäkäynti kuullosti normaalilta 30sek, mutta ei vastannut kaasuun, tämän jälkeen kierrokset heitteli taas ja auto sammu eikä käynnistynyt enään.
Nyt alkoi nokka-akselin asentoanturi mietityttämään, mutta mittaamalla anturi antoi 13ohm, vähän ihmetytti, mittasin uuden asentamani kampiakselin anturin ja siitä sain 17ohm, anturit siis ookoo!?!?
Mitä vielä tutkisi ja missä vika voisi olla?
Comment