Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 compact 318ti vs 323 compact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluus
    BTCF Member
    • Dec 2016
    • 35
    • pori

    E36 compact 318ti vs 323 compact

    Onko kyseisissä vehkeissä alustassa mitään eroo?
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    #2
    On. Suurin ero on 318ti 168 perä ja 323ti 188.
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • Paha Arkkitehti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 836
      • World

      #3
      4-sylinterisessä eri jousijäykkyydet kuin 6-sylinterisessä.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
        4-sylinterisessä eri jousijäykkyydet kuin 6-sylinterisessä.
        Myös takana ?

        Comment

        • conna
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 324

          #5
          Originally posted by Paha Arkkitehti View Post
          4-sylinterisessä eri jousijäykkyydet kuin 6-sylinterisessä.
          Originally posted by jr66 View Post
          Myös takana ?
          Takan o kuiteski painavampi perä ja akku on takana toisin kuin neloskoneisissa.


          Takavakaaja on paksumpi 323 ja tukivarret on erit 323 mallissa kuin 318ti

          Etuvakaaja myös jos on ohuempi malli paikalla.

          Takajarrut on samat mut edessä pitää olla jäähdytetyt levyt.
          Last edited by conna; 12-03-2018, 23:14.
          %

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by conna View Post
            Takan o kuiteski painavampi perä ja akku on takana toisin kuin neloskoneisissa.


            Takavakaaja on paksumpi 323 ja tukivarret on erit 323 mallissa kuin 318ti

            Etuvakaaja myös jos on ohuempi malli paikalla.

            Takajarrut on samat mut edessä pitää olla jäähdytetyt levyt.
            No niin, näinhän se.

            318ti:ssä on jäähd. etylevyt (?) E: ei ole.
            Last edited by jr66; 12-03-2018, 23:51.

            Comment

            • >bemari<
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 239
              • P-karjala

              #7
              Tässä olikin vastaava topikki valmiina. 316ti ois johon pitäs katella m52b28:sia. Purku 328 siis on pihassa josta saa kaiken mikä käy. Elikkä jarrut 328 edestä compactiin (takana ti levyt) , 188 perä (käykö takakannen vaihdolla? ) , alusta onko sama 4 ja 6 syl esim. Jom? Mitä muuta alustaan liittyvää pitää tehdä? Tekniikka ilmeisesti menee melko suoraan muutomien johtojen vedolla? :think

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #8
                Originally posted by >bemari< View Post
                Tässä olikin vastaava topikki valmiina. 316ti ois johon pitäs katella m52b28:sia. Purku 328 siis on pihassa josta saa kaiken mikä käy. Elikkä jarrut 328 edestä compactiin (takana ti levyt) , 188 perä (käykö takakannen vaihdolla? ) , alusta onko sama 4 ja 6 syl esim. Jom? Mitä muuta alustaan liittyvää pitää tehdä? Tekniikka ilmeisesti menee melko suoraan muutomien johtojen vedolla? :think
                Ei käy perä takakannnen vaihdolla.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • Baas 009
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 302
                  • Varsinainen Suomi

                  #9
                  Originally posted by >bemari< View Post
                  Tässä olikin vastaava topikki valmiina. 316ti ois johon pitäs katella m52b28:sia. Purku 328 siis on pihassa josta saa kaiken mikä käy. Elikkä jarrut 328 edestä compactiin (takana ti levyt) , 188 perä (käykö takakannen vaihdolla? ) , alusta onko sama 4 ja 6 syl esim. Jom? Mitä muuta alustaan liittyvää pitää tehdä? Tekniikka ilmeisesti menee melko suoraan muutomien johtojen vedolla? :think
                  Ilmeisesti 316 vompatissa on takana rumpujarrut, levyjarrut on samat sekä 318ti että 323ti. Muuten koko taka-akseli on eri paitsi se poikkipalkki. Eli tukivarret, laakerit, vetarit ja perä on kaikki erilaisia.

                  Vompattiin sopii E34 peristä ne pikkukoneisten versiot missä on kiinnitys päältä, tällainenkin toki vaatii e30 tai compactin takakannen.

                  Muittenkin versioiden alustasarjat sopii vompattiin, vaikkei ihan sama olekaan. Se vaan että konetta muutoskatsastaessa saattaa tulla sanomista jos on väärän version alusta. Etutolpat on samat, takana on jouset ja iskarit eri spekseillä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎